Ieškote mažo, ekonomiško, bet vidaus erdve ir praktiškumu stebinančio automobilio? Apžvelkime naudotą Honda Jazz – automobilį, kuris puikiai tinka miesto vairuotojui, bet nenuvilia ir ieškantiems šeimos transporto priemonės.
Bendra apžvalga
Trečiosios kartos Honda Jazz, gaminta nuo 2015 iki 2020 metų, išlaikė svarbiausias savo pirmtakų savybes: tai ypač erdvus ir praktiškas modelis, kuris pasižymi patikimumu bei racionaliomis eksploatacijos sąnaudomis. Jazz savo išmatavimais trumpesnis nei daugelis mažų automobilių, tačiau siūlo didesnę bagažinę ir keleiviams daugiau vietos nei kai kurie kompaktiniai hečbekai.
Privalumai
- Netikėtai daug vietos viduje
- Gausi bazinė įranga
- Tvirtas ir kokybiškas salonas
Trūkumai
- Kietoka važiuoklė
- Triukšmingas variklis
- Vairavimo malonumas kuklus
Varikliai ir jų pasirinkimai
Honda Jazz siūlyta tik su dviem benzininiais varikliais: bazinis 1,3 l keturių cilindrų motoras ir galingesnis 1,5 l VTEC, kuris pasirodė nuo 2018 metų. Standartiškai montuojama 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė, tačiau galima rinktis ir CVT automatinę transmisiją.
Eksploatavimo savybės ir važiavimas
Nors Honda Jazz nėra sportiškas automobilis, jis užtikrina saugų ir nuspėjamą valdymą. 1,3 l variklis yra kiek vangus, įsibėgėja nenoriai, o daugiau dinamikos norintiems rekomenduojama rinktis 1,5 l agregatą. Tiesa, pastarajam maksimalus našumas atsiskleidžia tik didesnėse apsukose, todėl reikia dažniau spausti akceleratorių.
Važiuojant mieste, pakaba gali būti kiek šiurkšti – kelio nelygumai ir duobės juntami gana aiškiai. Visgi stabilumas išlieka geras važiuojant didesniu greičiu, o vairo stiprintuvas leidžia lengvai manevruoti ankštose erdvėse.
Kai variklis sukasi didesnėmis apsukomis, salone pastebimas stipresnis triukšmas. Keliaujant magistraliniais keliais prisideda ir ženklesnis vėjo garsas bei kelio triukšmas. 1,5 l agregatas mažiau reikalauja nuolatinės variklio apkrovos, tačiau pilnai išnaudojant jo pajėgumą, jis irgi tampa trankesnis.
Salonas ir praktiškumas
Honda Jazz viduje stebina vietos gausa. Net aukštesni nei 180 cm ūgio keleiviai patogiai jausis tiek priekyje, tiek gale. Daug vietos pečiams ir galvai, o gale įsitaisę du suaugę neliestų nei lubų, nei sėdynių atlošų priekyje. Trečiam keleiviui gale gali būti ankštoka, tačiau plokščios grindys prideda komforto.
Automobilio salonas apgalvotas – kiekvienoje galinėje durelėje įrengta kišenėlė nedideliam buteliui, priekinėse sėdynėse yra specialios kišenės žemėlapiams ar smulkmenoms sudėti. Pagrindinio dėmesio vertos ir universalios sėdynės: keleivio sėdynė slysta plačiai horizontaliai, atlošas gali būti visiškai nulenktas. Gale sėdynės taip pat itin lanksčios: atlošus galima reguliuoti, padalinti santykiu 60/40 arba visiškai paguldyti. Galiausiai, sėdynių pagrindus galima pakelti aukštyn, todėl net ir labai didelius daiktus galima gabenti aukščiau nei įprastai.
Bagažinė itin talpi, lyginant su kitais šio segmento modeliais. Lengvai telpa didesnis vežimėlis ar du solidūs lagaminai. Nuleidus galines sėdynes, erdvė daugiau nei pakankama stambesniam kroviniui, o po grindimis dar yra papildomos talpos smulkesniems daiktams.
Kuro sąnaudos ir išlaikymo išlaidos
Ekonomiškumas
Honda Jazz 1,3 l variklis pagal WLTP standartą vidutiniškai sunaudoja 6,6 l/100 km, o senesniu NEDC standartu – 5,8 l/100 km. Praktikoje dažniausiai pavyksta pasiekti apie 7 l/100 km – puikus rodiklis benzininiam miesto automobiliui. 1,5 l modelis pagal gamintojo duomenis naudoja vidutiniškai 6,6 l/100 km.
Taršos mokestis
Lietuvoje už naudotą Honda Jazz taršos mokestis apskaičiuojamas pagal anglies dvideginio emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Benzininiai Jazz varikliai pasižymi žemomis emisijomis, todėl mokestis bus vienas žemesnių klasės, ypač pasirenkant ekonomiškesnį 1,3 l variantą.
Draudimas ir techninė priežiūra
Honda Jazz draudimo įkainiai priklauso nuo variklio ir vairuotojo profilio, tačiau šio modelio eksploatacija dažniausiai yra ekonomiška. Serviso darbai ir eksploatacinės medžiagos kainuoja nedaug, o pati Honda reputacija žinoma dėl patikimumo – tai reiškia retesnius apsilankymus autoservisuose.
Kokia naudota Honda Jazz geriausiai tinka?
Nors 1,3 l variklis nėra ypač galingas, jis ekonomiškas ir patikimas. 1,5 l versija dažniausiai derinama su SPORT komplektacija, tačiau didesnio našumo skirtumai dažnai nevertina aukštesnės kainos, ypač jei ieškote praktiškos kasdienės transporto priemonės.
Iš įrangos rekomenduotina rinktis bent SE lygį – tuomet gaunate 15 colių lengvojo lydinio ratlankius, Connect multimedijos sistemą, parkavimo jutiklius bei kitas naudingas funkcijas. SE Navi papildomai pasiūlys ir navigaciją, o EX versija – dar daugiau komforto elementų.
Verti dėmesio alternatyvos
Honda Jazz gana sunkiai priskiriamas vienai klasei – jis puikiai tinka tiek kaip kompaktiškas automobilis miestui, tiek kaip mini vienatūris. Tarp pagrindinių konkurentų – Ford Fiesta ir Skoda Fabia, taip pat Citroën C3 Picasso, Citroën C3 Aircross SUV bei Nissan Note.
- Ford Fiesta: malonus vairuoti, tačiau mažiau vietos salone ir bagažinėje.
- Skoda Fabia: talpus, su gera multimedijos sistema, bet interjero kokybė galėtų būti aukštesnė.
- Citroën C3 Picasso: ypač erdvus ir talpus, važiuoja švelniai, tačiau dyzeliniai variantai triukšmingesni už benzininius.
- Citroën C3 Aircross: modernaus dizaino mažasis SUV, patogus ir lankstaus salono.
- Nissan Note: viduje erdvus, eksploatacija pigi, bet automobilio amžius jaučiamas daugelyje aspektų.
Išvada
Naudota Honda Jazz – puikus pasirinkimas vertinantiems praktiškumą, ekonomiškumą ir talpumą. Šis automobilis itin patikimas, turi daug erdvės ir gerai apgalvotų detalių. Jei ieškote mažo, bet patogaus ir universalaus miesto automobilio, Jazz bus sunku pranokti.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.