Pasirodžius pirmajai Honda NSX kartai 1990-aisiais, sportinių automobilių pasaulis pasikeitė – prasidėjo nauja superautomobilių era. NSX išsiskyrė prieinamumu, patikimumu ir puikiu tinkamumu kasdieniam naudojimui. Šis automobilis sugebėjo įrodyti, kad superautomobilio valdymo sudėtingumas ar dažnas gedimas – ne privalomi atributai. Nenuostabu, kad daugelis vėliau pasirodžiusių sportinių automobilių kūrėjų įkvėpimo sėmėsi būtent iš NSX.
Technologinis proveržis
Antroji Honda NSX karta į rinką atkeliavo tik po daugelio metų – 2016-aisiais, po ilgai trukusio ir ambicinga technologine vizija grįsto kūrimo proceso. Šis automobilis ir šiandien išlieka brangus, tačiau savo inovatyvumu bei dinaminėmis savybėmis žavi automobilių entuziastus.
- Stulbinantis sukibimas ir stabilumas bet kokiomis sąlygomis
- Išskirtinai spartus įsibėgėjimas
- Itin efektyvus degalų naudojimas mieste
- Kokybiškai atrodančio salono trūkumas
- Nusivilianti multimedijos sistema
- Nedidelė bagažinė ir ribotos daiktų laikymo galimybės
Variklio ir pavaros ypatybės
Honda NSX komplektuojama su vieninteliu jėgos agregatu: 3,5 litro V6 benzininiu varikliu su dviem turbokompresoriais, kuris perduoda galią galiniams ratams. Jį papildo elektrinis variklis gale (47 AG) bei po vieną 36 AG elektros variklį ant kiekvieno priekinio rato. Šis išmanus jėgos derinys leidžia ne tik pasiekti didžiulę akceleraciją – elektriniai varikliai sėkmingai kompensuoja benzininiam varikliui būdingus „duobes“ ir užtikrina tolygų, labai greitą pagreitį.
Vairuojant šį automobilį, ypač pastebimas tvirtas sukibimas posūkiuose – kiekvienas priekinis ratas gauna galingumo tiek, kiek reikia, todėl posūkiai tampa itin aštrūs ir tikslūs. Nors pagal vairo informatyvumą ar važiuoklės žaismą NSX šiek tiek nusileidžia kai kuriems konkurentams, tačiau valdymo stabilumas ir tikslumas čia – aukščiausio lygio.
Salono ir praktiškumo niuansai
Įėjus į saloną pasitinka puikūs, sportiški sėdynių kontūrai bei patrauklus prietaisų skydelio dizainas. Deja, naudojamų apdailos medžiagų kokybė nuvilia – jos gerokai kuklesnės, nei tikėtasi tokios klasės automobilyje. Multimedijos sistema taip pat primena įprastų Honda modelių įrangą, pasižymi sudėtingu valdymu ir lėtumu.
Bagažinės talpa – labai menka. Nedidelė, netaisyklingos formos erdvė už variklio nėra praktiška, o aukšta temperatūra paverčia ją netinkama kai kuriems daiktams laikyti. Taigi, vertinantiems universalumą siūloma pagalvoti apie kitus variantus, nes kasdienei eksploatacijai NSX nėra pats patogiausias pasirinkimas.
Atnaujinimai ir patobulinimai
2019 metais atnaujintame NSX pagrindinis dėmesys buvo skirtas vairo mechanizmui, važiuoklei bei sudėtingai hibridinei sistemai optimizuoti. Šie atnaujinimai padėjo Honda NSX dar labiau priartėti prie pagrindinių konkurentų.
Išlaidų aspektai
Rinkoje – ribotas pasiūlymas
Naudotų Honda NSX pasiūla Lietuvoje išties siaura. Antrosios kartos modeliai, priklausomai nuo komplektacijos ir metų, svyruoja nuo 111 150 iki 140 400 eurų. Tokia kaina – artima konkurentams, visgi kai kurie modeliai gali būti pigesni.
Eksploatavimo kainos
Dėka hibridinės sistemos, mieste NSX išsiskiria gerokai žemesnėmis degalų sąnaudomis – oficialiais duomenimis, jos siekia vos 9.8 l/100 km, o tai itin geri rodikliai šio segmento automobiliui. Tačiau ilgesniuose užmiestyje, kur benzininiam varikliui tenka didesnis krūvis, sąnaudos didėja ir NSX tampa mažiau patrauklus tiems, kurie dažnai važinėja greitkeliais.
Lietuvoje šiam automobiliui taikomas taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies bei pirmos registracijos metų. Kadangi NSX yra galingas hibridas su aukšta emisija, reikėtų iš anksto numatyti papildomas ilgalaikes išlaidas tiek dėl mokesčių, tiek dėl brangaus aptarnavimo.
Servisas taip pat gali tapti iššūkiu – šiam automobiliui būtinas specializuotų meistrų aptarnavimas, todėl aptarnavimo kainos bus didesnės nei įprastos Honda modeliams.
Kurią Honda NSX rinktis?
Antrąją NSX kartą galima rinktis tik su vienu variklio ir pavarų deriniu, todėl pagrindinė skirtis – komplektacijoje. Vertėtų žinoti, kad dalis įprastai standartinių funkcijų – tokios kaip navigacija, parkavimo jutikliai ar elektriniai sėdynių reguliavimai – siūlytos kaip papildomos brangios opcijos. Tad jei norite pilnai sukomplektuoto automobilio, galite tekti paieškoti ilgiau ir sumokėti brangiau.
Pagrindiniai konkurentai
- Audi R8: itin panašus koncepcija – centrinis variklis, keturi varantys ratai, dvi sėdimos vietos. Skirtumas – garsiai riaumojantis V10 variklis, klasikinis valdymas, šiek tiek mažesnė kaina ir didesnė pasiūla.
- Porsche 911 Turbo arba Turbo S: praktiškiausias šios klasės variantas – siūlo papildomas galines vietas, yra kompaktiškesnis, dar ekonomiškesnis ir netgi greitesnis už NSX.
- McLaren 570S: vairavimo mėgėjams – tai pasirinkimas su itin jautria vairavimo sistema ir nepriekaištingu važiuoklės lankstumu. Kaina – aukštesnė nei Honda, tačiau vairavimo malonumu sunku prilygti.
Honda NSX antra karta išlieka vienu labiausiai inovatyvių hibridinių sportinių automobilių: išmanus galios paskirstymas, įspūdinga dinamika ir meniškas technologijų derinys. Tačiau prieš pirkdami NSX būtinai įvertinkite savo poreikius – jei prioritetas kasdienis naudojimas ar ilgos kelionės, verta apsvarstyti ir kitus sportinius modelius.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.