Elektrinių automobilių vairavimo patirtis dažnai vertinama dėl tolygiai ir vienodai perduodamos galios. Vis dėlto kai kuriems vairuotojams tokia pažanga vis dar kelia nepasitikėjimą. Nepaisant to, kad netenka senųjų įpročių, tokių kaip karbiuratoriaus reguliavimas, jie vis tiek sudaro dalį potencialių elektromobilių pirkėjų, kuriuos gamintojai siekia prisivilioti su tam tikrais sprendimais. Vienas iš jų – dirbtiniai pavarų perjungimai, iš esmės kuriami norint laikinai nutraukti elektrinio variklio sklandų veikimą, kad vairuotojas patirtų „tradicinį“ pavarų perjungimo pojūtį.
Ford ketinimai ir nauja registruota technologija
Technologinių naujovių srityje jau pasirodė keli gamintojai, diegiantys dirbtinius pavarų keitimus elektromobiliuose, o Ford žengia dar toliau. Neseniai buvo užregistruotas šios markės patentas, kuriame aprašyta klasikinė H formos pavarų svirtis, pritaikyta elektros variklių transporto priemonėms. Nors įprastai elektriniuose automobiliuose naudojamas viengubas arba, retesniais atvejais, dvigubas reduktorius, iš kurio nesusidaro H formos pavarų schema, čia siūloma sukurti tikro perjungimo veiksmą imituojantį įrenginį.
Kam reikalingas imitacinis pavarų perjungimas?
Ford dokumentuose minima, kad toks pavarų perjungimo imitavimas galėtų būti naudojamas, pavyzdžiui, skirtingiems važiavimo režimams selektyviai įjungti. Tačiau net ir šiuo atveju kyla klausimas – ar tikrai reikia, kad užimtų vietą centrinėje konsolėje mechanizmas, galintis atlikti paprastesniu būdu valdomą funkciją? Nors registre šis sprendimas vadinamas šiaudu, jis neatspindi tos pridėtinės vertės, kurią lyginant su vidaus degimo variklį turinčiais automobiliais pavarų perjungimas suteikdavo tik šiai kategorijai transporto priemonių.
- Ženkliai daugiau pavarų nebūtina elektromobiliams ir jiems netinka tokia funkcija, kuri išlaikyta vien dėl įpročio.
- Tikroji elektrinio automobilio stiprybė – nuoseklus galios perdavimas, leidžiantis mėgautis vairavimu be trikdžių.
- Vietos užėmimas centrinėje konsolėje mechanizmais, kurie neatneša realios naudos – perteklinis sprendimas.
Ar verta bandyti atkartoti tradicinę patirtį?
Įprasta ieškoti naujų technologijų, kurios klaidingai bando imituoti senų automobilių charakteristikas, užuot atskleidus naujųjų privalumus. Elektromobiliai, kaip ir, pavyzdžiui, unikalūs augalinės kilmės patiekalai, pasižymi savitumu, o bandymai juos kuo labiau pritaikyti seniai išpopuliarėjusiai koncepcijai dažnai nuvilia. Nepertraukiama trauka, vieno pedalo valdymo galimybė ir apskritai – visiškai nauja vairavimo kokybė – tai elektromobilių savybės, kurių negali pasiūlyti vidaus degimo variklį turintys automobiliai. Bandymas sugrąžinti „senojo vairavimo“ jausmą sumažina elektromobilio potencialą ir neleidžia išnaudoti visų jo techninių bei eksploatacinių pranašumų.




