Rinkdamiesi naudotą „Ford Fiesta ST“ hečbeką, greitai pajusite, jog tai automobilis, sukurtas vairavimo entuziastams. Standartinė „Fiesta“ jau pasižymi maloniu valdymu, tačiau „ST“ versija prideda dar daugiau sportiškumo ir emocijų už vairo. Puiki pusiausvyra tarp kasdienio patogumo ir azartiškos dinamikos šį modelį pavertė tikru „karštu“ mažyliu Lietuvos rinkoje.
Važiavimo pojūtis ir valdymas
Vienas didžiausių „Fiesta ST“ pranašumų – sunkiai prilygstamas vairavimo malonumas. Jame montuojamas 1,5 litro trijų cilindrų benzininis variklis su turbokompresoriumi. Jis – ne tik kompaktiškas ir taupus, bet ir smagus, galintis važiuojant nedidelėmis apkrovomis išjungti vieną cilindrą ir taip sumažinti degalų sąnaudas.
Variklis išvysto 197 AG ir leidžia automobiliui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 6,5 sekundės. Akceleratorius reaguoja jautriai, o dirbtinai sustiprintas variklio garsas suteikia daugiau sportinės atmosferos. Išmetimas įvairiais režimais prideda užvedančio „blūdo“ – spragsėjimai, pokšėjimai primena raliui skirtus automobilius.
Standartinė mechaninė 6 pavarų dėžė veikia trumpai ir tiksliai. Galima pasirinkti tris važiavimo režimus: Normal, Sport ar Track. Sport režimas sustiprina reakcijas, pasunkina vairą ir garsiau leidžia išmetimo garsą. Track režimas atlaisvina stabilumo ir traukos kontrolę, suteikdamas dar daugiau laisvės vairuotojui.
Salone dominuoja puikiai apgaubiantys sportiniai sėdynių kontūrai, patogus vairuotojo pozicijos reguliavimas bei aukšta apdailos kokybė. Priekyje vietos užtenka visiems, nors galinėje eilėje aukštesni keleiviai jausis kukliau. Bagažinė talpi, ypač nuleidus galines sėdynes (dalijasi 60/40 proporcija), tačiau susidaro papildomas grindų laiptelis.
Kasdienis praktiškumas ir įranga
Komforto įspūdžius kiek gadina standus važiuoklės darbas – tai neišvengiama dėl dinamiškų „karštų“ hečbekų savybių. Miesto duobėmis riedant „Fiesta ST“ kartais būna šokli, o tolimesnėse kelionėse galimas nuovargis, bet už tai atsilyginama puikiu sukibimu posūkiuose.
Nuo 2022 m. „Fiesta ST“ pasikeitė – gamintojas atnaujino priekinę groteles, pristatė naujas sportines sėdynes, skaitmeninį prietaisų skydelį bei papildomą Eco režimą. Trijų durelių versijos nebegaminamos, liko tik penkių durelių variantai.
Standartinėje komplektacijoje – 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, oro kondicionierius, elektriniai ir šildomi veidrodėliai, beraktis užvedimas ir kruizo kontrolė. ST-2 papildomai turi aukštesnės klasės garso sistemą, automatinį oro kondicionavimą, tamsintus stiklus gale. ST-3 siūlo dar daugiau: 18 colių ratlankius, automatinį apšvietimą ir valytuvus, elektriškai susilankstančius veidrodėlius, šildomas priekines sėdynes, šildomą vairą bei beraktę atrakinimo sistemą.
Kainų lygis naudotų automobilių rinkoje
Ieškant naudotos „Fiesta ST“, už maždaug 13 500 eurų įmanoma rasti 2018 m. automobilį su vidutinėmis (apie 80 000 km) ridomis. Už ST-2 versiją kainos siekia nuo 13 500 eurų, o už ST-3 gali tekti primokėti apie 1 200 eurų. Retesnės versijos – Performance Edition arba Edition – rinkoje pasirodo už 20 000–23 400 eurų.
Norint įsigyti atnaujintą, po 2022 m. gamintą, „Fiesta ST“, kainos už ST-2 pradeda siekti nuo 20 000 eurų, o ST-3 – apie 22 000 eurų. Tai priklauso nuo komplektacijos, metų ir ridos.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis Lietuvoje
Modernus variklis leido pagerinti degalų sąnaudas: pagal WLTP ciklo duomenis, vidutinės sąnaudos siekia 5,8 l/100 km, o CO₂ emisija – 136 g/km. Lietuvoje galiojantis automobilių taršos mokestis apskaičiuojamas atsižvelgiant į išmetamo CO₂ kiekį, pirmos registracijos metus ir kuro tipą. Vidutinė šio modelio metinio taršos mokesčio suma priklauso nuo versijos ir emisijos lygio.
Draudimo įkainiai „Fiesta ST“ modeliams nėra itin aukšti – jie dažniausiai priskiriami vidutiniam rizikos lygiui. Techninės priežiūros kainos yra vidutinės, o aptarnavimo intervalai numatomi kas 15 000 km arba kartą per metus, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo. Gamintojas siūlo įvairius aptarnavimo planus jaunesniems nei trejų metų automobiliams.
Patikimumas ir eksploatavimo niuansai
Nors „Fiesta ST“ dažnai vertinamas kaip patikimas automobilis, kai kurie vairuotojai susiduria su gedimais – pvz., įsijungiančiomis įspėjamosiomis lemputėmis ar įvairiais pašaliniais garsais. Dalį problemų pavyksta spręsti greitai, kitiems prireikia daugiau vizitų į servisą. Patirtis gali skirtis priklausomai nuo aptarnavimo centro profesionalumo bei komunikacijos.
Kurią „Fiesta ST“ rinktis?
Visos trečiosios kartos „Fiesta ST“ komplektacijos turi tą patį 1,5 l trijų cilindrų variklį, todėl pagrindinis skirtumas – komforto ir įrangos lygis. Daugumai rekomenduojama ST-3 versija su pilnesniu standartiniu paketu: navigacija, šildomomis sėdynėmis, elektriniais veidrodėliais. Jei svarbus praktiškumas, verta pasvarstyti penkerių durelių variantą, tačiau sportiškesnis įvaizdis išlieka trijų durelių modeliuose.
Specialios Performance Edition ir ST Edition versijos retenybė, tačiau jos turi tvirtesnę pakabą ir geriau išlaiko vertę laikui bėgant, todėl gali būti patrauklios investicijų prasme.
Alternatyvūs pasirinkimai
Tarp tiesioginių „Fiesta ST“ konkurentų galima paminėti „Suzuki Swift Sport“ nuo 2017 m. Šis modelis labiau orientuotas į vairuotojo emocijas ir išsiskiria nedidelėmis eksploatacinėmis išlaidomis bei nemaža standartinės įrangos dalimi. Kitas variantas – naujesnės kartos „Mini Hatch“ (Cooper S ar John Cooper Works versijos), kurios pasiūlys sportišką važiavimą, išskirtinį interjerą ir automatinės transmisijos pasirinkimą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.