Ford Ka – kompaktiškas miesto automobilis, pelnęs dėmesį dėl savo paprastumo ir manevringumo. Pirmoji šio modelio karta išsiskyrė smagiu valdymu ir drąsia išvaizda, o antroji turėjo atitikti užaugusius lūkesčius. Šis modelis buvo kuriamas bendradarbiaujant su Fiat, todėl daugelis jo techninių sprendimų buvo perimti iš itin populiaraus Fiat 500. Tačiau miesto sąlygoms Ka vis tiek neprarado savito charakterio ir išliko kompaktišku, kasdieniam naudojimui tinkamu automobiliu.
Bendra apžvalga
Renkantis naudotą Ford Ka galima tikėtis gero kainos ir kokybės santykio, ypač jei pavyksta rasti tvarkingą modelį už palankią sumą. Automobilis pasižymi nemažu bagažo skyriumi, atsižvelgiant į jo dydį, ir nustebina valdymo savybėmis. Tiesa, bazinės versijos komplektacija gana kukli, o saugumo įrangos nedaug – tik dvi standartinės oro pagalvės.
Privalumai
- Erdvus bagažinė mažam automobiliui
- Pavydėtinas manevringumas mieste
- Ekonomiškas 1,2 l benzininis variklis
- Patikimesnis nei vidutinis dyzelinis variantas
Trūkumai
- Bazinių komplektacijų įranga labai skurdi
- Galinėje sėdynėje ankšta, keliaujant trims – nepatogu
- Salono apdailos kokybė kukli, vyrauja kieti plastikai
- Baziniuose modeliuose nėra padalomos galinės sėdynės
Miestui pritaikytas dizainas
Ford Ka projektuotas taip, kad visiškai atitiktų kasdienio miesto gyvenimo poreikius. Kompaktiškas kėbulas, aukštesnė vairuotojo vieta ir dideli šoniniai veidrodėliai suteikia gerą apžvalgą važiuojant siaurose gatvelėse. Mašiną lengva parkuoti net ankštose stovėjimo vietose, o vairavimas – tikslus bei pakankamai komfortiškas.
Lyginant šį modelį su artimu giminaičiu Fiat 500, Ford Ka važiuoja kiek tvirčiau ir valdomas užtikrinčiau. Nors interjere trūksta žaismingumo ir surinkimo kokybė neblizga, automobilio pakaba ir posūkių stabilumas išsiskiria klasėje.
Keliavimo ypatumai
Viena iš ryškesnių Ford Ka silpnybių – garso izoliacija. Važiuojant didesniu greičiu girdisi vėjo ūžesys pro langus ir triukšmas nuo veidrodėlių. 67 AG benzininis variklis užmiestyje greitai pasiekia savo galimybių ribas ir važiuojant magistrale reikia kantrybės. Jei daug laiko praleidžiate užmiestyje, verta apsvarstyti kitus alternatyvius mažus automobilius.
Sėdėjimas priekyje patogus ir erdvus, tačiau gale vietos labai mažai, tad ilgoms kelionėms tai – ne pati tinkamiausia transporto priemonė. Bagažinė maloniai nustebins – joje telpa daugiau nei tikėtumėtės, tačiau mažiau patogi dėl aukšto pakrovimo slenksčio.
Automobilio interjeras
Ford Ka vidaus dizainas – aiškus, bet minimalistiškas. Salono apdaila kukli, o daugelyje versijų baiminamasi dėl pigesnių plastiko apdailos elementų, ypač lyginant su Fiat 500 ar, pavyzdžiui, Hyundai I10. Standartinė įranga – labai bazinė, todėl net ir tokių dalykų kaip automatiniai langai ar nuotolinis užraktas ne visur rasite.
Kainos ir išlaikymo išlaidos
Ką galima įsigyti turint iki 1 750 €?
Už šią sumą dažniausiai rasite pačius daugiausiai nuvažiavusius ar po avarijų remontuotus Ka. Geresnė idėja – skirti bent 2 350 € ar daugiau: tuomet pavyks įsigyti ankstesnių metų, suvidutinio ridos ir garažine priežiūra pasižymintį automobilį. Už 5 850 € galite rasti 2014 m. pagamintą 1,2 l Studio versijos Ford Ka su rida iki 48 000 km. Dyzeliniai variantai rinkoje reti ir brangesni – pusėtinai išlaikytas modelis kainuoja nuo 3 500 €.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokesčiai
Mažų miesto automobilių draudimas, kuras ir bendrosios išlaikymo išlaidos paprastai nėra didelės – Ford Ka čia išlieka konkurencingas. Benzininis modelis naudoja apie 5,1 l/100 km, o dyzelinis – apie 4,1 l/100 km. Lietuvoje šioms transporto priemonėms taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų. Papildomas privalumas – Ford automobiliai garsėja nebrangia technine priežiūra, todėl remontas ir eksploatacija nesukels didelių išlaidų.
Kurios versijos vertos dėmesio?
Bazinis Studio modelis siūlo minimalistinę įrangą ir neturi elektrinių langų ar oro kondicionieriaus. Patogesniam gyvenimui verta rinktis Edge versiją, kuri nuo 2010 metų papildyta pagrindinėmis kasdien svarbiomis funkcijomis. Sportiškai atrodantis Zetec turi 16 colių lengvo lydinio ratlankius, šildomą priekinį stiklą ir rūko žibintus, Titanium – jau su klimato kontrole bei galinio parkavimo jutikliais.
Ekonomiškiausias pasirinkimas – 1,2 l benzininis variklis. Dyzelinio modelio sudėtingesnė eksploatacija ir trapesnė patikimumo reputacija mažina jo patrauklumą naudotų automobilių rinkoje.
Kokius modelius verta palyginti?
Tarp smulkesnių naudotų miesto automobilių verta atkreipti dėmesį į Volkswagen Up. Jis siūlo aukštesnės kokybės interjerą, solidų surinkimą ir erdvesnį saloną, tačiau už patrauklų Volkswagen teks primokėti. Gerai vertinamas ir Hyundai I10 – jo standartinė įranga gausesnė, automobilis brandesnis, bet malonumo vairuoti emocijų mažiau, o prabangesnė Premium SE versija kainuoja brangiau.
Dar pigesni variantai – Skoda Citigo ar Seat Mii. Tai – taupūs miesto automobiliai, nors jų interjerai kiek paprastesni ir išvaizda blankesnė nei Volkswagen Up.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.