„Ford Puma Coupe“ (1997–2002) apžvalga

„Ford Puma Coupe“ (1997–2002) apžvalga

Jeigu ieškote mažo kupė, kuris priverčia nusišypsoti kiekviename posūkyje, naudotas Ford Puma gali būti kaip tik Jums. Mažai kuris automobilis savo klasėje siūlo tiek malonumo už tokią kainą – Puma iš karto išsiskiria tiek išvaizda, tiek vairavimo pojūčiais.

Vairavimo malonumas ir puiki dinamika

Nors Puma sukurtas Fiesta pagrindu, jo pakaba gerokai patobulinta, todėl automobilis tapo tikrai gyvas ir aštrus. Vairas primena kartingą – jis yra tikslus ir jautrus. Prie to prisideda gera automobilio laikysena posūkiuose, solidūs stabdžiai bei patogus, sportiškas pavarų perjungimas, kuris suteikia malonumą kas kartą važiuojant.

Kiekvienas siūlomas variklis pasižymi charakteriu ir maloniu variklio garsu. Tiesa, 1,4 litro agregatas atrodo silpniau, nei žada sportiškos Puma formos, todėl ieškantiems daugiau galios vertėtų žiūrėti galingesnių versijų.

Salono savybės ir praktiškumas

Viduje Puma kupė apdaila pagyvinta aliuminio detalėmis – pavarų perjungimo svirtimi bei kitais elementais, kas sukuria sportišką nuotaiką. Tačiau reikėtų atminti, kad vairavimo pozicija nėra universali – sėdima gana žemai, su pakeltomis keliais, o vairo kolonėlė – nereguliuojama. Tai ne visiems bus patogu, ypač ilgesnėse kelionėse.

Galinio matomumo riboja dinamiškos kėbulo linijos, kurios taip pat mažina erdvę galinėse sėdynėse. Vartotojams aukštesnio ūgio gale gali būti ankšta dėl sumažėjusios galvos erdvės. Visgi bagažinė yra pakankamai talpi, kad automobilį būtų galima naudoti ir kasdieniams poreikiams.

Eksploatavimo išlaidos ir išlaikymo kaštai

Ford Puma pritaikytas ekonomiškam važiavimui. Kiekvienas modelis degalų, važiuojant pagalvo režimu, sunaudoja apie 5,8–6,4 litro 100 kilometrų. Remontas dažniausiai nesudėtingas dėl naudojamų dalių panašumo su Fiesta, o atsarginės dalys kainuoja nedaug. Jeigu automobilis prižiūrėtas – nenumatytų išlaidų neturėtų kilti.

Draudimo kainos šio automobilio klasei vidutinės – priklausomai nuo variklio galingumo. Lietuvoje už Ford Puma taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, anglies dvideginio emisijos ir gamybos metų. Svarbu taisyklingai pasirinkti savo poreikiams tinkamiausią variklio versiją – tuomet ir eksploatacijos išlaidos bus racionalios.

Puma vertės nuvertėjimas nėra didelis, todėl išliekamoji vertė išlieka konkurencinga. Tai nebrangus pasirinkimas ieškantiems įdomaus, akį traukiančio ir emocijomis pagrįsto automobilio.

Varikliai: ką rinktis?

Optimaliausias pasirinkimas – 1,7 litro 123 AG variklis. Jis sklandus, ekonomiškas, suteikiantis malonų sportišką garsą. Nepaisant to, kad esant žemiems sūkiams trūksta didesnės traukos, šis trūkumas išnyksta įsibėgėjant, o pavarų dėžė itin maloni valdyti – tai labiausiai tinka aktyviam Puma charakteriui.

Pagrindinis 1,4 litro (89 AG) variklis taip pat lanksčiai reaguoja į greitėjimą, tačiau gali pasirodyti per silpnas. 2000 m. jį pakeitė 1,6 litro variklis (101 AG), kuris kiek geriau tinka kasdieniam eismui – tačiau nė vienas iš jų neprilygsta 1,7 litro versijos emocijoms.

Retai sutiksite riboto leidimo Puma Racing versiją: platesnę, žemesnę ir turinčią 153 AG 1,7 litro variklį. Ji akivaizdžiai agresyvesnė bei orientuota į trasą, tačiau įprastam naudojimui standartiškas Puma išlieka patikimesnis ir racionalesnis pasirinkimas.

Ką verta žinoti apie įrangą?

Ford Puma pradžioje buvo siūloma tik viena įrangos versija. Dėl to nemaža dalis automobilių neturi keleivio oro pagalvės ar oro kondicionieriaus – priklauso, ar pirmas savininkas šias opcijas užsakė papildomai. Tai svarbu perkant naudotą automobilį – prieš sudarant sandorį rekomenduojama įvertinti įrangą, kuri jums reikalinga kasdien.

Ford Puma alternatyvos

Ieškantiems alternatyvų, rinkoje galima rasti ir kitų mažų sportinių kupė modeliukų, tačiau retas kuris iš jų suderina tokį balanso tarp vairavimo džiaugsmo, ekonomiškumo ir savitų linijų, kokį siūlo naudotas Ford Puma.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *