Ford Galaxy – talpus ir universalus minivenas, kurį verta išbandyti šeimoms, ieškančioms komforto ir praktiškumo. Sukurtas kartu su VW Sharan bei Seat Alhambra modeliais, Galaxy išsiskiria patogesniu ir artimesniu lengvajam automobiliui valdymu. Tvirtas pakabos darbas užtikrina ramias ir tyliai vežančias keliones net ilgesnėse distancijose.
Važiavimo savybės ir komfortas
Nors Ford Galaxy yra iš tų didesnių vienatūrių, iš vairuotojo pozicijos jis primena ne krovininį, o įprastą šeimos hečbeką. Pakaba subalansuota taip, kad lietuviškomis gatvėmis riedėtų stabiliai ir užtikrintai. Jei automobilyje važiuoja tik vairuotojas, važiuoklė gali atrodyti kiek standi, tačiau su keleiviais viskas susilygina – tuomet automobilio judesiai tampa maloniai subalansuoti. Visi valdymo prietaisai – pavarų svirtis, pedalai, vairo mechanizmas – dirba tiksliai ir lengvai, tad net ilgesni nuotoliai nevargina.
Erdvumas ir salono universalumas
Ford Galaxy gali turėti iki septynių sėdimų vietų. Visose trijose eilėse užteks vietos tiek keleiviams, tiek jų daiktams. Tiesa, paskutinės eilės sėdynes įstatyti ar išimti nėra lengviausias darbas – jos pakankamai sunkios. Tad jei dažnai tenka manipuliuoti kėdėmis, verta pagalvoti apie šį niuansą. Kai visos septynios vietos užimtos, bagažo skyrius lieka gana kuklus, bet paversti automobilį erdviu krovininiu netrunku – sėdynės susilanksto be didelių pastangų.
Eksploatacijos išlaidos ir Lietuvoje galiojantys mokesčiai
Ford Galaxy išsiskiria gera ekonomija, atsižvelgiant į jo dydį bei talpą. Modelių pasirinkimas antrinėje rinkoje gausus, todėl kainos dažnai būna draugiškos pirkėjui. Techninė priežiūra kainuoja panašiai tiek, kiek analogiškų VW ar Seat modelių aptarnavimas. Jei automobilį remontuosite nepriklausomame servise, tai dažnai pavyks sutaupyti – ypač lyginant kainas su oficialiais gamintojo atstovais.
Kai kurių detalių ar remonto darbų kaina gali būti didesnė nei, pavyzdžiui, Fiat Ulysse ar Citroen Synergie, bet praktiškai identiška, kaip VW Sharan ar Seat Alhambra.
Draudimo įmokos priklauso nuo variklio ir komplektacijos – standartiniams modeliams jos vidutiniškos. Lietuvoje, kaip ir daugumai automobilių, taikomas taršos mokestis – jis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Didesni benziniai varikliai turės didesnę emisiją, o ekonomiški dyzeliai leis sutaupyti tiek degalų, tiek taršos mokesčio sąskaita.
Degalų sąnaudos
- 2.8 l V6 benzininis variklis pasižymi puikiu pajėgumu, bet vidutinės sąnaudos siekia apie 11–12 l/100 km.
- 2.0 l ir 2.3 l benzininiai varikliai degalų sunaudojimo atžvilgiu yra vidutiniški – apie 8–9 l/100 km.
- Populiariausias pasirinkimas – 1.9 l turbodyzelis (110–113 AG): puikus traukos ir ekonomijos balansas, vidutiniškai naudoja apie 6–7 l/100 km. Yra ir kitų versijų – 89, 128 ir 150 AG, tačiau būtent 110–113 AG dyzelis pasiteisina dažniausiai.
Kokį modelį rinktis?
2000 m. rugsėjo mėnesį Galaxy modeliai buvo atnaujinti, tad jei ieškote šiuolaikiškesnės išvaizdos ar patobulinimų, verta dairytis automobilių, pagamintų vėliau. Nepamirškite pasitikrinti, kiek sėdimų vietų turi konkretus modelis – didžioji dalis septynvietės, tačiau yra ir penkiaviečių, o prabangesnės versijos gali turėti šešias vietas.
Bet kuriuo atveju kondicionierius – didelį skirtumą kurianti įranga, tačiau ankstyvieji modeliai ne visuomet jį turėjo standartinėje komplektacijoje. 1996 m. siūlytos versijos buvo „Aspen“, „GLX“ ir „Ghia“, vėliau (nuo 1999 m.) pasirodė „Zetec“ ir „LX“ komplektacijos. Optimalus kainos ir įrangos santykis siūlomas „LX“ versijose – čia rasite viską, ko reikia už patrauklią kainą.
Alternatyvos
Jei Ford Galaxy neatitiko jūsų poreikių, atkreipkite dėmesį į tuos pačius VW Sharan ar Seat Alhambra – jie technologiškai artimi, tačiau Galaxy dažnai žavi malonesniu valdymu. Į alternatyvų sąrašą galima įtraukti ir kitus didesnius vienatūrius ar universalius šeimos automobilius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.