Honda CR-Z kupė yra išskirtinis pasirinkimas ieškantiems hibridinio automobilio, kuris ne tik taupo degalus, bet ir suteikia malonumą vairuoti. Nors dažniausiai tradiciniai hibridai pasižymi kukliu charakteriu ir automatine pavarų dėže, CR-Z išsiskiria tuo, kad turi mechaninę pavarų dėžę. Tai leidžia vairuotojui aktyviai dalyvauti vairavimo procese, o automobilio elektrinis variklis šiuo atveju veikia kaip pagalba, o ne kaip pagrindinė jėga.
Važiuoklė ir vairavimo patirtis
Pagrindinis CR-Z hibridinės sistemos išskirtinumas – kompaktiškas elektrinis variklis, kuris nedidina bendros masės. Šis variklis gauna energiją iš po bagažinės grindimis įrengtos baterijos, kuri įkraunama stabdymo metu. Elektrinis variklis papildomai padeda benzininiam, ypač kai reikia daugiau galios. Dėl lengvos ir kompaktiškos konstrukcijos CR-Z išlaiko sportišką charakterį ir grynai mechaninę pavarų dėžę, suteikiančią neeilinį ryšį tarp vairuotojo ir automobilio. Vis dėlto šio automobilio transmisija neleis judėti tik elektriniu režimu – visa sistema sukurta ne maksimaliai ekologijai, o vairavimo malonumui.
CR-Z turi tris vairavimo režimus, leidžiančius pasirinkti sportiškesnį, ekonomiškesnį ar neutralų važiavimą, atsižvelgiant į nuotaiką ar kelio sąlygas. Be to, automobilio ekrane matysi rekomendacijas, skatinančias vairuoti efektyviau ir taupiau. Sportinis vairavimo pojūtis čia tikrai išskirtinis – CR-Z yra mažas, judrus, todėl idealiai tinka vingiuotiems užmiesčio keliams. Kita vertus, sportiškumas turi ir kainą: pakaba kieta, todėl važiuojant didesniu greičiu per greitkelius gali pasirodyti, kad automobilis nervingas, o salone dominuoja vėjo ir kelio triukšmas.
Praktiškumas ir erdvė
CR-Z nėra šeimos automobilis. Nors priekyje vietos pakanka, gale suaugusiems sėdėti bus nepatogu – erdvės mažai. Galinės matomumo problemos dėl stipriai nuožulnios galinės dalies gali apsunkinti manevravimą atbulomis, ypač stovėjimo aikštelėse. Bagažo skyriaus dydis kuklus, be to, dalį vietos užima baterija.
Eksploatacija ir išlaidos
Antrinės rinkos pasiūloje Honda CR-Z rasti nėra sunku – šis modelis netgi po gana trumpų gamybos metų išliko populiarus tarp hibridų mėgėjų. Pirmieji modeliai su rida virš 160 934 km gali kainuoti apie 5 265 eurus. Vėlesnės CR-Z versijos, pagamintos nuo 2013 m., pasižymi patobulinta baterija ir galingesniu elektros varikliu, todėl jų kaina siekia apie 8 190 eurų. Dėl šių patobulinimų jos tapo retesnės ir šiek tiek brangesnės.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
CR-Z turi palyginti nedidelį benzininį variklį, kurį papildo hibridinė sistema, tad išlaidos kurui nėra didelės. Vidutinės kuro sąnaudos sudaro apie 5,0–5,2 l/100 km, priklausomai nuo pasirinktos modifikacijos ir ratlankių dydžio. Brangesnis GT lygis su didesniais 17 colių ratlankiais kiek padidina kuro sąnaudas, bet bendras ekonominis CR-Z išlaikomas. Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, variklio tipo ir automobilio pirmos registracijos metų, tad prieš perkant verta pasitikrinti tikslią sumą pagal norimą modelį.
Techninė priežiūra
Nors kai kurios remonto dirbtuvės vis dar skeptiškai žiūri į hibridus, CR-Z aptarnavimas nesiskiria iš esmės nuo įprasto automobilio. Specializuoti Honda servisai turi patirties su šiais modeliais ir gali atlikti visus reikiamus atnaujinimus ar programinės įrangos patikrinimus. Techninės priežiūros kaštai kiek didesni nei benzinio analogo, bet neženkliai.
Kuri CR-Z versija vertingiausia?
Lietuvoje dažniausiai sutinkamos S, Sport, GT ir GT Nav modifikacijos. Rekomenduojama rinktis Sport komplektaciją – joje yra viskas, ko reikia kasdieniam naudojimui: parkavimo jutikliai, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, klimato kontrolė, kruizo kontrolė, automatiniai lietaus davikliai, USB jungtis. GT versijoje rasite dar didesnius ratlankius, tačiau tai sumažina komfortą ir padidina kuro sąnaudas.
Kokių alternatyvų verta ieškoti?
Tiesioginių konkurentų Honda CR-Z beveik neturi – tik šiame modelyje sėkmingai suderinta hibridinė sistema su sportiškų kupė charakteriu. Norint platesnių galimybių, verta pagalvoti apie Audi TT: jis talpesnis, komfortiškesnis ilgesniems atstumams, tačiau nepasieks CR-Z ekologijos ir kuklios eksploatacijos kaštų. Sportiško charakterio mėgėjams taip pat gali patikti Ford Fiesta ST – itin smagi vairuoti, bet ne tokia išskirtinė išvaizda ir ekonomiškumu neprilygsta Honda CR-Z.
Verdiktas
Honda CR-Z – puikus pasirinkimas, jei ieškai automobilio, kuris įkvepia vairuoti ir kartu padeda taupyti degalus. Jis patrauklus jauniems vairuotojams ar tiems, kurie nori išskirtinės patirties kasdien! Jei vertini vairavimo malonumą, inovatyvumą ir taupumą, CR-Z kupė tikrai verta dėmesio.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.