„Honda Civic“ hečbeko (2012–2017) apžvalga

„Honda Civic“ hečbeko (2012–2017) apžvalga

Honda Civic devintos kartos hečbekas Lietuvos keliuose sulaukė nemažo dėmesio dėl patikimumo ir praktiškumo. Šis modelis pasižymi ne tik ilgaamžiškumu, bet ir erdviu salonu. Nors automobilis jau senstelėjęs, jis vis dar dažnas pasirinkimas ieškantiems patikimos šeimos transporto priemonės.

Apžvalga

Lietuviams puikiai žinomas „Civic“ išliko populiarus dėl didelės bagažinės – ji gerokai lenkia konkurentus iš šios klasės. 2014 m. pasirodęs universalo kėbulas yra itin talpus net lyginant su aukštesnės klasės automobiliais. Tačiau galinių sėdynių vieta aukštesniems keleiviams bus ankšta dėl žemos stogo linijos, nors erdvės kojoms nestinga. Didelis privalumas – „Magic Seats“ sistema: galinės sėdynės gali tiek pilnai nulenkti nugarėles, tiek pakelti sėdimosios dalies pagrindą, todėl lengvai sudėsite aukštesnius daiktus.

Salono daiktadėžės – vidutinės talpos, tačiau vairuotoją greičiausiai labiau trikdys ne tai, o sudėtingas prietaisų skydelio išdėstymas. Dažnam sunku greitai perprasti, kokia mygtukų funkcija, o skaitmeninių prietaisų blokas kai kuriems vairuotojams gali būti sunkiai matomas, jei vairas nėra nuleistas žemyn. Papildomą varginantį elementą kelia dviejų dalių galinis stiklas, kuris gerokai sumažina matomumą atgal. Parkuoti su šiuo modeliu sunkiau nei su dauguma konkurentų, tačiau beveik visi, išskyrus bazinius modelius, turi galinio vaizdo kamerą.

Variklių pasirinkimas ir važiavimo savybės

Iš pradžių siūlyti 1.4 ir 1.8 l benzininiai varikliai bei 2.2 l dyzelis. Vėliau pasiūlą papildė nuosaikesnis 1.6 l dyzelinis variklis, kuris ypač išsiskiria ekonomija – realiose sąlygose jam pakanka vos 3,7 l/100 km, o oficialioje gamintojo laboratorijoje užfiksuota net 3 l/100 km. Šioje versijoje CO₂ emisija nesiekia 100 g/km, tad taikomas minimalus taršos mokestis, priklausantis nuo emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. 2.2 l dyzelis suvartoja apie 4,3 l/100 km – ekonomika nebe tokia išskirtinė, bet vis dar gera pagal šios klasės standartus.

1.4 l benzininis motoras, nors ir taupus – vidutinės sąnaudos realybėje siekia apie 5,9 l/100 km – dinamiškumu nepasižymi ir dažnai atrodo per silpnas lenkimo situacijose. 1.8 l benzinas galingesnis, tačiau su juo degalų sąnaudos padidėja iki 6,7 l/100 km su mechanine, arba beveik 8 l/100 km su automatine pavarų dėže.

Važiuojant ilgesniais atstumais kelio ir variklio triukšmas išlieka pastebimas – ypač su benzininiais variantais. Tačiau, lyginant su senesnės kartos „Civic“, naujasis modelis tapo komfortiškesnis. Sukibimas posūkiuose geras, bet vairo mechanizmas perteikia mažai informacijos, tad vairuotojams, ieškantiems sportiško pojūčio, verta rinktis 2015 m. pasirodžiusį Type R – tai visiškai kitokio charakterio automobilis.

Techninė įranga ir įrangos lygiai

Iš pradžių buvo siūlomi SE, ES, EX ir EX GT lygiai. Bazinėje SE komplektacijoje buvo 41 cm lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė ir USB jungtis. Papildomai pasirinkus ES, gaudavote ir pastovaus greičio palaikymo sistemą, galinio vaizdo kamerą, dviejų zonų klimato kontrolę, „Bluetooth“ ryšį. Aukščiausi įrangos lygiai (EX ir EX GT) pasiūlė šildomas odines sėdynes, navigacijos sistemą, išmanesnę garso aparatūrą, raktą be spynelės ir parkavimo jutiklius priekyje bei gale.

2014 m. atnaujinus modelį pasikeitė ir įrangos struktūra: S lygis jau turėjo klimato kontrolę ir „Bluetooth“, SE Plus – pastovaus greičio palaikymą bei automatiškai įsijungiančias šviesas ir valytuvus, SR – šildomas odines sėdynes bei navigaciją, EX Plus – LED žibintus, mėlyną salono apšvietimą ir raktą be spynelės.

Eksploatacinės išlaidos ir aptarnavimas

Honda Civic yra žinomas dėl patikimumo, tad ir pirkdami naudotą modelį dažniausiai nesuklysite. Vietinė antrinės rinkos kaina išlieka gana aukšta, nes šis modelis išlaiko vertę. Pigesni variantai dažnai būna su didele rida – už maždaug 5 300 eurų dažniausiai įsigysite nebe naują, dažniau – dyzelinę versiją. Benzininių modelių kainos šiek tiek mažesnės. Jei pageidaujate automato, reikėtų turėti bent 8 775 eurų biudžetą, o universalas įprastai kainuoja nuo 14 040 eurų.

Bendrai kasmetinės priežiūros išlaidos šiek tiek didesnės nei kai kurių konkurentų, tokių kaip Ford ar Opel, tačiau skirtumas nėra ženklus. Aptarnavimai kas 12 mėnesių arba nuvažiavus 20 000 km, dyzelinių versijų priežiūra kainuoja brangiau nei benzininių, o automatinė pavarų dėžė dar padidina išlaidas.

Kurį modelį rinktis?

Lietuviškam klimatui ir kelionėms rekomenduotume 1.6 litro i-DTEC dyzelinę versiją su vidutinio lygio ES komplektacija – tai balansas tarp kainos, ekonomiškumo ir įrangos.

Alternatyvos

Ieškantiems tokio dydžio japoniško patikimumo vertėtų žvilgtelėti ir į Toyota Auris – nors vairavimo džiaugsmo ten mažiau, patikimumas aukščiausio lygio. Europietiškuose modeliuose verta rinktis Volkswagen Golf dėl universalumo ir komforto, Ford Focus – jei ieškote manevringumo ir dinamikos, arba Opel Astra, jei prioritetas – geras kainos ir vertės santykis.

Norintiems naujesnio, mažesnę ridą turinčio automobilio su ilgesne garantija, verta peržiūrėti ir korėjiečių Hyundai i30 bei Kia Ceed modelius – jie pasižymi panašiu patikimumu ir ekonomiškumu, o įranga dažnai stebina gausumu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *