Honda Jazz pasižymi išskirtiniu praktiškumu tarp mažų hečbekų. Nors daugelis modelių gali pasiūlyti daugiau dizaino išraiškos ar sportiškesnį vairavimą, būtent Jazz išsiskiria erdve ir funkcionalumu. Šiame automobilyje tilps daugiau nei į kai kuriuos didesnius hečbekus, ir tuo pat metu automobilio ilgis yra trumpesnis nei kai kurių kitų klasės atstovų.
Pagrindiniai privalumai
- Labai talpus ir universalus salonas
- Didesnis bagažinės tūris nei galima tikėtis iš tokio dydžio automobilio
- Pakelta vairavimo padėtis ir lengvas įlipimas
- Patikrinta patikimumo reputacija
Išmanūs sprendimai kasdienai
Jazz salone rasite sumaniai išnaudotą erdvę. Galinės sėdynės atsilenkia taip, kad grindys tampa visiškai lygios – puikiai tiks stambiems daiktams ar ilgesniems kroviniams. Be to, galinių sėdynių pagalvės gali būti pakeliamos aukštyn, kaip kino salėje, todėl be vargo transportuosite dviratį ar kitą nestandartinį krovinį. Net ir už savęs sėdint aukštesniam keleiviui, vietos kojoms nestigs – Jazz suprojektuotas taip, kad keleiviams būtų patogu tiek priekyje, tiek gale.
Vairavimo ypatumai
Mieste Honda Jazz vairuoti nesudėtinga – vairas lengvas, todėl manevruoti paprasta. Tačiau pakaba yra gana standi, todėl važiuojant lėtais greičiais keleiviai gali jausti kelio nelygumus. Važiuojant greičiau, komforto šiek tiek daugiau, tačiau triukšmo lygis taip pat padidėja, ypač esant didesniam vėjui. Ilgose ir vingiuotose kelionėse šis automobilis gali pasirodyti mažiau malonus dėl mažai informatyvaus vairo valdymo.
Trūkumai
- Kietoka pakaba mieste
- Mažai informacijos perduodantis vairo mechanizmas
- Paprasti, neįkvepiantys vidaus plastikai
- Automatizuota „i-Shift“ pavarų dėžė – dirba nesklandžiai
Kuro sąnaudos ir eksploatacinės išlaidos
1,2 l ir 1,4 l benzininiai varikliai pagal oficialius duomenis suvartoja apie 5,65 l/100 km. Hibridinė versija dar ekonomiškesnė – siekia apie 4,5 l/100 km. Realybėje šie rodikliai gali būti šiek tiek didesni, nes variklius reikia dažnai užsukti iki aukštesnių sūkių, o hibridas nedideliais atstumais veikia elektriniu režimu.
Išlaidos automobilio priežiūrai išlieka tikrai konkurencingos: reguliari techninė priežiūra nepasižymi didelėmis kainomis, o patikimumas – vienas didžiausių Jazz privalumų. Lietuvoje, priklausomai nuo variklio tipo, kuro rūšies, CO₂ kiekio ir pirmosios registracijos datos, numatomas taršos mokestis bus skaičiuojamas individualiai, tačiau nedidelis variklio tūris dažniausiai reiškia mažesnius mokėtinus mokesčius.
Draudimas mažesniems variklio variantams kiek pigesnis, bet lyginant su kitais šios klasės modeliais gali būti šiek tiek brangesnis. 1,4 l ir hibridinės versijos turi aukštesnį rizikos įvertinimą, todėl draudimo kainos kyla atitinkamai.
Kainų ir pasirinkimo galimybės
Antrąją Jazz kartą rasite skirtinguose kainų segmentuose. Už senesnį, įveikusį per 160 000 km, 1,2 l benzininį modelį pardavėjai prašo nuo 2925 eurų. 2013 metų, 1,4 l versijos, su ~39 000 km rida, galima tikėtis už 8190–9360 eurų, priklausomai nuo pirkimo būdo.
Kurią versiją rinktis?
Pagrindinė rekomendacija – ieškoti 1,4 l benzininės versijos su mechanine penkių pavarų dėže. 1,2 l variklis silpnesnis ir mažiau dinamiškas, o „i-Shift“ automatinė dėžė buvo linkusi dirbti „trūkčiodama“. Vėliau modeliuose atsiradusi CVT dėžė veikia kur kas švelniau ir yra tinkamesnis pasirinkimas. Nuo 2011 metų gamintuose modeliuose hibridas komplektuojamas su CVT dėže kaip standartas.
Kokie konkurentai?
Artimiausias Honda Jazz varžovas – Nissan Note. Šis modelis taip pat pasižymi aukštesne sėdėjimo padėtimi ir erdviu salonu, tačiau jo bagažinė ir galinės sėdynės nėra tokios universalios kaip Jazz. Kiek didesnis pasirinkimas – Citroen C3 Picasso. Puikiai pritaikytas kelionėms, ypač dėl bėgių perstumiamų galinių sėdynių ir komfortiškos pakabos, bet patikimumas ne toks užtikrintas.
Vertinantiems aukštesnę vairavimo poziciją ir kiek modernesnę išvaizdą verta pasidomėti Renault Captur. Nors šis modelis išoriškai primena mažą miesto visureigį, visi Captur yra varomi priekiniais ratais, o viduje vietos mažiau nei Jazz. Visgi, Captur taip pat turi slankiojančias galines sėdynes ir komfortišką pakabą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.