„Honda E“ (nuo 2020 m.) apžvalga

„Honda E“ (nuo 2020 m.) apžvalga

Ieškantiems išskirtinio elektrinio automobilio miesto kasdienybei, naudotas „Honda E“ gali būti tikrai įdomus pasirinkimas. Šis japoniškas modelis pelnė dėmesį dėl savo žavaus, retro stiliaus dizaino, inovacijų gausos ir draugiško valdymo – nors turi ir savų kompromisų, ypač kalbant apie nuvažiuojamą atstumą.

Trumpai apie modelį

Mažas, vikrus ir technologiškai pažangus „Honda E“ žavi išvaizda: jam būdingos įliemenuotos durų rankenėlės, veidrodėlius keičiančios kameros ir erdvus, modernumu dvelkiantis salonas su didelėmis lietimui jautriomis ekrano juostomis. Šis modelis yra pirmasis masiškai gaminamas visiškai elektrinis „Honda“ automobilis.

Nevienareikšmis pasirinkimas mieste

Pagrindinė „Honda E“ siekta auditorija – tie, kuriems pakanka nedidelio nuvažiuojamo atstumo ir kurie automobilyje vertina stilių bei manevringumą. Kai kiti nedideli elektra varomi automobiliai siūlo iki 322 kilometrų galimą nuvažiuoti atstumą, „Honda E“ realiomis sąlygomis pasiūlys apie 160–220 kilometrų („Advance“ ar galingesnėse versijose – apie 200 km, įprastinėje – iki 220 km). Todėl tai – ne universalas ilgiems atstumams, o miesto ir priemiesčio transporto sprendimas.

Salonas ir įranga

Pirmą įspūdį sukuria puiki ergonomika bei džiuginanti kokybė. Priekinėse sėdynėse vietos pakanka aukštesniems keleiviams, o gale keleiviams – daugiau vietos negu „Mini Electric“ ar „Seat Mii“, bet vis tiek – tik dviems žmonėms. Bagažinė labai nedidelė, tad didesniems pirkiniams reikės kito automobilio.

Vairuotojo zonoje – 8,8 colio skydelis su pagrindine informacija bei šalia du įspūdingi, per visą prietaisų skydelį besitęsiantys 12,3 colio lietimui jautrūs ekranai. Iš šonų juos papildo 6 colių monitoriai, rodantys „veidrodėlių“ kameras. Konfigūracija atrodo moderniai ir leidžia valdyti didžiąją dalį funkcijų.

Važiavimo savybės

Sonos valdymo galimybės maloniai stebina – modelis labai greitai reaguoja į vairuotojo veiksmus, todėl idealiai tinka spūstims ir miesto gatvėms. Pasirinkus bazinę versiją turėsite 134 AG, „Advance“ – jau 152 AG. Įsibėgėjimas iš vietos ypač dinamiškas, o „vieno pedalo“ vairavimo funkcija leidžia stabdyti net neliečiant stabdžių pedalo, tuo pat metu įkraunant bateriją.

Kainos ir eksploatacija

Naudoto „Honda E“ kaina

Patrauklūs 2020 metų „Honda E“ su nedidele rida Lietuvos rinkoje dažniausiai kainuoja nuo 29 250 iki 37 440 eurų, priklausomai nuo versijos bei komplektacijos. Kuo naujesnė ar aukštesnių specifikacijų versija, tuo kaina didesnė.

Išlaikymo kaštai ir įkrovimo ypatumai

Kadangi „Honda E“ yra visiškai elektrinis, išlaidos degalams mažos – įprastai sunaudoja apie 17,2 kWh/100 km. Baterijai pilnai įkrauti iš namų įkrovimo stotelės (7 kW) prireiks apie 5 valandų ir 15 minučių, o su paprastu buitinio tinklo laidu – iki 15 valandų. Naudojant 50 kW viešąją stotelę nuo 10% iki 80% pasikraus per maždaug 36 minutes. Automobilio elektros pikas ribojamas – galingesnėse stotelėse laikas nebus trumpesnis.

Automobilio draudimo ir techninės priežiūros kaštai – vidutiniai ar netgi mažesni, lyginant su panašios klasės elektromobiliais. Prie papildomų išlaidų reikėtų įtraukti Lietuvoje galiojantį taršos mokestį, kuris apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją (nulinė šiame elektriniame modelyje), kuro tipą ir pirmos registracijos metus.

Kurią versiją rinktis?

Nors „Advance“ modelis pasiūlys šiek tiek daugiau komforto ir daugiau galios, daugeliui miesto gyventojų optimaliausias pasirinkimas bus bazinė „Honda E“ versija. Ji pigesnė, pakankamai gerai sukomplektuota ir leis nuvažiuoti kiek didesnį atstumą iki sekančio įkrovimo.

Galimi alternatyvūs modeliai

Svarstantiems alternatyvas verta atkreipti dėmesį į „BMW i3“: ši išskirtinė išvaizda ir mielas elektrinis automobilis po 2019 metų atnaujinimo leidžia nuvažiuoti 285–310 kilometrų priklausomai nuo versijos. Jis išlieka dinamiškas ir smagus vairuoti, nors važiuoklė gali pasirodyti tvirta.

Dar vienas konkurentas – atnaujintas „Renault Zoe“. 2020 metų modelis (po paskutinio esminio atnaujinimo) oficialiais bandymais pasiekia 383–395 kilometrų nuvažiuojamą atstumą, o realiomis sąlygomis beveik 310 kilometrų. Salonas erdvus, tačiau ilgalaikė patikimumo statistika – prastesnė.

Apibendrinant, naudotas „Honda E“ – puikus automobilis miesto žmogui, vertinančiam stilių, inovacijas ir netipinį dizainą. Tačiau prieš perkant svarbu atsižvelgti į ribotą nuvažiuojamą atstumą ir nedidelę bagažinę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *