Antrosios kartos Ford Focus hečbekas tapo brandesnis – tiek dizaino, tiek vidaus sprendimų prasme. Šis modelis išsiskiria universaliu pobūdžiu, patogumu kasdieniam naudojimui ir išlieka vienas įdomiausių vairuoti automobilių savo klasėje.
Praktiškumas ir komfortas
Focus vairuotojams siūlo daug erdvės salone, o vairuotojo poziciją lengva prisitaikyti – tinka įvairaus ūgio ir sudėjimo žmonėms. Keleiviams vietos taip pat netrūksta, nors bagažinė galėtų būti didesnė, ypač lyginant su kai kuriais konkurentais.
Automobilio vairavimas džiugina tikslia vairo sistema ir geru valdymu posūkiuose – šis Focus stebina išliekant gyvas net važiuojant kasdieniais maršrutais. Tiesa, važiuojant per nelygus kelius gali pasijusti kiek kietesnė pakaba, tačiau bendrai komfortas išlieka pakankamai geras.
Ekonominė nauda ir išlaikymo kaštai
Antros kartos Focus išlieka patrauklus ir dėl žemų eksploatacinių sąnaudų. Servisų kainos yra nedidelės, o bet kuris vietinis autoservisas be vargo prižiūrės šį modelį. Dėl paprastos konstrukcijos benzininiai varikliai ilgainiui rečiau reikalauja brangiai kainuojančių remonto darbų.
Norintys taupyti, dažnai renkasi dyzelinius variantus dėl mažesnių degalų sąnaudų. Standartinis 1,6 litro dyzelis vidutiniškai sunaudoja apie 4,3 l/100 km, o populiariausias 1,6 litro benzininis variklis – apie 6,4 l/100 km. Kiti benzininiai modeliai taip pat nenuvilia ekonomija, nes net ir senesni Focus dažniausiai naudoja mažiau nei 7 l/100 km.
Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo anglies dvideginio emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų, tad konkrečios sumos verta pasitikrinti pagal atitinkamą variklio versiją.
Išlaidų planavimas įsigyjant Focus
Naudotą gerai išlaikytą antros kartos Focus galima rasti maždaug už 1400 eurų. Už didesnę sumą gausite prižiūrėtą ir mažesnę ridą turintį automobilį, o pasiūla – didžiulė. Ieškantiems pigesnio varianto galima rasti tvarkingų egzempliorių net su vienu savininku.
Remonto ir draudimo išlaidos taip pat išlieka labai konkurencingos, palyginti su analogiškais šios klasės modeliais.
Kokį Focus rinktis?
Variklių ir komplektacijų pasirinkimas šiame modelyje itin platus. Miesto vairuotojams užtenka bazinio 1,6 litro 99 AG benzininio variklio, tačiau dažnai keliaujant užmiestyje ar ieškant ekonomiškesnio sprendimo, patartina rinktis 1,6 litro TDCi dyzelinę versiją. Didesni, galingesni 1,8 ar 2,0 litro benzininiai, ar dyzeliniai variantai naudotų automobilių rinkoje įgauna patrauklią kainą ir nebėra tiek neįperkamos, kaip buvo nauji.
Komplektacijų gausa leidžia kiekvienam rasti sau tinkantį Focus: nuo paprastesnių Studio ar LX iki puikiai įrengtų Titanium ar Ghia versijų. Geriausias kainos ir naudos santykis dažniausiai tenka Zetec modeliui, o jei jums svarbus oro kondicionierius – rinkitės „Zetec Climate“ variantą (nuo 2007 m. jis tapo standartu).
Norintiems daugiau emocijų – Focus ST su 222 AG penkių cilindrų turbo varikliu. Nors šios versijos degalų sąnaudos žymiai didesnės, pats automobilis vairavimu neatsilieka nuo galingiausių konkurentų ir dažnai kainuoja palankiai.
Alternatyvos Focus hečbekui
Ieškant analogų, dažniausiai minimas VW Golf, kuris išsiskiria komfortu ir prabangesniu vidumi, tačiau Focus vairavimo patogumas ir išlaikymo kaštai dažnai nugali. Opel Astra gali pasirodyti racionalus pasirinkimas dėl pigumo, bet emocijų čia mažiau. Tuo tarpu Seat Leon traukia ryškesniu dizainu, kombinuodamas techninius Vokietijos flagmano privalumus su išskirtine išvaizda.
Mūsų rekomendacija
Tarp naudotų modelių verta atkreipti dėmesį į 1,6 TDCi Zetec – ši versija patikimai tarnauja, yra ekonomiška ir pasižymi geru komforto bei įrangos balansu. Svarbiausia – Focus išlieka vienu patraukliausių pasirinkimų kasdieniam naudojimui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.