Honda HR-V hibridinis miesto visureigis visada išlaiko dėmesį dėl savo ekonomiškumo ir patikimumo. Naujasis HR-V siūlomas tik su hibridine pavara – tai pastebimas pokytis Honda asortimente, tačiau tokios tendencijos tampa vis dažnesnės tarp šiuolaikinių miesto visureigių.
Varikliai ir dinaminės savybės
Po kapotu čia dirba vientisas hibridinis sprendimas, pasiskolintas ir patobulintas iš mažesnio Honda Jazz modelio. HR-V komplektuojamas su 1,5 litro benzinu varomu keturių cilindrų varikliu ir dviem elektriniais varikliais, bendroji galia siekia 129 AG. Iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 8,7 sekundės, o visi modeliai yra varomi priekiniais ratais.
Įprastomis sąlygomis HR-V veikia tyliai, tačiau spaudžiant akseleratorių variklio garsas pastebimai sustiprėja. Tai nėra išskirtinė Honda problema – tokia tendencija būdinga daugumai hibridinių miesto visureigių, tačiau HR-V garsas gali atrodyti kiek įkyrus. Kadangi šis modelis yra „mild hybrid“ tipo, akumuliatoriaus krauti išoriniais laidais nereikia, tačiau važiuojant vien su elektra nuvažiuojamas atstumas išlieka minimalus.
Važiavimo savybės ir komfortas
Šio modelio pakaba derinama taip, kad važiavimas būtų komfortiškas nelygiuose keliuose ir per greičio slenksčius – automobilis maloniai „plaukia“, tačiau dėl didesnio kėbulo ir minkšto pakabos charakterio jis nėra ypatingai manevringas. Vairas reaguoja tiksliai, bet tiems, kurie ieško sportiškesnio valdymo, verta pasidomėti Seat Ateca modeliu.
Nors važiuojant posūkiais HR-V elgiasi saugiai ir prognozuojamai, Skoda Karoq siūlo dar stabilesnį ir subalansuotą važiavimą.
Salonas ir erdvės
Sėdima HR-V aukščiau nei daugelyje įprastų hečbekų – tai sustiprina visureigio pojūtį. Dideli šoniniai veidrodžiai užtikrina puikų matomumą, salone gausu patogių mygtukų ir valdiklių klimatui valdyti.
Modelyje montuojamas 7 colių skaitmeninis prietaisų ekranas ir 9 colių jutiklinis multimedijos ekranas. Nors reaguoja jis kiek lėtai, tačiau standartas – belaidis Apple CarPlay ir Android Auto prisijungimas. Salono apdaila stebina kokybe, daug minkštų paviršių, visa surinkimo kokybė nenusileidžia Skoda Karoq, tik kai kur trūksta tobulumo, būdingo Mazda CX-30.
Galinėse sėdynėse labai daug vietos kojoms, tačiau aukštesni keleiviai (180 cm ir daugiau) gali pritrūkti vietos galvai – ypač sėdint vidurinėje galinės sofos vietoje, kuri yra iškelta aukščiau už kraštines, todėl trims keleiviams HR-V nėra pats patogiausias variantas. Jei dažnai vežate keleivius gale, praktiškesni bus Nissan Qashqai, Seat Ateca ar Skoda Karoq.
Bagažinė ir praktiškumas
Nors salone HR-V pasižymi išradingais sprendimais, bagažinės talpa tarp konkurentų vidutiniška. Dažniausiai talpa siekia 319 litrų, o išskirtiniam Advance Style komplektacijos modeliui – 304 litrai, nes dalis vietos skirta kokybiškai garso sistemai. Palyginimui, net mažasis Opel Corsa pasiūlys 309 litrų, o erdvesnis Skoda Karoq – net 521 litrą.
Būtina paminėti „Magic Seats“ sistema: paspaudus sėdynės pagrindą į viršų, atsiranda vietos aukštiems daiktams ir gyvūno pervežimui – praktiškas sprendimas, išskiriantis Honda tarp konkurentų.
Komplektacijos ir įranga
Net bazinis „Elegance“ variantas išsiskiria išsamia įranga: parkavimo jutikliai priekyje ir gale, galinio vaizdo kamera, šildomos priekinės sėdynės ir beraktė automobilio užvedimo sistema. Vidutinės „Advance“ komplektacijos modeliai papildomai turi odinį saloną, šildomą vairą, elektrinę bagažinės dangtį. „Advance Style“ siūlo patobulintą garso sistemą, belaidį telefono įkroviklį ir stogo bagažines.
Pirkimo ir nuosavybės kaštai
Naujesni naudoti HR-V prasideda nuo maždaug 19 890 eurų už 2021–2022 m. „Elegance“ komplektacijos modelį. „Advance Style“ kainuoja apie 21 060 eurų, o 2023 metų modelis – apie 23 400 eurų. 2024 m. automobiliai gali siekti 25 740 eurų. Lyginant su naujais, naudoti HR-V išlaiko vertę gana gerai – tačiau vis tiek sutaupysite dalį lėšų, rinkdamiesi naudotą variantą.
Eksploatacijos sąnaudos – didžiausias HR-V privalumas. Vidutinės sąnaudos gamintojo duomenimis – 5,4 l/100 km, realiose sąlygose galima tikėtis apie 5,8 l/100 km. Hibridinių automobilių taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo CO₂ išmetimų, kuro tipo bei pirmos registracijos metų, tad eksploataciniai kaštai čia išlieka vieni žemiausių savo klasėje.
Draudimo įkainiai kiek aukštesni nei kai kurių konkurentų, ypač lyginant su mažesniais miesto visureigiais. Metinė techninė priežiūra trečiaisiais eksploatacijos metais gali kainuoti apie 390 eurų.
Kuris HR-V geriausias?
Honda HR-V nėra pasiūloma su skirtingais varikliais, tad dėmesio centre lieka komplektacijų pasirinkimas. Optimalus variantas daugeliui bus „Advance“ – už gerą kainą gausite papildomą komfortą ir naudingą įrangą, pavyzdžiui, odinį saloną ir šildomą vairą, o investicijos poreikis liks žemesnis nei perkant „Advance Style“.
Kokius konkurentus verta įvertinti?
Verta atkreipti dėmesį į Nissan Qashqai – jis erdvesnis, puikiai tinka šeimai, o rinktis galite tiek hibridinį, tiek benzininį variantą. Ieškantiems dar ekonomiškesnio, lengviau vairuojamo miesto visureigio, tiktų Ford Puma, kuris vertinamas dėl savo manevringumo ir praktiškumo. Norintiems daugiau komforto ir prabangesnio vidaus verta pasižiūrėti į Volkswagen T-Roc, kuris, beje, kaip naudotas dažnai kainuoja mažiau nei Honda HR-V.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.