Ford Galaxy yra vienas iš nedaugelio tikrų septynviečių automobilių, kuris ne tik pateisina šeimos poreikius, bet ir išlieka populiarus tarp tų, kam reikalinga itin universali erdvė. Lietuvoje ši modelio karta vertinama dėl talpaus salono, patikimų variklių ir geriomis ekonominėmis savybėmis išsiskiriančio dizaino.
Kas svarbiausia apie Ford Galaxy
Nors dažnai galvojama, kad tokie automobiliai kaip Galaxy tinka tik pervežimo paslaugoms ar didelei komandai keliauti į miestą, iš tiesų šis modelis idealiai tinka aktyvioms šeimoms. Dėl lanksčių salono sprendimų, puikių važiavimo savybių ir ekonomiškumo, Galaxy tampa pasirinkimu tiems, kas nori daugiau nei tik paprasto šeimos automobilio.
Pagrindiniai privalumai
- Labai erdvus interjeras
- Paprasta valdyti ir gera važiavimo kokybė
- Platus papildomos įrangos pasirinkimas
Kai kurie trūkumai
- Automatinis avarinis stabdymas nėra standartinis
- Multimedijos sistema galėtų būti patogesnė
Varikliai ir ekonomika
Ford Galaxy galima rinktis iš daugybės variklių: pagrindą sudaro dyzeliniai 2,0 litro varikliai (nuo 118 AG iki 237 AG), kurie po 2018 m. atnaujinimo turi dar didesnį pasirinkimą pagal galią bei efektyvumą. Taip pat siūlomi 1,5 litro (158 AG, atnaujintas iki 163 AG nuo 2018 m.) ir galingas 2,0 litro (237 AG) benzininiai varikliai.
Važiuojant Galaxy atskleidžia dar vieną savo pusę – nors aukštas kėbulas, valdymas yra itin stabilus, o automobilio pakaba užtikrina komfortą praktiškai visose situacijose. Standartinė šešių pavarų mechaninė dėžė pasižymi tikslumu, o automatinė (6 arba vėlesniuose modeliuose 8 pavarų) – maloniai greita ir sklandžiai reaguojanti į greičio poreikį. Dėl to Galaxy išlieka viena judriausių bei maloniausiai valdomų tikrų septynviečių rinkoje.
Salonas ir praktiškumas
Sėdus į automobilį netruks pasijusti, kad erdvės tikrai netrūksta – tiek priekyje, tiek gale ar vidurinėje eilėje. Antroje eilėje tilps trys suaugusieji, o visiškai išlankstytos trečios eilės sėdynės patogios net suaugusiems. Prireikus pervežti didesnius krovinius, visus penkis galinius krėslus galima nulenkti – erdvės tada tiek, jog būtų galima net kraustytis į naujus namus. Net ir penkių vietų režime bagažinė didesnė nei daugumos universalių automobilių, o papildoma niša po grindimis suteikia daugiau galimybių susidėti smulkesnius daiktus.
Komplektacijos ir įranga
Bazinė Zetec komplektacija siūlo 17 colių lengvo lydinio ratlankius, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, klimato kontrolę, 8 colių lietimui jautrų ekraną, Bluetooth bei DAB radiją. Titanium versijoje rasite tamsintus galinius langus, pastovaus greičio palaikymo sistemą, pagalbinę važiavimo juostoje sistemą, navigaciją bei automatiškai įsijungiančius žibintus bei lietaus daviklius. Prabangiausias Titanium X siūlo galinio vaizdo kamerą, elektrinį bagažinės dangtį, odines šildomas priekines sėdynes su elektriniu reguliavimu bei panoraminį stoglangį.
Į saugumo įrangą įeina šešios oro pagalvės, stabilumo kontrolė, signalizacija bei imobilaizeris. Tačiau automatinis avarinis stabdymas ne visuomet būna bazinėje įrangoje – prieš perkant verta tai pasitikslinti.
Išlaikymo kaštai ir aptarnavimas
Kiek kainuoja naudotas Ford Galaxy?
Naudotų Ford Galaxy kainos Lietuvoje labai priklauso nuo automobilio metų, ridos ir būklės. Pigesni, daugiau nei 200 000 km nuvažiavę modeliai prasideda nuo maždaug 7 000 eurų. Tvarkingesni 2016–2017 metų automobiliai, nuvažiavę mažiau nei 100 000 km, dažniausiai kainuoja apie 20 000 eurų. Naujų kartų, 2019–2020 m. modeliai, siekia apie 28 000 eurų, o 2022–2023 metų puikios būklės automobiliai gali kainuoti iki 35 000 eurų.
Eksploatacijos išlaidos
Ekonomiškiausi yra dyzeliniai Galaxy – ypač 2,0 TDCi 150 AG, kuris naudoja apie 5–6 l/100 km ir išmeta apie 129 g/km CO₂ pagal NEDC arba 5,5 l/100 km pagal WLTP matavimus. 1,5 litro benzininis variklis taip pat gana taupus – vidutiniškai apie 6,5 l/100 km, o emisija siekia 149 g/km. Svarbu žinoti, kad automatinė pavarų dėžė arba visų varomų ratų versijos šias reikšmes padidina.
Lietuvoje už Ford Galaxy tenka mokėti taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo pasirinkto variklio, kuro tipo, automobilio emisijų ir pirmos registracijos metų. Benzininiai modeliai paprastai apmokestinami mažiau nei galingi dyzeliai, ypač jei jie atitinka naujesnius standartus.
Draudimo klasės pagal variklio galią gali svyruoti, bet jos išlieka vidutinės, o periodinė techninė priežiūra kas 12 mėnesių arba 30 000 km – viena iš priežasčių, dėl ko Galaxy nėra brangus išlaikyti.
Ką verta rinktis?
Bene universaliausias pasirinkimas – 2,0 l TDCi 150 AG dyzelis su Zetec komplektacija: šis derinys pasižymi puikiu kainos ir kokybės santykiu, patikimumu bei ekonomiškumu. Jei norite daugiau galios, galima ieškoti 178 AG (ar po atnaujinimo 187 AG) dyzelio – jų ekonomiškumas labai panašus. Benzininiai 1,5 l (158 AG) ir 2,0 l (237 AG) varikliai pasiūlys sklandų važiavimą, bet trauks mažiau prie žemų apsukų nei dyzeliai.
Komplektacijų atžvilgiu Zetec turi viską, kas svarbiausia. Titanium bei Titanium X – su daugiau prabangių priedų, bet pirkti aukštesnės komplektacijos verta tik tuomet, jei skirtumas nedidelis.
Kokie konkurentai?
Galaxy pagrindiniai konkurentai – Seat Alhambra bei Volkswagen Sharan. Abu modeliai labai erdvūs, praktiški ir patogūs, o Sharan vertinamas už aukštesnę kokybę. Alhambra gan nebrangi bei talpi, tačiau, kaip ir Sharan, yra kiek sudėtingesni parkuoti ir turi sunkiau nuverčiamas galines sėdynes. Ieškantiems mažesnio septynviečio, dera atkreipti dėmesį ir į Ford S-Max ar Volkswagen Touran – jie siūlo daugiau vairavimo dinamikos ir šiuolaikiškumo – tačiau salone vietos bus kiek mažiau nei Galaxy.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.