Ieškantiems patogaus, talpaus ir ekonomiško naudoto automobilio, Honda Civic Tourer gali būti puikus pasirinkimas. Šis universalas sukurtas tiems, kuriems įprasto hečbeko praktiškumo nepakanka – čia gausite daugiau vietos galvai gale sėdintiems keleiviams ir įspūdingą bagažinės tūrį, kuris, priklausomai nuo sėdynių padėties, varijuoja nuo 624 iki net 1668 litrų.
Varikliai ir važiavimas
Automobilis siūlomas su dviem variklių tipais: 1,6 l dyzeliniu (118 AG) ir 1,8 l benzininiu (140 AG). Abu modeliai komplektuojami su patogia šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, o benzininę versiją galima rinktis ir su penkių laipsnių automatine transmisija. Dyzelinis variklis išsiskiria puikiu sukimo momentu – jis lengvai traukia net pilnai pakrautą automobilį ir yra ypač taupus.
Benzininis modelis kiek greitesnis pagreitėjimo (nuo 0 iki 100 km/h per 9,2 sek.), tačiau dyzelinė versija geriau tiks tiems, kas vertina efektyvų kuro panaudojimą ir ekonomiškumą. Tiesa, stipriau įsibėgėjus dyzelis gali būti kiek triukšmingas.
Komplektacijos ir pagrindiniai bruožai
Honda Civic Tourer pasižymi universalių komplektacijų gausa. Pradinėje S komplektacijoje rasite tokias funkcijas kaip oro kondicionavimas, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, DAB radijas ir Bluetooth ryšio galimybė. Aukštesniuose SE Plus modeliuose – dviejų zonų klimato kontrolė, parkavimosi jutikliai priekyje ir gale, galinio vaizdo kamera, automatiškai įsijungiantys žibintai ir valytuvai. SR versijoje jau montuojama navigacijos sistema, o pilnos komplektacijos EX Plus modelyje rasite viską, ko gali prireikti kelionėms ir kasdienei eksploatacijai.
Važiuojant Honda Civic Tourer pasižymi panašiomis savybėmis kaip ir hečbekas: abu varikliai yra pakankamai galingi, kad patogiai vežtų pilnai pakrautą automobilį, o važiuoklė užtikrina patikimą sukibimą posūkiuose. Ypač patogu, jog čia yra net trys amortizatorių darbo režimai – Komfortas, Normalus ir Dinaminis, todėl automobilio važiavimo savybės lengvai prisitaiko prie kelio ir vairuotojo poreikių.
Salono ypatumai ir ergonomika
Honda Civic Tourer interjere išsiskiria netradiciškai suprojektuotu prietaisų skydeliu, kurio didelė dalis yra aukščiau vairo. Tokia konfigūracija kai kuriems vairuotojams, ypač žemesnio ūgio, gali atrodyti nepatogi, nes bus sunku matyti visą informacijos ekraną. Be to, salone gausu mygtukų, o kai kuriems prietaisams gali trukdyti saulės atspindžiai, galinio matomumo riboja siauresnis langas.
Tačiau erdvė keleiviams – ypač gale – džiugina. Sėdynės yra patogios ir stabiliai prilaiko kūną, o vidaus apdaila maloni lietimui, nors kai kurios detalės ir atrodo kukliau. Vairavimas – intuityvus, visos pagrindinės funkcijos lengvai pasiekiamos ranka.
Sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
Renkantis dyzelinį Honda Civic Tourer, eksploatacijos išlaidos bus ypač palankios. Gamintojo duomenimis, vidutinės sąnaudos siekia vos apie 3,8 l/100 km, o realiomis sąlygomis galima tilpti ir į 4,3 l/100 km. Dyzelinis modelis su išmetamu CO₂ kiekiu iki 99 g/km atitinka mažesnius Lietuvoje taikomus taršos mokesčius, kurie priklauso nuo išmetamųjų dujų kiekio, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų.
Draudimo įmokos šiam modeliui paprastai yra nedidelės, tačiau įprasti aptarnavimo mokesčiai gali būti kiek didesni nei kai kuriems konkurentams. Techninį aptarnavimą rekomenduojama atlikti kas 12 mėnesių arba kas 20 117 km.
Kainos naudotų rinkoje
2014–2015 metų geros būklės Honda Civic Tourer su vidutiniu nuvažiuotų kilometrų skaičiumi ir pilna aptarnavimo istorija galite įsigyti maždaug už 10 500 eurų. Naujesni 2016 metų modeliai kainuoja nuo 11 700 iki 14 000 eurų. Už šią sumą galite rasti automobilį su maža rida iš nepriklausomų pardavėjų ar net specializuotų Honda atstovybių.
Ką rinktis?
Benzininis variklis pasižymi tolygumu ir greitu atsaku, tačiau dyzelinė Honda Civic Tourer – dar ekonomiškesnė ir pasiūlo didesnį sukimo momentą, ypač mieste ar kraunant automobilį sunkiu kroviniu. Geriausia rinktis SR komplektaciją, kurioje rasite ir navigaciją – ši įranga praverčia tiek kasdienai, tiek tolimesnėms kelionėms.
Pagrindiniai konkurentai
- Ford Focus Estate – šis universalas pasižymi puikiomis valdymo savybėmis, komfortiška važiuokle ir didesniu bagažinės tūriu, todėl yra patrauklus pasirinkimas praktiškumo ieškantiems.
- Skoda Octavia Combi – vienas erdviausių šios klasės automobilių su didele bagažine ir ekonomiškais varikliais. Gerai užbaigtas salonas ir racionalus kainos bei kokybės santykis pelnė jam populiarumą Lietuvos vairuotojų tarpe.
Atsižvelgus į visas šias savybes, Honda Civic Tourer galima laikyti puikiu pasirinkimu tiems, kurie ieško talpaus, ekonomiško ir patikimo universalo kasdieniams poreikiams.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.