Ford Ranger (nuo 2011 m.) apžvalga

Ford Ranger (nuo 2011 m.) apžvalga

Ford Ranger – vienas labiausiai žinomų pikapų Lietuvoje, populiarus tiek tarp verslo atstovų, tiek tarp aktyvaus laisvalaikio mėgėjų. Pasitikėję pirmosiomis šio tipo transporto priemonėmis dažnai sulaukdavo ironijos dėl jų „amerikietiškos“ išvaizdos, tačiau šiandien tokie automobiliai tapo neatsiejama mūsų kelių dalimi. Ford Ranger išsiskiria gero kainos ir kokybės santykio pasiūlymu bei stipriomis techninėmis savybėmis, todėl dažnai sutinkamas ir naudotų automobilių rinkoje.

Bendra informacija

Ford Ranger dažnai vertinamas už solidų dizainą ir praktiškumą. Šis modelis siūlomas su dviem dyzeliniais varikliais – taupesniu 2,2 l keturių cilindrų (galia: 123, 148 arba 158 AG) ir galingesniu 3,2 l penkių cilindrų (197 AG). Renkantis tarp jų, svarbiausia atsižvelgti į poreikius: ar aktuali kuro ekonomija, ar reikalinga didesnė galia.

Ranger galima rinktis iš trijų kėbulo variantų: paprastas kabina, pailginta kabina ir keturvietis modelis. Visų varančiųjų ratų pavara galima tiek bazinėje, tiek prabangesnėje komplektacijoje, o transmisijos pasirinkimas – šešių laipsnių mechaninė arba automatinė greičių dėžė.

Važiavimo patirtis ir savybės

Nors Ranger yra gana didelis bei aukštas, jis stebina stabilumu važiuojant net ir sudėtingesniais keliais. Pakaba efektyviai slopina kėbulo siūbavimą, o tikslus vairavimas leidžia užtikrintai valdyti automobilį posūkiuose. Tai suteikia pasitikėjimo net ir mieste.

Norintiems išnaudoti Ranger bekelės galimybes, svarbu žinoti, kad pravažumo parametrai tikrai įspūdingi: brastos gylis siekia 800 mm, prošvaisa – net 229 mm, o atvažiavimo ir nuvažiavimo kampai – 28° ir 25°.

Krovos galimybės ir funkcionalumas

Bagažo skyrius patogus ir talpus – ilgis 1460 mm, plotis (plačiausioje vietoje) 1420 mm, o gylis siekia 510 mm. Didžiausias leidžiamas tempiamų priekabų svoris – iki 3500 kg, tačiau svarbu žinoti, kad ši riba priklauso nuo galinio ašies perdavimo santykio (su 3,15 santykiu – iki 2500 kg).

Komplektacijos ypatumai

  • XL (bazinė versija) – pagrindinė įranga, bet minimalistinė apdaila.
  • XLT – papildomas komfortas su šildomais veidrodėliais, kruizo kontrole, oro kondicionavimu ir „Bluetooth“.
  • Limited – automatiniai galiniai parkavimo jutikliai, šildomos priekinės sėdynės ir dviejų zonų klimato kontrolė.
  • Wildtrak – pačios išmaniausios funkcijos: atbulinės eigos kamera, navigacijos sistema.

Eksploatacijos išlaidos

Kiek gali kainuoti naudotas Ford Ranger?

Labai ankstyvi, daugiau nei 160 934 km nuvažiavę modeliai prasideda maždaug nuo 9360 eurų. Padidinus biudžetą iki 12 870 eurų, atsiranda pasirinkimų su 120 700 km rida ar mažiau. 19 890 eurų ir daugiau kainuos jau po atnaujinimo pagaminti Ranger modeliai, o 2017 metų ir naujesni, atitinkantys Euro 6 standartus, dažniausiai kainuoja ~22 230 eurų. Mažesnės nei 8000 km ridos modeliai prasideda maždaug nuo 26 910 eurų.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

Ranger nėra iš pačių taupiausių – kuro sąnaudos labai priklauso nuo kėbulo tipo ir variklio. 158 AG 2,2 l dyzelinis modelis su mechanine pavarų dėže vidutiniškai sunaudoja apie 6,5 l/100 km, o 197 AG 3,2 l dyzelinis automatas – apie 10,0 l/100 km.

Automobilio eksploatavimo išlaidas Lietuvoje iš dalies nulemia ir metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Nors 2,2 l varikliai priskiriami ekonomiškesniems, nei vienas Ranger modelis šioje srityje nelaikytinas itin draugišku aplinkai.

Priežiūra ir aptarnavimas

Techninės apžiūros ir smulkūs remonto darbai kainuoja panašiai kaip ir konkurentams, tačiau sudėtingesni aptarnavimai gali pareikalauti didesnių išlaidų. Patartina atkreipti dėmesį į servisų pasiūlymus vyresniems nei 4 metų automobiliams – dažnai taikomos fiksuotos žemos kainos už standartines paslaugas, kas gali padėti sutaupyti ilgalaikėje perspektyvoje.

Kaip išsirinkti geriausią Ford Ranger?

Jei planuojate dažnai vežti sunkias prekes, rekomenduojama rinktis 2,2 l variklį, nes 3,2 l versija dėl didesnio svorio gali šiek tiek sumažinti naudingąją apkrovą. Atkreipkite dėmesį, kad automatinė greičių dėžė taip pat kiek sumažina leistiną krovinio svorį.

Viengubo salono versija siūlo didžiausią krovinių skyrių ir apkrovos galimybę, tačiau tokia kabina turi tik dvi sėdimas vietas. Jei ketinate Ranger naudoti kaip šeimos ar universalesnį automobilį, dviguba kabina gerokai praktiškesnė – ji turi atskiras duris ir patogią galinę sėdynę.

Limited komplektacija siūlo optimalų įrangos ir kainos santykį, todėl būtent ši versija rekomenduojama kaip universaliausias pasirinkimas naudotų Ranger ieškantiems vairuotojams.

Mūsų pasirinkimas: 2,2 l TDCI 160 AG Double Cab Limited

Pagrindiniai konkurentai

Kalbant apie alternatyvas, bene ryškiausias Ford Ranger konkurentas – Toyota Hilux. Tai vienas iš patikimiausių ir ilgalaikei eksploatacijai puikiai tinkančių pikapų. Hilux išsiskiria geresniais pravažumo kampais bei jau bazinėje komplektacijoje diegiama papildoma saugumo įranga. Visgi Ranger dažniausiai siūlo patrauklesnį įrangos ir kainos santykį naudoto automobilio pirkėjui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *