Ford Kuga (2013–2020 m.) apžvalga

Ford Kuga (2013–2020 m.) apžvalga

Antrosios kartos „Ford Kuga“ siūlo dar brandesnį įvaizdį ir didesnius matmenis nei jos pirmtakė. Šis visureigis, gamintas nuo 2013 iki 2020 metų, užtikrintai konkuruoja su didesniais SUV klasės modeliais, tokiais kaip „Mazda CX-5“ ar „Škoda Kodiaq“. Kuga išsiskiria sportiškumu vairuojant, nors ir šiek tiek praranda praktiškumo, lyginant su erdvesniais šios klasės konkurentais.

Bendras įspūdis

Tie, kurie ieško patikimo šeimyninio visureigio, dažnai atkreipia dėmesį į „Ford Kuga“. Šis automobilis pasižymi subalansuotu komforto ir valdymo santykiu – vairuojant jį galima justi lengvumą, primenantį hečbeką. Puikus sukibimas su kelio danga ir efektyviai amortizuojamos nelygumų sugertis suteikia malonią važiavimo patirtį. Tačiau, nors išorės matmenys solidūs, viduje vietos tiek priekyje, tiek gale nėra tiek, kiek, pavyzdžiui, „Seat Ateca“ ar „Mazda CX-5“.

Salonas ir praktiškumas

Nors „Kuga“ turi talpią bagažinę, praktiškumo viršūnių ji nepasiekia. Viduje juntamas pigesnių plastikų naudojimas, o erdvumas nėra išskirtinis. Taip pat, konkurentai dažnai siūlo daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams ir dar didesnį bagažo skyrių.

Įrangos komplektacijoje galima rasti daug vertingų sprendimų. Standartiniai pradinių komplektacijų modeliai turi būtiniausius patogumus: kondicionierių, elektrinius langus, greičio palaikymo sistemą. Daugiau komforto suteikia „Titanium“ versija, kuri papildo sąrašą dviejų zonų klimato reguliavimu, galiniais parkavimo davikliais, dalinės odos apdaila bei automatiniais žibintais ir valytuvais. Sportiškos „ST-Line“ ir prabangios „Vignale“ komplektacijos siūlo dar daugiau inovatyvių sprendimų: savarankišką parkavimą, adaptyvius žibintus, Windsor odos apdailą.

Varikliai ir transmisijos

Platus variklių pasirinkimas – vienas „Kuga“ privalumų. Iš pradžių buvo siūlomas 1,6 l benzininis variklis su turbina, vėliau jį pakeitė efektyvesnis 1,5 l. Populiariausi yra dyzeliniai agregatai: ekonomiškas 1,5 TDCi ir galingesnis 2,0 l dyzelis. Priklausomai nuo variklio, galima rinktis šešių pavarų mechaninę arba automatinę dvigubos sankabos pavarų dėžę, taip pat yra galimybė turėti priekinę arba keturių varančiųjų ratų pavarą.

Degalų sąnaudos ir ekologija

  • Ekonomiškiausia yra priekiniais ratais varoma 1,5 TDCi dyzelinė „Kuga“ – jos degalų sąnaudos siekia apie 5,2 l/100 km.
  • 2,0 l TDCi dyzelis „sudegina“ apie 5,9 l/100 km.
  • 1,5 l Ecoboost benzininis variklis (120 AG) sunaudoja 6,2 l/100 km, o galingesnė 182 AG versija su keturiais varančiais ratais ir automatine pavarų dėže – 7,5 l/100 km.
  • Senesnės kartos 1,6 l benzininiai varikliai yra mažiau efektyvūs – 7,7 l/100 km.

Kalbant apie taršą, žemiausiais CO₂ rodikliais pasižymi 1,5 l dyzelis – tik 115 g/km. Naujesnių 2,0 l dyzelinių variantų tarša siekia nuo 122 iki 139 g/km, tuo tarpu benzininių variklių emisija didesnė, ypač galingesnių ar keturiais ratais varomų versijų – iki 179 g/km.

Eksploataciniai kaštai ir patikimumas

Naudotų „Ford Kuga“ kainos skiriasi priklausomai nuo amžiaus ir būklės. Už 2013 m. modelį dažniausiai prašoma apie 5850 eurų, už 2015 m. – apie 9360 eurų. 2017 m. „Kuga“ kainuoja nuo 11 700 eurų, o už 2019-ųjų modelį – nuo 15 210 eurų. Naujausias, prieš pat gamybai pasibaigiant 2020 metų automobilis, kainuoja apie 18 720–21 060 eurų.

Techninės priežiūros kainos išlieka vidutinės, ypač renkantis paprastesnes serviso paslaugas po garantinio laikotarpio. Patikimumo srityje „Kuga“ vairuotojų nuomonės nevienareikšmės: dalis jų džiaugiasi patikimumu ir retomis problemomis, tačiau kiti susiduria su dažnais variklio ar elektros įrangos gedimais. Automobilių servisų aptarnavimo kokybė gali svyruoti – atsiliepimai kinta nuo nusivylimo iki pasitenkinimo darbuotojų profesionalumu.

Taršos mokestis Lietuvoje

Lietuvoje už „Ford Kuga“, kaip ir už kitus naudotus automobilius, taikomas taršos mokestis pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Mažesnėmis sąnaudomis ir tarša pasižymintys variantai yra ekonomiškesni eksploatuoti ne tik kuro, bet ir metinių mokesčių prasme.

Ką rinktis ir ką verta apsvarstyti?

Mūsų rekomendacija

Geriausiai kainos ir kokybės santykį atspindi 1,5 TDCi dyzelinis variklis ir „Zetec“ komplektacija, kurioje rasite visus pagrindinius patogumus. Ieškantiems daugiau komforto, verta žvalgytis į aukštesnės klasės apdailos automobilius su išplėstomis multimedijos galimybėmis (8 colių liečiamu ekranu) arba inovatyviomis pagalbinėmis sistemomis („Titanium“, „ST-Line“ ar „Vignale“).

Alternatyvos

  • Mazda CX-5: puikiai valdoma, gerai įrengta, ekonomiška ir patikima. Tai viena populiariausių šios klasės alternatyvų.
  • Škoda Kodiaq: erdvesnė ir gali talpinti iki 7 keleivių, su žemu eksploatacinių kaštų lygiu. Šis modelis – praktiškas pasirinkimas didesnėms šeimoms.

Renkantis naudotą „Ford Kuga“ ar jos konkurentus, verta įvertinti pageidaujamas komplektacijas, reikalingą erdvę ir eksploatacinių kaštų galimybes. Tinkamai pasirinktas modelis taps patikimu šeimos automobiliu, atitinkančiu šiuolaikinius lūkesčius – tiek pagal komfortą, tiek pagal saugumą ir ekologiją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *