„Ford Kuga“ (nuo 2020 m.) apžvalga

„Ford Kuga“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Kai ieškote didesnio, patikimo ir praktiško keturiais ratais varomo naudoto SUV, verta atkreipti dėmesį į trečios kartos „Ford Kuga“. Nuo pirmtakių šis modelis ženkliai patobulėjo: tapo erdvesnis, modernesnis, su gausesne įranga ir papildytais variklių pasirinkimais. Naudoto automobilio rinkoje šis modelis ypač populiarus dėl patikimos technikos, gerų važiavimo savybių bei kainos ir kokybės santykio.

Didžioji Kuga stiprybė – universalumas ir ekonomiškumas

Ford Kuga – tai vienas tų SUV, kurio pirkėjai vertina dėl kasdienio patogumo. Į saloną lengva įlipti, priekyje ir gale vietos užteks ir aukštesniems keleiviams. Keleivio sėdynėje patogu net ilgos kelionės metu, o apdailos kokybė – gan paprasta, tačiau praktiška. Yra ir minkštų, ir kietesnių plasmasių, matomos vietos išklotos kokybiškomis medžiagomis, bet kai kur dar randasi paprastesnių detalių nei prabangesniuose konkurentuose.

Modernūs, taupūs varikliai

Rinktis galima iš kelių benzino ar dyzelinių variklių bei modernių hibridinių sistemų. Pavyzdžiui, benzininiai 1,5 litro „EcoBoost“ gali pasiūlyti nuo 88 iki 110 kW, o dyzeliniai „EcoBlue“ – identišką galią kaip analogiški benzininiai. Yra ir galingesnis, beveik 140 kW išvystantis dviejų litrų dyzelis. Tačiau daugiausia dėmesio skiria dėmesį susilaukia plug-in hibridas – „2.5 Duratec PHEV“. Jo 2,5 litro benzininis variklis kartu su elektros motoru užtikrina net 163 kW galią bei ypač mažas sąnaudas kasdieniams maršrutams.

  • Benzinas: 1.5 EcoBoost (88 ir 110 kW)
  • Dyzelinas: 1.5 EcoBlue (88 kW), 2.0 EcoBlue (110 kW ir 139 kW)
  • Hibridas: 2.5 Duratec PHEV (163 kW bendra galia)

Suv vairuotojo įspūdžiai – ir komfortas, ir dinamiškumas

Važiuodama „Kuga“ atskleidžia savo universalumą: su „PHEV“ versija galima mieste važiuoti taupiai, elektriniu režimu. Galingiausia hibridinė versija įsibėgėja iki 100 km/val. per 8,6 sekundės, o važiuoklė komfortiška (ypač su „Zetec“, „Titanium“ ir „Vignale“ įranga), bet „ST-Line“ versijoje važiuoklė pastebimai standesnė – labiau sportiška.

Kuga valdymas maloniai tikslus, vairas greitai reaguoja, todėl automobilis noriai pasuka posūkiuose. Kai kuriems vairuotojams važiuojant per nelygumus automobilis gali pasirodyti truputį šokčiuojantis, tačiau bendras komfortas vertinamas gerai. Lyginant su kitais šeimyniniais SUV, Kuga vairuoti smagiau nei daugelį konkurentų, ypač jei ieškote hibrido.

Bagažinė ir salonas: praktiška, bet konkurentai siūlo daugiau talpos

Bagažinėje vietos pakaks kasdieniams poreikiams – susidės šeši standartiniai lagaminai. Didelis pliusas – kvadratinė, be slenksčio pakraunama erdvė. Keleivių galvai ir kojoms erdvės užteks ir galinėje sėdynėje trims asmenims, tačiau vidurinė vieta kiek siauresnė, nors vis dar tinkama ir suaugusiajam.

Standartinėje įrangoje rasite 8 colių lietimui jautrų ekraną, o nuo “Titanium” komplektacijos pridedama dviejų zonų klimato kontrolė, beraktė prieiga, automatiškai pritemstantis galinio vaizdo veidrodis, pusiau odinės sėdynės, o “Vignale” – ir projekcinis ekranas, šildomas vairas. Prastesnė pusė – multimedija galėtų būti spartesnė, grafika paprasta, o funkcijų valdymas ne visada intuityvus.

Kiek kainuoja naudota “Ford Kuga” Lietuvoje?

Vertinant naudotus modelius, trečios kartos „Kuga“ kainos prasideda nuo maždaug 15 210 eurų už 2021 metų automobilį, priklausomai nuo komplektacijos, variklio ir ridos. 2022 ir 2023 metų modeliai kainuoja apie 17 550–23 400 eurų, o už 2024 metų modelį gali tekti pakloti nuo 25 740 eurų.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

Benzininis 1.5 EcoBoost 110 kW vidutiniškai sunaudoja apie 6,6 l/100 km, dyzelinis 1.5 EcoBlue 4,7 l/100 km, dviejų litrų dyzelinio mHEV – 4,9 l/100 km. Plug-in hibridas skaičiuojamas kaip itin taupus – gamintojo duomenimis, vidutinės sąnaudos gali siekti vos 1,4 l/100 km, tačiau realiai, su įkrautomis baterijomis ir trumpesniais kelionės atstumais, kuro sąnaudos bus minimalios. Iškrovus bateriją, automobilis naudoja 5,6 l/100 km švelniai vairuojant.

Pakrauti PHEV akumuliatorių nuo 7 kW namų stotelės trunka apie 3,5 valandos, nuo įprasto buitinio lizdo – maždaug šešias valandas.

Taršos mokestis, draudimas ir priežiūra

Lietuvoje įsigyjant ar registruojant naudotą „Ford Kuga“, reikia įvertinti taršos mokestį. Jis priklausys nuo variklio tipo, CO₂ emisijos ir pirmos registracijos metų. Draudimo kainos – vidutinės šiai klasei ir priklauso nuo modelio komplektacijos. Techninė priežiūra nėra sudėtinga ar labai brangi, o dalims ir remontui galima rasti įvairių pasiūlymų.

Patikimumas: ką verta žinoti?

Nuomonių apie „Kuga“ patikimumą – įvairių. Dauguma savininkų giria automobilio patvarumą, tačiau kartais minimos smulkios bėdos: elektronikos nesklandumai (signalizacija, multimedijos sistemos trikdžiai, beraktės prieigos strigimai). Dažniau pasitaiko ir dyzelinių modelių DPF filtro problemos bei ankstyvos važiuoklės dėvėjimosi bėdos.

Servisuose paslaugos dažniausiai vertinamos patenkinamai – kai kurie klientai gyrė greitą remontą ir garantines paslaugas, kiti susidūrė su ilgesniu taisymu ar komunikacijos stoka. Bendras patikimumas vertinamas kaip vidutinis, tačiau retai tenka susidurti su rimtomis bėdomis – didumoji dalis Kuga savininkų džiaugiasi sprendimu.

Ar verta rinktis šį modelį?

Iš visų trečios kartos modelių logiškiausias pasirinkimas – „2.5 Duratec PHEV“ – plug-in hibridas. Šis variantas vertinamas už elektrinį nuvažiuojamą atstumą, žemas sąnaudas ir itin patogų važiavimą. Kiti varikliai skirti tiems, kas dažniau keliauja didesniais atstumais arba nori paprastesnės, pigesnės priežiūros.

Kokios alternatyvos verta pagalvoti?

Tarp artimiausių konkurentų dažnai minimas „Mazda CX-5“. Penkiems keleiviams čia pakaks erdvės, automobilis tylus ir gerai valdomas. Optimaliausias variantas – 2,2 l dyzelinis modelis – siūlo pakankamai galios ir komforto.

Kita alternatyva – stilingasis „Peugeot 5008“ su septynvietės galimybe. Šis modelis pasižymi ne tik erdviu, bet ir lanksčiu salonu bei gausia bazine įranga. Važiuoja šis SUV taip pat patraukliai ir komfortiškai, o kainos ir kokybės santykis išlieka ypač geras.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *