Ford Ka+ – tai nedidelis, penkerių durų miesto automobilis, kuris puikiai tinka kasdieniams važiavimams bei išsiskiria draugiška kaina. Nors jo gamyba truko neilgai – vis daugiau vairuotojų rinkosi miesto visureigius, pavyzdžiui, Ford Puma – naudotas Ka+ išlieka patrauklus pasirinkimas, vertinantiems praktiškumą bei paprastą eksploataciją.
Pagrindiniai privalumai
- Dinamiškas valdymas – automobilis džiugina tiksliai reaguojančiu vairu ir užtikrinamu stabilumu posūkiuose.
- Minkšta važiuoklė – Ka+ maloniai sugeria kelio nelygumus, o tai dažnai retas privalumas tokio dydžio automobiliuose.
- Erdvus salonas – nors iš išorės Ka+ atrodo kompaktiškas, viduje lengvai sutalpins keturis suaugusius.
Silpnybės
- Variklių ištobulinimas – visi siūlomi benzininiai ir dyzeliniai varikliai yra pakankamai kuklūs, ypač greitkelyje, o didesnį gyvumą pajusite tik stipriau spaudžiant akseleratorių.
- Ekonomiškos medžiagos – vidaus apdaila pagaminta iš kietesnių plastikų, o priekinė panelė savo kokybe neprilygsta kai kuriems konkurentams.
Varikliai ir įranga
Ford Ka+ buvo siūlomas su vos keletu variklių. Pirmieji modeliai turėjo 1,2 l keturių cilindrų benzininį, kurio galia – 51 kW (69 AG) arba 62 kW (84 AG). Po atnaujinimo pristatytas trijų cilindrų 1,2 l, išlaikantis tuos pačius galios variantus. Taip pat buvo galima rasti 70 kW (94 AG) siekiantį 1,5 l dyzelinį variklį. Visoms komplektacijoms montuota penkių laipsnių mechaninė pavarų dėžė.
Komplektacijų spektras buvo ribotas: bazinis Studio variantas pasižymi paprastumu, o labiau apgalvota Zetec versija jau siūlo tokius privalumus kaip lengvojo lydinio ratlankiai, oro kondicionierius ir multimedijos sistema. 2018 m. dar pasirodė Ka+ Active su paaukštinta prošvaisa ir pseudo-visureigio bruožais, tačiau ši versija vairavimo komfortą sumažino, nes pakaba tapo mažiau stabili posūkiuose.
Vairavimo įspūdžiai ir komfortas
Nors varikliai nėra labai veržlūs, kasdienėje miesto eismo situacijoje Ka+ vairuotoją nudžiugins stabilumu ir manevringumu. Važiuoklė puikiai sugeria didesnius nelygumus, o posūkiai įveikiami tiksliai – ypač lyginant su daugybe didesnių automobilių. Tačiau aktyvesniam važiavimui varikliui dažnai trūksta jėgos, o stipriau įsibėgėjus girdimas jų riaumojimas.
Salonas ir praktiškumas
Ka+ viduje erdvės netrūksta – net aukštesnis keleivis už vairuotojo jausis patogiai. Bagažinė konkurencingos talpos, galima išskleisti galinę sėdynę santykiu 60/40. Valdymo mygtukai išdėstyti patogiai, tačiau vidaus plastikai – gana kieti, todėl gali pasirodyti kiek paprasti.
Eksploatacija ir išlaidos
Kuro sąnaudos ir ekologija
Benzininiai 84 AG 1,2 l varikliai, kaip rodo gamintojo duomenys, pasižymi 5,0 l/100 km vidutinėmis kuro sąnaudomis, o silpnesnis (69 AG) – 5,1 l/100 km. Dyzelinis, 94 AG 1,5 l variklis, pagal gamintoją, sunaudoja vos apie 3,7 l/100 km.
CO₂ emisijos svyruoja nuo 114 g/km (galingesnis 1,2 l benzinas) iki 99 g/km (dyzelis). Lietuvoje taršos mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ išmetimą, variklio tipą ir automobilio pirmosios registracijos datą – taigi, Ka+ paprastai bus vienas pigiausių automobilių šiuo požiūriu.
Reguliari priežiūra ir draudimas
Ka+ aptarnavimo darbai dažniausiai nėra brangūs, ypač pasibaigus gamintojo garantijai. Paprasčiausias techninis aptarnavimas gali kainuoti maždaug nuo 198 eurų. Draudimo klasifikacija – palanki: mažesnės galios modeliai priskiriami žemiausioms draudimo grupėms.
Kainos rodikliai
Už ankstesnių metų Ka+ su rida virš 160 000 km dažniausiai prašoma apie 4 680 eurų. Kiek didesnį biudžetą skyrus (apie 5 850 eurų), įmanoma įsigyti atnaujintą (po 2018 m.) modelį su nedidele rida. Paaukštintas Active variantas dažniausiai parduodamas nuo maždaug 7 600 eurų.
Rekomendacijos renkantis
Geriausias variklis
Optimaliausias pasirinkimas – 1,2 l 84 AG benzininis variklis, kuris pasižymi didesne galia ir nereikalauja tiek daug „sukti” aukštomis apsukomis kaip silpnesnė versija.
Komplektacija
Ieškant gero kainos ir komforto balanso, verta pirmenybę teikti Zetec komplektacijai – papildoma įranga gerokai pagerina kasdienį naudojimą, o kainų skirtumas antrinėje rinkoje paprastai nėra didelis.
Alternatyvos
- Skoda Citigo – kompaktiškas, judrus mieste ir pakankamai erdvus viduje. Tinkama alternatyva tiems, kurie vertina komfortą bei miesto manevringumą.
- Suzuki Celerio – siūlo stebėtinai gyvą variklį, praktišką saloną ir patikimą valdymą. Be to, yra labai palankiai vertinamas tarp naudotų automobilių.
- Dacia Sandero – erdvus ir praktiškas pasirinkimas, kuris net naudotų automobilių rinkoje dažnai išlaiko didelę vertę. Tačiau dėl santykinai žemos naujo Sandero kainos dažnai verta apsvarstyti ir visiškai naują modelį.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.