FLINT, Mičiganas – „General Motors“ planuoja investuoti daugiau nei 1 milijardą JAV dolerių į dvi Flinto (Mičigano valstijoje) gamyklas, skirtas naujos kartos vidaus degimo sunkiųjų sunkvežimių gamybai.
Pasaulinės gamybos ir tvarumo padalinio vykdomasis viceprezidentas Geraldas Johnsonas pirmadienį sakė, kad bendrovė per šį dešimtmetį gamins ne tik elektrines transporto priemones, bet ir vidaus degimo transporto priemones.
GM siekia iki 2035 metų Jungtinėse Valstijose gaminti tik elektrines keleivines transporto priemones.
Detroito automobilių gamintojas pranešė, kad pernai sunkiųjų pikapų pardavimai išaugo 38 proc., pernai parduota beveik 288 000 sunkvežimių.
GM investuos 788 mln. JAV dolerių į Flinto surinkimo gamyklą su atnaujinimais, įskaitant kėbulo cecho pastato išplėtimą, bendro surinkimo konvejerio išplėtimą ir naujus įrankius bei įrangą.
Bendrovė investuos 233 mln. USD į Flinto metalo centrą, kad sukurtų naujus štampavimo štampus, kad būtų paremta naujos kartos ICE sunkiasvorių sunkvežimių gamyba, taip pat spaudos atnaujinimas ir nauja įranga.
Johnsonas teigė, kad automobilių pramonės realybė dabar yra tokia, kad įmonės turi ir toliau investuoti tiek į vidaus degimo variklius, tiek į elektrines transporto priemones, bent jau kitą dešimtmetį. „Negaliu pasakyti, kas vyksta toliau. Nemanau, kad kas nors gali“, – sakė Johnsonas. „Mes galime padaryti abu”.
Tačiau euforijoje dėl 1 milijardo dolerių investicijų darbuotojai vis dar yra šiek tiek susirūpinę dėl to, kas nutiks po dešimtmečio pabaigos, kai GM pereis prie elektrinių keleivinių transporto priemonių.
„Tai kelia susirūpinimą, nes mes gaminame didelius sunkvežimius“, – sakė Ryanas Buchalskis, gamyklos „United Auto Workers“ prezidentas.
Jis džiaugiasi, kad gamyklos ateitis yra saugi mažiausiai septynerius–10 metų, ir teigė, kad ji prisitaikys prie pokyčių, kaip ir visada. „Vienu metu šioje gamykloje statėme karines transporto priemones“, – sakė jis.
Surinkimo linijos darbuotojas Mike’as Lakiesas, dirbantis GM 29 metus, džiaugiasi, kad investicija leis jam likti gamykloje iki išėjimo į pensiją, tačiau jam rūpi tie, kurių darbo stažas yra mažesnis. „Jie nori būti čia, kad išgyventų 30 metų“, – sakė jis.
Jis nemano, kad perėjimas prie elektromobilių įvyks taip greitai, kaip tikisi GM, nes infrastruktūra dar nepasiruošė įkrauti transporto priemones. „Tai jų viltis, bet nemanau, kad viskas taip išeis“, – sakė Lakiesas.
UAW viceprezidentas Mike’as Boothas, kuris vadovaus deryboms su GM per derybas dėl sutarties, kurios turėtų prasidėti liepos 17 d., sakė, kad svarbiausia derybose bus užtikrinti, kad visi darbuotojai turėtų darbą pereinant prie elektromobilių.
„Labai aiškiai pasakėme, kad perėjimas nuo vidaus degimo variklių prie elektrinių transporto priemonių turi būti teisingas perėjimas“, – sakė Boothas. „Mes esame tie, kurie sukūrė įmonę, ir norime, kad mes ją perkeltume į ateitį.
Dėl šios naujausios investicijos nuo 2013 m. GM JAV gamybos ir dalių platinimo įrenginių investicijų įsipareigojimai viršija 30,5 mlrd.