Ford Puma (nuo 2019 m.) apžvalga

Ford Puma (nuo 2019 m.) apžvalga

Ieškote nedidelio, bet talpaus ir malonaus vairuoti automobilio – naudotas Ford Puma gali būti vertas jūsų dėmesio. Ši nedidelė visureigio tipo mašina išsiskiria sportišku charakteriu, praktiškumu ir palankiomis eksploatavimo išlaidomis.

Bendras vaizdas

Ford Puma tarp mažų visureigių dažnai laikomas etalonu – jei jums svarbus vairavimo malonumas, šis modelis tikrai nusipelno dėmesio. Be to, jis pasižymi patogumu, taupumu ir patraukliomis įsigijimo kainomis.

Privalumai ir trūkumai

  • Sportiškas, manevringas ir staigiai reaguojantis vairo mechanizmas
  • Lankstus ir talpus bagažo skyrius
  • Ekonomiški ir pakankamai galingi varikliai
  • Galinė keleivių erdvė kuklesnė nei kai kuriuose konkurentuose
  • Patikimumas ne visada nepriekaištingas
  • Nugarinė matomumas galėtų būti geresnis

Varikliai, ekonomija ir veikimas

Puma siūlo paprastą, tačiau sėkmingą variklių gamą. Dauguma naudotų modelių turi 1,0 litro “Ecoboost” benzininį variklį su lengvojo hibrido sistema (mHEV). Galite rinktis tarp 123 AG arba 153 AG versijų – jos žinomos atitinkamai kaip Ecoboost 125 ir 155. Pirkėjams siūloma šešių laipsnių mechaninė arba septynių laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Silpnesnis 123 AG variklis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,6 sekundės ir kasdieniame naudojime dažnam vairuotojui galios visiškai pakaks. Norintiems energingesnio važiavimo, 153 AG versija spurtuoja iki 100 km/val. vos per 8,5 sekundės. Tuo tarpu Puma ST su 1,5 litro 197 AG varikliu šią ribą pasiekia per 6,7 sekundės. Yra ir 168 AG 1,0 litro hibridinė versija, ji ekonomiškesnė, bet sportiškumo kiek mažiau.

Vairuojant juntamas Fiesta modelio DNR – Puma išlieka itin vikri, posūkiuose elgiasi žaismingai. Sportiškas “ST-Line” komplektacijos automobilis dar standesnis – mažiau svyra posūkiuose, tuo tarpu pagrindinis Titanium variantas siūlo minkštesnę, bet vis tiek tikslią pakabą. Tiesa, lyginant su konkurentais, važiuoklė šiek tiek standesnė, tačiau didelio diskomforto nėra.

Salono praktiškumas ir įranga

Puma salone viskas sukurta taip, kad būtų logiška ir patogu – valdikliai paprastai prieinami, o medžiagų kokybė gera, nors kai kurių konkuruojančių modelių apdaila šiek tiek solidesnė. Visi modeliai turi 8 colių lietimui jautrų ekraną su radiju, Bluetooth, navigacija bei “Android Auto” ir “Apple CarPlay”.

Keleivių erdvė galinėje sėdynių eilėje nėra pati didžiausia segmente – galinės galvos ir kojų erdvės užtenka, tačiau ji mažesnė nei, pavyzdžiui, Skoda Kamiq ar Volkswagen T-Roc. Vis dėlto, bagažinė stebina praktiškumu: čia patogiai telpa šeši rankiniai lagaminai, o po dvigubu dugnu – paslėpta papildoma daiktadėžė, talpinanti dar kelis krepšius.

Komplektacijos ir įranga

  • Titanium: 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatiniai žibintai ir valytuvai, automatinė oro kondicionavimo sistema, šildomi veidrodėliai bei galiniai parkavimo jutikliai.
  • ST-Line: skaitmeninis prietaisų skydelis (12,3 colių), sportiškesnės sėdynės, sportinė pakaba.
  • ST-Line X: dviejų zonų klimato kontrolė, 18 colių ratai, dalinai odinės sėdynės, privatumo stiklas ir aukštos kokybės B&O garso sistema.
  • ST-Line Vignale: vientisos odos sėdynės (priekinės – šildomos), šildomas odinis vairas, beraktė automobilio užvedimo sistema.

Puma pozicija už vairo pakelta – vairuotojo vieta aukščiau nei daugelyje mažųjų visureigių, tad matomumas į priekį puikus, bet atgal žvilgsnį kiek riboja platūs galiniai statramsčiai.

Pirkimo ir išlaikymo kaštai

Naudoto Ford Puma įsigijimo kainos Lietuvoje priklauso nuo pagaminimo metų, variklio ir komplektacijos. 2020–2021 metų Titanium versiją, su 123 AG varikliu ir 113 000 km rida, dažnai galima rasti už maždaug 12 285 eurų. Sportiškesnių 153 AG ST-Line automobilių kaina prasideda nuo 14 625 eurų. 2024-ųjų metų modeliai įprastai kainuoja nuo 21 060 eurų.

Lietuvoje Ford Puma, kaip ir bet kuris benzininis ar hibridinis automobilis, registruojant apmokestinamas taršos mokesčiu, priklausančiu nuo CO2 emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų.

Pagal naujausius WLTP matavimus, 1,0 l hibridiniai mHEV 125 ir 155 AG varikliai vidutiniškai sunaudoja po 5,6 l/100 km. Įprastas 1,0 l Ecoboost be hibridinės sistemos – 6,1 l/100 km, o sportinis 1,5 l ST reikalauja 6,8 l/100 km.

Techninė priežiūra ir draudimas – pagal kišenę: Ford siūlo patogius techninio aptarnavimo planus ir atskirą Motorcraft servisą vyresniems modeliams, kuris leidžia sutaupyti. Draudimo klasė priklauso nuo pasirinktos modifikacijos ir įrangos.

Patikimumas ir savininkų vertinimai

Ford Puma vertinamas už dinamišką ir komfortišką važiavimą, ekonomiškumą, sumanią hibridinę technologiją bei tikrai erdvią bagažinę. Įrengtos modernios informacinės sistemos, o sportiškumas ir nedidelės degalų sąnaudos dažnai įvardijami kaip stipriosios pusės. Kai kurie vairuotojai minėjo, kad galėtų būti mažiau kelio triukšmo, o įranga – šiek tiek turtingesnė (trūksta elektrinių sėdynių).

Kokį modelį rinktis?

1.0 EcoBoost mHEV 155 AG varikliu pasižymi puikiu dinaminiu balansu, o degalų sąnaudos neatsilieka nuo mažiau galingo analogo. ST-Line komplektacija siūlo sportišką išvaizdą ir papildomą įrangą, tad būtent toks derinys bus optimalus daugeliui pirkėjų.

Pagrindiniai konkurentai

Kita alternatyva – Audi Q2 – siūlo puikią salono apdailą, kokybišką multimediją ir taip pat yra smagus vairuoti, tačiau yra brangesnis išlaikyti bei įsigyti. Skoda Kamiq – vienas erdviausių pasirinkimų segmente. Jo varikliai dinamiški, bazinė įranga dosni, o galinė salono dalis – dar talpesnė nei Ford Puma.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *