„Ford Fiesta ST (2013–2017) apžvalga”

„Ford Fiesta ST (2013–2017) apžvalga”

Ford Fiesta ST dažnai vadinamas vienu smagiausių „karštų“ hečbekų, kurie kada nors pasirodė gatvėse. Nedidelio dydžio, bet didelio azarto automobilis patinka įvairaus amžiaus vairuotojams, o daugybė jo entuziastų pabrėžia, kad ST atgimdo meilę vairavimui – būtent dėl šio pojūčio šis modelis yra ypač vertinamas.

Kas sužavi Fiesta ST vairuotoją?

Panašių azarto emocijų anksčiau kėlė ir tokie modeliai kaip „Peugeot 205 GTi“ ar sportinis „Toyota GR Yaris“, tačiau Fiesta ST subtiliai atgaivino šią patirtį naujesnėje ir patikimoje formoje. Svarbiausia, kad šis automobilis nenuvils nei ieškančių tikro vairavimo malonumo, nei norinčių racionaliai išnaudoti kiekvieną eurą.

Dinamiškas važiavimas ir valdymas

Po variklio dangčiu montuojamas 1,6 litro turbininis benzininis variklis su priekiniais varančiaisiais ratais ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Didžiausia standartinė galia siekia 180 AG, kuri trumpam gali pakilti iki 197 AG su „overboost“ funkcija. Skaičiai gal ir neatrodo įspūdingi, tačiau dėl mažo automobilio svorio dinamika itin gyva.

Nuo 0 iki 100 km/h Fiesta ST įsibėgėja per 6,9 sek., tačiau realybėje pojūčiai – dar smagesni. Variklis norisi išsukti iki aukštų sūkių, o pavarų perjungimas vyksta itin tiksliai ir greitai. Tuo pat metu vairo mechanizmo komunikatyvumas leidžia tiksliai jausti kiekvieną posūkį, o pakaba užtikrina stabilų automobilio elgesį net ir dinamiškam vairavimui.

Palyginus su malonumais trasoje ar vingiuotose gatvėse, kasdienybėje „ST“ pasižymi gan kieta ir kietesne suspensija, ypač važiuojant miesto duobėmis. Tačiau 2016–2017 m. modeliuose šiek tiek pagerintas komfortas, sumažintas važiavimo kietumas.

Salonas ir praktiškumas

Automobilio viduje įrengtos sportinės „Recaro“ sėdynės, kurios puikiai prilaiko šoną ir suteikia komforto dėl kietos pakabos. Visgi, aukštesniems žmonėms gali pritrūkti galimybės nuleisti sėdynę žemiau, o vairo reguliavimo galimybės apribotos – trūksta „reach“ funkcijos.

Interjero dizainas panašus į standartinės 2008–2017 m. Fiesta, tik pridėti sportiški ST akcentai. Medžiagų kokybė padori, tačiau juosmenyje dominuoja kietas plastikas, nors randasi ir minkštos apdailos detalių. Vietos gale pakaks dviems keleiviams, trims – tik trumpesnėse kelionėse. Bagažinė talpina kelis lagaminus ar didesnį savaitinį apsipirkimą. 2017 m. pasirodęs penkerių durų modelis patogesnis šeimai.

Įrangos lygiai

Kupiniems komforto ir technologijų pirkėjams siūlomos trys pagrindinės komplektacijos:

  • ST-1 – paprastesnis modelis su 17 colių ratlankiais, kėbulo apdaila, galiniu spoileriu, grotelėmis ir audiniu aptraukta sportine sėdine.
  • ST-2 – vidurinioji versija, čia rasite dalinai odines ir šildomas sėdynes, „Sony“ garso aparatūrą, beraktį užvedimą.
  • ST-3 – aukščiausios komplektacijos modelis su navigacija, kruizo kontrole, automatinėmis šviesomis, automatiškai tamsėjančiu galinio vaizdo veidrodžiu, klimato kontrole ir berakte prieiga.

Be to, 400 vnt. pagamintas riboto leidimo ST200 turi viską, ką pasiūlo ST-3, bei išskirtinę spalvą, ratlankius ir padidintą galią – 197 AG (arba 212 AG su „overboost“).

Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos

Didžiausias Fiesta ST privalumas – ekonomiškas išlaikymas, net jei mėgstate intensyvesnį važiavimą. Oficialios vidutinės kuro sąnaudos yra apie 5,9 litro 100 km (pagal NEDC), o išmetamo CO₂ kiekis – 138 g/km. Naudojant kasdien, šis skaičius gali siekti apie 6,8 litro 100 km, ypač važiuojant automagistralėse.

Taršos mokestis

Lietuvoje, kaip ir visiems automobiliams, Fiesta ST taikomas metinis taršos mokestis. Ši suma priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, variklio kuro tipo ir pirmos registracijos metų – svarbu atkreipti dėmesį, jei renkatės tarp skirtingų modifikacijų.

Draudimas ir aptarnavimas

Šio sportinio hečbeko priskyrimas vidutinei draudimo grupei reiškia, kad draudimo įmokos nėra labai didelės. Techninis aptarnavimas taip pat nereikalauja didelių investicijų: planinius darbus rekomenduojama atlikti kas 20 000 km arba kartą per metus. Rekomenduojama paskirstymo diržą keisti kas 10 metų arba 200 000 km, o jei keičiate kartu su vandens pompa, išlaidos šiek tiek išauga.

Kainos ir naudoti variantai

Naudotų automobilių rinkoje Fiesta ST išlieka patrauklus pasirinkimas tiek pagal kainą, tiek pagal kokybę. 2013–2014 m. laidos modeliai, nuvažiavę apie 97 000 km, dažnai kainuoja apie 8 200 eurų (ST-2 komplektacija). Aukštesnės komplektacijos ST-3 modeliai dažnai atsieina 1 200 eurų daugiau. Už gerą 2016 m. eksempliorių su ~64 000 km ridos galite tikėtis sumokėti apie 10 500 eurų, o penkerių durų 2017 metų variantai ir retas ST200 paprastai kainuoja apie 14 000 eurų.

Ką rinktis: rekomendacijos

Variklių pasirinkimo šis modelis neturi – vienintelis siūlomas agregatas yra 1,6 l turbininis benzinas. Vertingiausias variantas daugelio pirkėjų akimis – ST-3 apdaila, suteikianti daugiausia papildomų patogumų už palyginti nedidelę kainą.

Pagrindiniai konkurentai

Jei Fiesta ST atrodo per sportiškas ar mažas, verta pažiūrėti į „Volkswagen Golf GTI“ – praktiškesnį ir universalesnį, tačiau dinamikos bei entuziazmo vairuojant lygmenyje jis atsilieka. Dar vienas sportiškas konkurentas – „Renault Clio RS“, pasižymintis ypač aštria pakaba ir dideliu greičiu trasoje, tačiau jame trūksta Fiesta ST žaismingumo ir lengvumo.

Apibendrinant, naudotas Ford Fiesta ST skirtas tiems, kurie nori smagaus, universalaus ir nebrangaus sportiško automobilio be didelių kompromisų kasdienybėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *