„Ford Focus RS“ (2016–2018) apžvalga

„Ford Focus RS“ (2016–2018) apžvalga

Ford Focus RS yra automobilis, kuris iš karto traukia akį sportiška išvaizda. Jis sukurtas remiantis įprastu trečios kartos Focus modeliu (2011–2018 m.), tačiau žvilgsnį patraukia agresyviu dizainu, spoileriais, platesnėmis arkomis ir kitais sportiškais akcentais. Tai nėra tiesiog greitas hečbekas – Focus RS siūlo įspūdingą dinamiką ir stipriai sportišką pojūtį.

Variklis ir dinamika

Po variklio dangčiu montuojamas 2,3 litro darbinio tūrio, turbokompresoriumi aprūpintas benzininis variklis, pasiekiantis net 345 AG. Šis variklis garsėja savo charakteriu ir skambesiu. Nuo 0 iki 100 km/h Focus RS įsibėgėja per mažiau nei 5 sekundes, tad pagreitėjimas prilygsta sportinių automobilių lygiui.

Didelį pagreitį padeda realizuoti visų varančiųjų ratų sistema ir pažangūs elektroniniai pagalbininkai, pavyzdžiui, starto kontrolė. Svarbu paminėti, kad visi Focus RS komplektuojami tik su šešių pavarų mechanine dėže, tad čia vyrauja senamadiškas, bet entuziastus džiuginantis vairavimo stilius.

Važiuoklės elgsena ir komfortas

Vairavimo savybės išlieka vienos geriausių klasėje – vairas sunkesnis už dabartinius hečbekus, tačiau reaguoja greičiau, o apsisukimų nuo vieno iki kito kraštutinio taško tereikia vos poros. Mieste, aikštelėse manevruojant pastebimas nedidelis vairo pasukamumo kampas, tačiau atviresniuose keliuose tikslumas ir reakcijos stebina.

Pakaba sportiška – juntama kiekviena kelio nelygumų detalė, o automobilio viduje girdimas variklio, vėjo ir padangų triukšmas. Tai automobilis tiems, kurie ieško sportinių pojūčių, ne kasdienio komforto.

Salonas, vieta ir įranga

Viduje – modernizuota Focus salonas su sportinėmis Recaro sėdynėmis, leidžiančiomis užtikrintai jaustis posūkiuose, tačiau jas įvertins ne visi dėl siauresnės formos. Vairuotojo pozicija – aukštesnė, nei galėtų tikėtis sportinių automobilių mėgėjai, tačiau daugumai patogumas nekelia klausimų, o matomumas išlieka neblogas. Priekinėje dalyje erdvės užteks daugeliui, gale patogiausia važiuoti dviem keleiviams. Bagažinėje vietos – pakankamai, tačiau kai kurie konkurentai gali pasiūlyti dar didesnį tūrį.

Salono apdailos medžiagos – įprastos, nemažai kietos plastmasės, o 8 colių lietimui jautrus ekranas valdo informacinę sistemą, nors jos valdymas iš pradžių gali pasirodyti sudėtingas dėl smulkių ikonėlių.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Lietuvoje įsigyjant naudotą Focus RS, kainos dažniausiai prasideda nuo maždaug 25 700 eurų už 2016 metų modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. Už naujesnius, 2017–2019 m. automobilius iš oficialių atstovų tenka sumokėti apie 28 100–34 000 eurų.

Apskaičiuojant vidutines degalų sąnaudas, gamintojas nurodo 7,7 l/100 km, o CO₂ emisija siekia 175 g/km. Dėl šios emisijos Lietuvoje taikomas transporto priemonių taršos mokestis, kuris priklauso nuo konkrečių parametrų – variklio tipo, registracijos metų ir išmetamų teršalų kiekio.

Draudimo įmokos bus aukštesnės nei vidutinėms hečbeko klasės mašinoms, kadangi Focus RS – sportinis automobilis. Tačiau įprastos techninės priežiūros kainos nėra neįprastai didelės tokios galios automobiliui. Įsigyjant naudotą automobilį verta pasidomėti, ar galioja kokia nors aptarnavimo paslaugų planas, leidžiantis prognozuoti priežiūros kaštus ateityje.

Kokia versija geriausia?

Focus RS buvo gaminamas tik viena versija, kurią buvo galima papildyti keliais pasirenkamais paketais ar įranga. Bendrai automobilis jau standartinėje komplektacijoje turi daugumą populiariausių sportinių sprendimų, tad didelių kompromisų nereikės daryti ir renkantis naudotą modelį.

Alternatyvos

Tarp sportiškų hečbekų Focus RS konkurentais išlieka Honda Civic Type R, kuri stebina tiksliu valdymu, patogumu ir praktiškumu, taip pat BMW M140i – dar labiau orientuotas į vairavimo malonumą, pasižymintis galiniais varančiaisiais ratais ir itin dinamiškais pajėgumais. Abu modeliai verti dėmesio tiems, kurie ieško sportiško bei komfortiško automobilio kasdieniams maršrutams ir savaitgalio pramogoms.

Santrauka

Ford Focus RS – tai automobilis, kuris visiems laikams suburs entuziastų dėmesį agresyvia išvaizda, įspūdingais pajėgumais bei išskirtinai smagia ir dinamiška važiavimo patirtimi. Tačiau šis modelis labiau tinka tiems, kurių prioritetas – emocijos už vairo, todėl ieškantiesiems ramaus komforto vertėtų paieškoti kitų pasirinkimų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *