„Ford Fusion“ hečbeko (2002–2012) apžvalga

„Ford Fusion“ hečbeko (2002–2012) apžvalga

Ieškant universalesnio varianto už įprastą supermini klasės automobilį, daug kas atkreipia dėmesį į Ford Fusion universalo modelį. Atrodytų, kad tai – praktiškesnė ir erdvesnė Fiesta versija, tačiau realybė šiek tiek kitokia.

Erdvumas

Pagrindinė Fusion stiprybė – daugiau vietos keleiviams ir talpesnė bagažinė lyginant su Fiesta. Galinėse sėdynėse patogiai įsitaisys du suaugusieji. Tačiau stebuklų tikėtis neverta: nei sandėliavimo skyrių, nei vietos bendrai Fusion pasiūlo ne tiek daugiau, kiek galima tikėtis iš didesnio automobilio.

Be to, Fusion galinės sėdynės nėra išimamos, o tai riboja universalumą. Nors automobilis vizualiai atrodo panašus į mažą vienatūrį, viduje praktiškumu neprilygsta MPV klasei.

Važiavimo savybės

Nors Fusion kėbulas aukštesnis, valdymas liko artimas Fiesta modeliui. Automobilis kampuose šiek tiek labiau svyruoja, tačiau stabilumas neprastėja. Pakaba kiek kietesnė, todėl jautresnė kelio nelygumams. Kadangi Fusion sveria daugiau, varikliai dirba sunkiau, o dinamika – kiek vangtesnė nei mažesnės Fiesta versijos.

Eksploatacijos kaštai

Perkant naudotą Fusion reikia įvertinti, kad jo kaina naujam buvo apie 585–1 170 eurų didesnė nei analogiškos Fiesta. Rinkoje Fusion nuvertėja šiek tiek greičiau – populiariausias variantas tarp naudotų modelių dažnai kainuos mažiau nei pusę naujo automobilio vertės.

Degalų sąnaudos nėra labai didelės, tačiau dėl didesnio Fusion svorio šiek tiek didėja, palyginti su Fiesta. Benzinine versija galima tikėtis degalų sąnaudų geresnių nei 7 l/100 km, o dyzelinė – dažnai nesunkiai tilps į 4–5 l/100 km. Ekonomiškiausias dyzelinis 1.4 TDCi vidutiniškai sunaudoja apie 4,4 l/100 km.

Draudimo išlaidos išlieka nedidelės, o aptarnavimo darbai savo kaina nesiskiria nuo Fiesta ir yra prieinami. Svarbu įvertinti ir valstybinį taršos mokestį, kuris Lietuvoje skaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, kuro tipą bei pirmos registracijos metus. Dyzeliniai varikliai, ypač senesnių metų, dažnai apmokestinami didesniais tarifais.

Kurį modelį rinktis?

Fusion platformoje siūlyti keturi pagrindiniai varikliai. Benzininiai – 1,4 l (78 AG) ir 1,6 l (99 AG) reikalauja paspausti akceleratorių kiek smarkiau, ypač užmiestyje. Dyzeliniai – 1,4 l (67 AG) ir 1,6 l (89 AG) – pasižymi didesniu sukimo momentu ir ekonomiškumu, tačiau jų kaina didesnė, tad finansiškai prasmingiausias – 1,4 l benzininis variklis.

Vertinant įrangos lygius, bazinė versija 1 gali pasirodyti pernelyg kukli: nėra nei kondicionieriaus, nei elektrinių langų, tik centrinis užraktas ir stabdžių ABS. Sklandesnį naudojimą siūlo antras lygis 2 – čia jau rasite kondicionierių, elektrinius priekinius langus, nuotolinį centralizuotą užraktą bei CD grotuvą. Trečioje komplektacijoje 3 papildomai bus lengvojo lydinio ratlankiai ir signalizacija, o Plus pasiūlys dar išraiškingesnius ratus ir tamsintus stiklus.

Po 2006 metų atnaujinimo modelis buvo pasiūlytas su keletu naujų komplektacijų: Style, Zetec bei Plus, kurių kiekviena pasižymėjo šiek tiek išplėsta standartine įranga. Nuo tada visos versijos turėjo nuotolinį centrinį užraktą ir CD grotuvą.

Alternatyvos

Nors Fusion vilioja praktiškumu, rinkoje pasirinkimas platus. Kiti panašaus dydžio universalai ar aukštesni hečbekai gali pasiūlyti daugiau lankstumo ar ekonomiškesnį eksploatavimą, atsižvelgiant į jūsų poreikius ir biudžetą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *