„Ford Focus“ universalo (2018–dabar) apžvalga

„Ford Focus“ universalo (2018–dabar) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Ford Focus universalo modelis – puikus pasirinkimas tiems, kurie vertina smagų valdymą, bet nori daugiau vietos ir praktiškumo kasdienėms reikmėms, šeimai ar augintiniams. Trečios ir ketvirtos kartos Focus universalas siūlo platesnę bagažinę ir patogesnį įkrovimo atidarymą, palyginti su hečbeku – modelis yra apie 30 cm ilgesnis, o jo bagažinė talpina net iki 608 litrų kraunamo ploto be atsarginio rato.

Pagrindinės savybės

  • Komfortiškas ir tikslus valdymas, džiuginantis kasdienės kelionės metu
  • Erdvus salonas – tiek priekyje, tiek gale pakanka vietos net aukštesniems keleiviams
  • Didelė ir lengvai pasiekiama bagažinė – patogi ne tik apsipirkimams, bet ir išvykoms
  • Gera naudoto modelio vertė, patikimumas ir dalys kainuoja gana pagrįstai
  • Modelių pasirinkimas nuo bazinių iki prabangių, su įvairia papildoma įranga

Kas gali nepatikti?

  • Vietomis salono plastikas atrodo pigokas
  • Informacinė-pramoginė sistema šiek tiek senstelėjusi
  • Galėtų būti daugiau sėdynių komplektacijos ir modifikavimo parinkčių

Komplektacijos ir varikliai

Ford Focus universalas Lietuvoje siūlomas su keliais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Baziniai variantai turi 1,0 l „Ecoboost“ benzininius variklius su 99 AG arba 123 AG. Trokštantiems dinamiškesnės važiavimo patirties – siūlomi 1,5 l (148 AG arba 180 AG) variantai bei sportinis ST su 2,3 l 276 AG motoru. Dyzelinių variantų gama apima 1,5 l (118 AG) ir 2,0 l (148 AG) variklius. Dauguma modelių komplektuojami su šešių pavarų mechanine greičių dėže, tačiau galima rasti ir automatinių transmisijų.

Pagrindinės įrangos linijos: Startuolių pasirinkimui skirti „Style“ modeliai su 16 colių lengvojo lydinio ratais, oro kondicionieriumi, elektriniais langais priekyje ir gale. „Zetec“ siūlo atnaujintą informacinę sistemą, kruizo kontrolę bei šildomą priekinį stiklą. Sportiško įvaizdžio ieškantiems verta rinktis „ST-Line“ su rakto nereikalaujančiu užvedimu, sportinėmis sėdynėmis, 17 colių ratlankiais ir išraiškingesniu dizainu. „Titanium“ komplektacijoje rasite gausią standartinę įrangą: elektrinius veidrodėlius, parkavimo jutiklius, automatiškai valdomus langus ir kitus komforto sprendimus. Ieškantiems prabangos skirtos „Titanium X“ ir „Vignale“ versijos.

Kuro sąnaudos ir eksploatavimas

Efektyvumo požiūriu, 1,5 l EcoBlue dyzelinis variklis yra taupiausias – jo oficialios sąnaudos siekia apie 4,5 l/100 km pagal WLTP duomenis. Galingesnis 2,0 l dyzelis sunaudoja apie 4,9 l/100 km. Benzininiai varikliai 1,0 Ecoboost (nepriklausomai nuo galios) vidutiniškai vartoja apie 5,8 l/100 km. 1,5 l benzininis variklis, priklausomai nuo versijos, suvartoja nuo 6,0 iki 6,4 l/100 km. Sportinis ST modelis yra žymiai mažiau ekonomiškas – apie 8,0 l/100 km.

Lietuvoje galiojantis taršos mokestis

Renkantis naudotą Ford Focus universalą verta prisiminti, kad Lietuvoje taršos mokestis už automobilius priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. Kuo didesnė variklio tarša, tuo mokestis gali būti didesnis, tad patariama atsižvelgti į šiuos skaičius renkantis modelį.

Valdymas ir komfortas

Kelyje Focus universalas siūlo harmoningą važiavimą: pakabos sistema efektyviai sugeria kelio nelygumus, o vairavimas išlieka tikslus ir įkvepiantis. Ypač išsiskiria sportiškesnės „ST-Line“ versijos, tačiau jų pakabos standumas gali kiek sumažinti komfortą. Papildomai galima rinktis SUV stiliaus „Active“ ir „Active X“ versijas, pasižyminčias didesne prošvaisa ir padidintu ratų kiekiu nelygesniems keliams.

Salono erdvė ir praktiškumas

Universalui būdingas erdvus interjeras: priekyje ir gale – daug vietos tiek kojoms, tiek galvai. 575 litrų bagažinė (su atsarginiu ratu – kiek mažesnė) ne tik talpi, bet ir patogi naudoti dėl žemos pakrovimo briaunos. Salono ergonomika apgalvota: aiškūs prietaisai, tvarkingi valdymo mygtukai, o sėdynės reguliuojamos pagal individualius poreikius. Tačiau kai kur plastikas ir apdailos detalės nėra tokios kokybiškos, kaip prabangesniuose konkurentuose.

Kainos ir išlaikymo išlaidos

Naudoto Focus universalo kainos Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo metų, komplektacijos ir variklio tipo. Senesnius – 2018-2019 m. modelius – galima rasti nuo maždaug 9 360 eurų, o už naujesnius, 2023-2024 m., gali tekti mokėti 23 400–29 250 eurų. Sportiniai ST variantai dažnai prasideda nuo 16 380 eurų. Techninės priežiūros kainos išlieka adekvačios – dalių pasiūla plati, draudimo įmokos vidutinės, lyginant su klasės konkurentais. Reguliarus aptarnavimas apima alyvos, filtrų keitimą ir kitus standartinius darbus.

Patikimumas ir ilgaamžiškumas

Ford Focus universalas dažnai vertinamas kaip patikimas automobilis. Dauguma savininkų nepatiria didesnių problemų, tačiau kartais pasitaiko pavienių pavarų dėžės ar multimedijos sistemos gedimų atvejų. Aptarnavimo kokybė priklauso nuo pasirinkto serviso – kai kurie naudotojai džiaugiasi greitu ir profesionaliu darbu, kiti pastebi ilgesnius remonto terminus bei didesnes kainas, tad verta atidžiai rinktis.

Kokį modelį rinktis?

Ekonomiškiausias pasirinkimas – 1,0 l Ecoboost, kurio 123 AG pakaks kasdienėms reikmėms. Jei daug važiuojate ilgesnius atstumus – rinkitės 1,5 l 118 AG dyzelinį modelį, kuris taip pat pasižymi geru lankstumu ir sąnaudomis. Iš įrangos verta dairytis „Titanium“ ar aukštesnio lygio modelių – jie labiau pasiteisina dėl komforto ir technologijų. Sportiškam vairavimui tinka „ST-Line“, bet jų pakaba kietesnė.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių Ford Focus universalo konkurentų – Skoda Octavia universalas, kuris žavi dar didesne bagažine ir įspūdinga erdve gale. 2013–2020 m. Volkswagen Golf universalas taip pat siūlo solidžią surinkimo kokybę, puikų važiavimą ir praktiškumą šeimai. Nuo 2020 m. pasirodžiusi nauja Golf universalo karta yra dar patrauklesnė savo komfortu ir inovacijomis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *