Ford Mustang kupė – tai automobilis, kurio nereikia ilgai pristatinėti net ir tiems, kurie nėra aistringi automobilistai. Dėl įspūdingų pasirodymų kino filmuose, galingo variklio ir išskirtinio dizaino šis modelis tapo tikru automobilių kultūros simboliu. Tačiau Mustang žavi ne tik savo išvaizda ir garsiu V8 variklio gausmu, bet ir palyginti prieinama kaina tarp didesnių variklių kupė. Jei Lietuvoje ieškote išskirtinės, tačiau be galo charakteringos naudotos mašinos, Mustang gali būti puikus pasirinkimas.
Stilius ir charakteris
Vien Mustang išvaizda atspindi viską, ką simbolizuoja klasikinis amerikietiškas raumeningas automobilis. Labai skirtingai nei dauguma įprastinių Europoje parduodamų kupė, Mustang sužavi emocijomis ir puikia kaina. Nors šiam modeliui vėlesniais metais atsirado tvirta konkurencija, retai kuris automobilis siūlo tokį variklio pasirinkimą – netgi aštuonių cilindrų V8 – už prieinamą kainą. Jei ieškote automobilyje ne sterilumo, o tikros emocijos ir galingo garso, Mustang yra tinkamas pasirinkimas.
Varikliai ir dinamika
Šeštos kartos Mustang buvo siūlomas su dviem pagrindiniais varikliais: 2,3 l keturių cilindrų turbo benzinu ir gerokai galingesniu 5,0 l V8. Nors standartas buvo šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė, kai kurios versijos turėjo ir automatinę pavarų dėžę.
2018 metais automobilis gavo atnaujinimą. 2,3 l variklio galia sumažinta iki 210 kW (286 AG), kad atitiktų griežtesnius emisijos standartus, tačiau V8 patobulėjo iki 327 kW (444 AG) ir leido varikliui suktis iki aukštesnių sūkių. Vietoje ankstesnio šešių laipsnių automato buvo pradėta montuoti nauja 10 laipsnių automatinė dėžė. Tų pačių metų Bullitt specialioje versijoje V8 galia dar didesnė – 333 kW (453 AG). 2021 m. pristatytas „Mach 1“ dar labiau sustiprino vairavimo charakteristikas, o keturių cilindrų versija tuo metu pasitraukė iš gamybos.
Važiavimas ir valdymas
Mustang sukurtas būti patogiu, ilgas distancijas leidžiančiu pravažiuoti kupė, todėl pakaba yra gana minkšta. Tiesa, dėl didelio svorio ir šios pakabos nustatymų automobilis nepasižymi tokia vikria dinamika, kokią pasiūlo sportiškiausi konkurentai. Tokie modeliai kaip Porsche 718 Cayman tokiose situacijose bus tikslesni.
Visgi, atnaujintuose Mustang GT buvo siūloma „MagneRide“ reguliuojama pakaba – ji tapo standartine Bullitt ir Mach 1 modeliuose. Tai gerokai pagerino automobilio stabilumą ir pasitikėjimą posūkiuose, išlaikant komfortą.
Vairas teikia pakankamai informacijos, nors reakcija nėra itin greita. Mechaninė pavarų dėžė maloniai tiksli ir greita – tuo pasižymi ne visi konkurentai, tokie kaip Lexus RC F automatinėmis dėžėmis. Naujesnės automatinės dėžės patogios kasdienai, tačiau senesnis šešių laipsnių automatas nėra itin greitas, o 10 laipsnių – kartais gali pasimesti perjungiant bėgius.
Salonas ir praktiškumas
Mustang pirkėjai tikisi ne prabangos, o autentiško stiliaus – automobilio viduje rasite retro dizaino elementus, patogias sėdynes ir kelis minkštus paviršius. Likęs salonas gana paprastas ir kuklus, o kai kuriose detalėse jaučiami taupymo ženklai. Priekyje erdvės netrūksta, tačiau galinės sėdynės tiks tik vaikams ar nedidelio ūgio keleiviams; didesni suaugusieji ras, kad ir kojoms, ir galvai vietos per mažai. Bagažinė didesnė nei daugumoje sportinių kupė, tačiau siauras atidarymas ir aukšta užkrova riboja galimybę vežti didesnius daiktus. Atlenkiamos galinės sėdynės kiek praplečia praktiškumą.
Įranga ir papildomos galimybės
Pagrindinėse komplektacijose galima rasti 19 colių lengvojo lydinio ratlankius, ksenoninius žibintus, LED galinius žibintus, dvikryptę klimato kontrolę, galinio vaizdo kamerą ir 8 colių multimedijos sistemą su devyniais garsiakalbiais. Standartiškai Mustang komplektuojamas su riboto praslydimo diferencialu, kuris pagerina sukibimą.
Po atnaujinimo salonas praturtėjo 12 colių skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Gausi pasirinkimų įvairovė: nuo „Bang & Olufsen“ garso sistemos iki vėdinamų sėdynių ar navigacijos. Kai kurie modeliai turi išskirtines dekoracijas, tokias kaip juoda stogo apdaila ar sportinės Recaro sėdynės, o Bullitt ir Mach 1 automobiliai pasižymi pilnesne ir sportiškesne komplektacija ir dar galingesne audio sistema.
Kaina ir išlaikymo ypatumai
2015–2016 m. Mustang su 2,3 l varikliu dažnai kainuoja apie 24 570 eurų – dažniausiai tai modeliai su maždaug 80 000 km rida. Norint galingesnio GT su V8, teks skirti bent 29 250 eurų. Atnaujinti (2018–2019 m.) modeliai kainuoja nuo 35 100 eurų nepriklausomai nuo variklio, o už Bullitt reikės sumokėti bent 43 290 eurų. Mach 1 ir beveik naujas Mustang GT – apie 52 650 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
2,3 l variklis gamintojo testuose vidutiniškai sunaudoja apie 9,0 l/100 km, tuo tarpu galingasis V8 – net 12,4 l/100 km. Dėl didesnių variklių galingumo CO₂ emisija taip pat yra nemaža: 2,3 l modelio emisija siekia apie 199 g/km, V8 – apie 277 g/km. Dėl šios priežasties Lietuvoje Mustang priskiriamas prie didesnės taršos automobilių, todėl priklausomai nuo variklio tipo, pirmos registracijos Lietuvos Respublikoje metų ir kuro – taikomas didesnis taršos mokestis.
Draudimo įmokos Mustang savininkams taip pat bus didesnės dėl didelės automobilio galios ir išskirtinumo, o techninė priežiūra yra brangesnė už paprastus Ford modelius, tačiau vis tiek pigesnė nei daugelio prabangių konkurentų.
Kurį Mustang rinktis?
Popieriuje 2,3 l variklis atrodo racionaliausias: ekonomiškesnis, lengvesnis, todėl priekinė ašis jautresnė, o eksploatavimas pigesnis. Visgi Mustang – emocijų, o ne šaltos logikos pirkinys. V8 variklis išlieka sėkmingiausias pasirinkimas visiems, ieškantiems tikros galios ir garsinio efekto. Idealiausias variantas – GT versija su adaptyvia pakaba, bet jei norite pataupyti, 2017 ar 2018 m. pradžios (prieš atnaujinimą) GT modeliai bus racionalus kompromisas – panaši kaina kaip ankstesnių, o išlaikymo skirtumai – tik minimalūs.
Iš įrangos verta ieškoti modelių su papildomais paketais, tačiau net ir standartiniai GT modeliai džiugins patikimai sukomplektuota įranga. Mechaninė pavarų dėžė – tikras vairuotojo pasirinkimas, paverčiantis kiekvieną kelionę malonumu.
Alternatyvos
Automobiliai, kurie galėtų varžytis su Mustang, Lietuvoje nėra itin gausūs. Galingi kupė, tokie kaip Mercedes-AMG C63 ar BMW M4, siūlo dar daugiau įspūdžių ir galios, tačiau kainuoja žymiai brangiau. BMW M4 su šešių cilindrų varikliu yra gyvas ir labai malonus vairuoti, nors minimaliai mažiau nuspėjamas ribinėse situacijose, nebent pasirenkamos Competition ar dar sportiškesnės versijos. Taigi, Mustang išlieka unikalia ir charizmatiška alternatyva už gerokai patrauklesnę kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.