Ford Puma ST išsiskiria sportinio vairavimo malonumais nedideliame SUV kėbule. Ieškantiems automobilio, kuris suteiktų maksimalų vairavimo džiaugsmą, Puma ST tampa itin patraukliu variantu. Šis modelis sukurtas entuziastingiems vairuotojams, vertinantiems gyvybingą dinamiką, bei tiems, kurie tikisi iš SUV pajusti panašią emociją, kaip iš mažo sportinio hečbeko.
Važiuoklė ir vairavimo pojūtis
Puma ST sukonstruotas ant patikimos platformos, kurią jau spėjo išbandyti Ford Fiesta ST modelio savininkai. Nors Puma ST yra kiek didesnis ir apie 100 kg sunkesnis, jis išlaiko stebėtinai smagią ir žaismingą valdymo charakteristiką. Šis automobilis itin jautrus vairavimo komandai, todėl puikiai tiks tiems, kas nori aktyviai mėgautis kiekvienu posūkiu.
Po variklio dangčiu rasime 1,5 litro, trijų cilindrų turbo benzininį variklį, kuris išvysto 197 AG ir leidžia pasiekti 100 km/h greitį per 6,7 sekundės. Žemų sūkių diapazone jis gali pasirodyti kiek šiurkštokas, tačiau aukštesnėse apsukose išlaisvina savo potencialą – net važiuodami magistrale nesunkiai pajusite stiprų traukos pojūtį.
Šešių pavarų mechaninė dėžė sujungta su standžiai ir aiškiai veikiančiu svirtimi, o vairo mechanizmas pasižymi tikslumu bei greita reakcija. Ypač dėmesio vertas modelis su papildomu „Performance Pack“ paketu – jame rasite riboto praslydimo diferencialą ir lipnias Michelin Pilot Sport 4S padangas, dar labiau stiprinančias sukibimą ir vairavimo smagumą. Tokią komplektaciją turi nemaža dalis naudotų Puma ST.
Galinė ašis tyčia nėra visiškai „priklijuota“ prie kelio – užtenka tiesiog nuimti koją nuo akseleratoriaus posūkyje, ir galas lengvai slystelės, suteikdamas dinamiškos kontrolės pojūčio.
Kasdieniai patogumai ir erdvė
Automobilio pakaba standi, todėl važiuojant mieste per nelygumus jautriai perduoda smulkias duobeles ir asfaltbekelę. Tačiau tiems, kas vertina sportišką charakterį, tai neturėtų būti kliūtis – kai kurie šio segmento SUV dar standesni. Puma ST, kaip mažas SUV, vairuotojui suteikia aukštesnę sėdėjimo poziciją, lyginant su įprastais hečbekais – tai suteikia didesnę kelio apžvalgą, nors matomumą šiek tiek riboja masyvūs priekiniai ir galiniai stogo statramsčiai.
Bazinių modelių komplektacijoje yra automatiniai LED žibintai, automatiniai valytuvai bei priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai. Kai kuriuose variantuose rasite ir galinio vaizdo kamerą.
Žvelgiant į saloną, pagrindiniai valdymo elementai, pavyzdžiui, vairas ir pavarų svirtis, aptraukti minkšta oda, o sėdynės pagamintos iš gerai laikomos, aksomą primenančios medžiagos. Priekyje įmontuotos išraiškingos sportinės sėdynės, o gale vietos pakanka net ir aukštesnio ūgio keleiviams, nors ypač aukštiems bus šiek tiek ankšta. Erdvę papildomai išnaudoja Ford MegaBox sistema – tai 80 litrų talpos skyrius po bagažinės grindimis, kurį lengva išvalyti dėl apačioje esančios išleidimo angos. Į bagažinę telpa šeši nedideli lagaminai pagrindiniame skyriuje ir du – po grindimis.
Nuosavybės kaštai
Pirkimo galimybės
Norint įsigyti naudotą Puma ST, pradinė kaina siekia apie 22 230 eurų už 2021 metų modelį, nuvažiavusį mažiau nei 64 373 km. Naujesni, 2022 ar 2023 metų egzemplioriai kainuoja šiek tiek daugiau, tačiau vis tiek yra ženkliai pigesni už naują automobilį.
Kuro sąnaudos ir išlaikymas
Gamintojas deklaruoja, kad Puma ST vidutiniškai sunaudoja apie 6,6 l/100 km, o tai – labai geras rezultatas, atsižvelgiant į sportinius rodiklius.
Lietuvoje norintys registruoti šį automobilį susidurs su aplinkosauginiu mokesčiu, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, variklio kuro tipo bei automobilio pirmos registracijos metų. Taip pat reiktų įvertinti privalomojo draudimo kainą – Puma ST priklauso vidutinei rizikos grupei, kas sportiniam miesto visureigiui laikoma gana prieinamu variantu.
Techninė priežiūra ir draudimas
Draudimo įkainiai Puma ST yra palyginti žemi, o serviso darbų kainos standartinės šiam dydžiui ir klasės automobiliams. Kadangi dauguma pagrindinių komponentų patikrinti kituose Ford modeliuose, automobilį patogu ir nesudėtinga prižiūrėti.
Komplektacijos ir pasirinkimas
Naudotų Puma ST dauguma siūlomi vienoje, pilnai sukomplektuotoje, įrangoje – papildomai verta pasidomėti, ar pasirinktas automobilis turi „Performance Pack“. Yra ir išskirtinė „Gold Edition“ versija, kurios pagaminta vos 999 vienetai – tai iš esmės vizualiai pakoreguotas Puma ST, tačiau ši versija yra reta ir rinkoje nedažnai pasitaiko.
Rinkoje pasirodė ir „Powershift“ versija su 1,0 litro, 168 AG agregatu bei septynių pavarų automatine dėže bei lengvosios hibridinės sistemos pagalba. Ši versija iki 100 km/h įsibėgėja per 7,4 sekundės, tačiau vairavimo pojūtis nėra toks dinamiškas kaip su 1,5 litro varikliu.
Alternatyvūs pasirinkimai
Ieškantiems kitų sportiškų miesto visureigių vertėtų atkreipti dėmesį į Hyundai Kona N – jis pasižymi dar geresne galia (276 AG) ir automatinę pavarų dėže, tačiau neduoda tiek vairavimo emocijos, kiek Ford Puma ST. Jei svarbiausia – erdvė, tuomet verta apsvarstyti VW T-Roc R, nes galinėje eilėje bus patogiau aukštiems keleiviams, tačiau ir čia sportiškumo jausmas kiek santūresnis.
Apibendrinant, Ford Puma ST – puikus pasirinkimas vairuotojui, ieškančiam sportiško SUV už prieinamą kainą su minimaliais kompromisais kasdienėje eksploatacijoje. Jis suteikia žaismingą, dinamišką vairavimo patirtį, išsiskiria praktiškumu ir kasdienėmis funkcijomis, todėl gali tapti puikiu kasdieniu automobiliu šiek tiek aktyvesniam vairuotojui.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.