Ford Mustang Mach-E (nuo 2020 m.) apžvalga

Ford Mustang Mach-E (nuo 2020 m.) apžvalga

Ford Mustang Mach-E – tai visiškai elektrinis SUV, kurio pavadinimas siejamas su legendiniu Ford automobiliu, tačiau realybėje šis modelis turi mažai bendro su garsiąja sportine kupė. Išoriškai Mach-E išsiskiria dinamišku dizainu, nors jo charakteris labiau pritaikytas kasdieniams poreikiams bei šeimos kelionėms.

Bendra apžvalga

Mach-E pasižymi solidžia akumuliatoriaus talpa, geru praktiškumu ir dinamiškumu. Teoriškai, šis elektromobilis siūlo puikų nuvažiuojamą atstumą bei galingumą. Vis dėlto, ankstyvieji modeliai (iki 2022 m. pavasario) pirkėjams galėjo pasirodyti kiek nuviliantys dėl kiek stokojo komforto važiuojant blogesnės kokybės keliais. Nuo 2022 metų versijose pakaba buvo patobulinta ir dabar Mach-E važiuoja kur kas maloniau, net jei toli gražu nėra prabangus automobilis.

  • Standartiškai gausi įranga
  • Ilgas nuvažiuojamas atstumas su didesnės talpos akumuliatoriumi
  • Greitai reaguojanti ir patogi informacinė sistema
  • Patikimumas vertinamas gerai
  • Ankstyvi modeliai pasižymi kietesne pakaba
  • Valdymo pojūtis nėra išskirtinis
  • Surinkimo kokybė galėtų būti geresnė
  • Daugelis konkurentų siūlo pranašesnį komforto ir erdvės balansą

Važiavimas ir valdymas

Pirmieji Mach-E modeliai Lietuvos keliais buvo skirti labiau tobulam asfaltui – idealų komfortą pajusdavote tik ant ypač lygaus paviršiaus. Tačiau nuo 2022-ųjų atnaujinta pakaba ženkliai pagerino važiavimo pojūtį – net dinamiškasis GT modelis su prisitaikančia pakaba ir žemesniu kėbulu leidžia pasitikėti automobiliu važiuojant aktyviau.

Valdymo galimybės savo klasėje – vidutinės. Kartais galima pajusti tam tikrą atitrūkimą nuo vairo reakcijos, o priekiniai ratai ne visada siūlo pakankamą sukibimą. Vis dėlto, nuvažiuojamas atstumas ir dinamika – stipriausios Mach-E pusės.

Elektriniai varikliai ir nuvažiuojamas atstumas

Bazinė Standart Range RWD versija oficialiai vienu įkrovimu įveikia 439 km, o realiomis sąlygomis – apie 340 km. Galia siekia 195 kW (265 AG), sprintas iki 100 km/val. užtrunka 6,9 sek. – tai beveik dviem sekundėmis greičiau nei kai kurie konkurentai.

Extended Range RWD modelis kiek sunkesnis dėl didesnio akumuliatoriaus, bet 216 kW (290 AG) užtikrina pakankamą dinamiškumą. Oficialus nuvažiuojamas atstumas siekia 599 km, realiomis sąlygomis vasarą – apie 486 km, žiemą – apie 398 km.

Visų varančiųjų ratų Extended Range AWD versija turi 255 kW (346 AG), o iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,8 sek. Jei ieškote sporto, GT modelis su 358 kW (480 AG) gali pasiekti šimtą per 4,4 sek., o jo nuvažiuojamas atstumas – iki 499 km.

Salononas ir praktiškumas

Viduje vairuotojo vieta yra gana patogi, nors bazinėje komplektacijoje sėdynės reguliuojamos rankiniu būdu ir neturi juosmens atramos reguliavimo. Priekinė sėdynė – su aukščio reguliavimo galimybe, o visose AWD versijose – 8 kryptimis elektra reguliuojamos sėdynės.

Vairuotojo sėdėsena pakankamai patogi ilgesniam keliui, tačiau kampuose trūksta šoninės atramos – ši sritis geriau išspręsta pas kai kuriuos konkurentus. Aukščiausios komplektacijos GT versijoje jau montuojamos sportinės sėdynės.

Apdailos medžiagos – padorios, nors kai kur naudojami plastikai ar dirbtinė oda gali pasirodyti pernelyg blizgūs. Visgi, apdailos kokybė nėra prastesnė nei „Tesla Model Y“, o kietų plastikų mažiau nei, pavyzdžiui, „VW ID.4“.

Įranga ir multimedija

Centriniame ekrane – patogi, aiški ir lengvai valdoma informacijos sistema su aiškiais grafikos elementais. Sistema dalijama į korteles, todėl vienu metu galite matyti žemėlapį, informaciją apie muziką ar navigaciją. Standarte – šildomos priekinės sėdynės, šildomas priekinis langas, šildomas vairas, adaptyvi kruizo kontrolė, beraktė užvedimo sistema, lengvojo lydinio ratai (18-20 colių, priklausomai nuo versijos), dvisritė klimato kontrolė, bevielis telefono įkroviklis, o išmaniųjų telefonų integracija veikia su Android Auto ir Apple CarPlay.

Priklausomai nuo komplektacijos rasite tokias papildomas funkcijas kaip panoraminis stoglangis, elektrinis bagažinės atidarymas, raudonos stabdžių apkabos, aplinkos apšvietimas ir sportinio stiliaus papildomi elementai. Gale vietos galvai kiek mažiau dėl žemėjančios stogo linijos, bet kelio erdvės užtenka. Bagažinėje – reguliuojamo aukščio grindys ir 402 litrai talpos (telpa iki 7 rankinio bagažo lagaminų), plius 100 litrų priekyje – ten patogu laikyti purvinus batus ar kelioninę įrangą.

Kaštai ir eksploatacija

Naudoto automobilio kaina

Naudotas 2020 m. Standart Range RWD modelis Lietuvoje dažnai siūlomas už maždaug 21 060 eurų. Extended Range RWD – apie 23 400 eurų, AWD – nuo 24 570 eurų. GT versijos kainos prasideda nuo 25 740 eurų. 2022 metų modeliai, kurie jau turi patobulintą pakabą, įprastai kainuoja nuo 26 910 eurų, o naujesni – nuo 29 250 eurų.

Įkrovimas, draudimas ir aptarnavimas

Extended Range modeliai su 91 kWh naudinguoju akumuliatoriumi gali būti įkraunami greituoju būdu iki 150 kW – užtenka maždaug 45 min., kad įkrovimo lygis pasiektų nuo 10% iki 80%. Standart Range modelio baterija mažesnė, bet įkraunama iki 115 kW, tad iki 80% lygio ją įkrausite per apie 38 min. Įprastoje 50 kW stotelėje tai užtruks apie 75 min.

Draudimo tarifai priklauso nuo varianto, tačiau vidutiniškai patenka į vidutinę ar aukštesnę zoną. Serviso darbų kaštai dažniausiai nėra dideli, ypač jei automobilis prižiūrimas autorizuotose centruose.

Kurį modelį rinktis?

Nemažai vairuotojų vertina Extended Range RWD dėl įspūdingo nuvažiuojamo atstumo – jei tenka daug važiuoti, ši versija taps protingu pasirinkimu. Standart Range RWD taip pat geras pasirinkimas, ypač jei norite sutaupyti – jo kaina mažesnė apie 6 000 eurų. Rekomenduojama ieškoti modelio, pagaminto po 2022 m. pavasario – šie turi patobulintą pakabą ir daug geresnį komfortą. Be to, kelių taršos mokesčiai Lietuvoje priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų, todėl elektriniams automobiliams jie dažniausiai nėra taikomi.

Visi Mach-E variantai jau nuo bazinės komplektacijos siūlo nemažai įrangos, todėl dėl papildomų priedų arba apdailos labai rūpintis nereikia.

  • Mūsų favoritas – Standart Range RWD su 2022 m. patobulinta pakaba.

Kokie yra alternatyvūs modeliai?

Kia EV6 ir Hyundai Ioniq 5 yra rimti Mach-E varžovai. Nors jų maksimalus nuvažiuojamas atstumas kiek trumpesnis, o dinamika šiek tiek kuklesnė, šie modeliai išsiskiria erdvesniu salonu, o EV6 – ir kokybiškesne apdaila. Hyundai Ioniq 5 dažniausiai kainuoja pigiau nei Mach-E, o EV6 – panašiai.

Ieškantiems prestižo verta žvilgtelti į Jaguar I-Pace – jis siūlo prabangų interjerą, komfortą, tačiau patikimumo rodikliai šiek tiek nuviliantys. Be to, tarp elektromobilių varžovų išsiskiria talpia bagažine – vienu metu telpa iki 10 rankinio bagažo lagaminų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *