Šiuo metu „Formulės 1“ čempionatas išgyvena pakilimo laikotarpį: netrukus prie dalyvių prisijungs „Audi“ ir „Cadillac“, o naujos taisyklės įsigalios jau kitą sezoną. Augantis susidomėjimas lenktynėmis ir vis didėjantis žiūrovų skaičius skatina spėlioti, kurių gamintojų galime tikėtis startuojančių F1 trasose artimiausiu metu. Remiantis automobilių entuziastų ir specialistų nuomonėmis, sudarytas sąrašas prekių ženklų, kuriuos būtų įdomu išvysti F1 pirmenybėse.
Kokie prekės ženklai galėtų papildyti F1 dalyvių sąrašą
Bugatti ir technikos inovacijos
Automobilių industrijos atstovai mano, kad „Bugatti“ galėtų įnešti naujų technologinių sprendimų į F1 čempionatą, ypač turint omenyje šio gamintojo lenktyninį paveldą. Pastaruoju metu „Bugatti“ demonstruoja susidomėjimą automobilių sportu ir galėtų pritraukti prestižinės klientūros dėmesį per savo inovacijas ir išskirtinius sprendimus.
Pagrįsti pasirinkimai: didieji automobilių gamintojai
- Toyota– jau šiuo metu bendradarbiauja su „Haas” komanda, todėl jos potenciali plėtra F1 rikiuotėje atrodo logiška. Atsižvelgiant į tai, jog „Haas“ patiria finansinių sunkumų, „Toyota“ įsitraukimas galėtų būti naudingas abiems pusėms.
- BMW – turinti ilgą automobilių sporto istoriją ir aktyviai dalyvaujanti kitose lenktynių serijose, tačiau šiuo metu F1 sugrįžimas nėra tikėtinas, nes jos pagrindiniai konkurentai jau varžosi arba ketina varžytis šioje arenoje.
- Genesis/Hyundai – šis gamintojas sparčiai plečia veiklą automobilių sporte, dalyvauja WRC ir netrukus pradės dalyvauti WEC serijoje. Galima tikėtis žingsnių ir link F1.
- Kinijos gamintojai – atsižvelgiant į didžiulę šios šalies rinką, tikėtina, kad matysime bandymų įžengti ir į F1 pasaulį, ypač jei kitiems potencialiems dalyviams tai bus mažiau aktualu.
Kitų gamintojų galimybės
Žvelgiant į kitas bendroves, tikimybė išvysti naujus „Volkswagen“ grupės dalyvius F1 yra mažai tikėtina, nes „Audi“ jau ruošiasi debiutui. „Alfa Romeo“ pasitraukus, „Stellantis“ koncerno komandos taip pat būtų netikėtas pasirinkimas. Tuo tarpu „Jaguar“, „Mitsubishi“, „Nissan“ ir „Lotus“ neturi nei aiškių galimybių, nei pajėgumų rimtai varžytis F1 trasose. „Subaru“ sėkmingai vysto veiklą kituose segmentuose, tačiau jų dalyvavimas F1 neatrodo realus. „Mazda“ pastaraisiais metais mažina lenktynių programų apimtis, o mažosios markės, pavyzdžiui, „Pagani“ ar „Koenigsegg“, vargu, ar galėtų sėkmingai konkuruoti F1 čempionate.
Bendros programos ir netradiciniai sprendimai
Automobilių entuziastai siūlo ir bendradarbiavimo modelį, pavyzdžiui, „Mazda“ bei „Toyota“ galėtų kartu kurti hibridines technologijas, tokiu būdu abiem pagilindamos know-how ir pagerindamos įvaizdį bendroje F1 platformoje.
Dizaino naujovės ir skirtingas požiūris
Kai kurie įsitikinę, kad F1 trasose įdomiai atrodytų tokių gamintojų kaip „Volvo“ automobiliai, vertinant dizaino aspektą bei inovatyvių sprendimų integraciją technikoje. Tokios markės galėtų pasiūlyti unikalių idėjų, taip pat sudominti naujomis dizaino kryptimis.
Nostalgija ir retai minimi prekių ženklai
Entuziastai svajoja apie istorinių markių, pavyzdžiui, „Hudson“, sugrįžimą – esą toks žingsnis suteiktų čempionatui išskirtinumo ir netikėtumo. Papildomai minimos ir kitos mažai tikėtinos, tačiau įdomios idėjos, tokios kaip „Jeep“ ar „Dodge“ pasirodymas F1 platformoje.
Elektromobilių gamintojai ir kiti netikėti sprendimai
Pasiūlyta ir tokių gamintojų kaip „Tesla“ dalyvavimas F1. Ši idėja kelia diskusijų dėl gamintojo gebėjimo prisitaikyti prie itin konkurencingo čempionato reikalavimų ir galimų investicijų efektyvumo.
Ar verta automobilių gamintojams dalyvauti F1?
Kai kurie ekspertai abejoja, ar F1 platforma vis dar palanki gamintojams kurti ilgalaikę vertę. Didelis technologijų specifinės paskirties lygis, minimalus sprendimų perkėlimas į serijinius automobilius ir sumažėjęs gamintojų tapatumo vaidmuo riboja naudą. Šiuo metu daugeliui tenka rinktis, ar investuoti į Formulės 1 čempionatą, ar kryptingiau dalyvauti kitose automobilių lenktynių serijose, kuriose technologijų kūrimas ir ženklo identitetas yra ryškesni.
Išvados
Šiuo metu Formulės 1 čempionate laukiama didžiųjų gamintojų sugrįžimo arba įsitraukimo, o diskusijos apie naujus dalyvius išlieka aktualios tiek entuziastams, tiek pramonės profesionalams. Nepaisant daugybės svarstymų ir idėjų, realias galimybes parodys artimiausios permainos visoje automobilių sporto rinkoje.




