Hyundai Atoz hečbeko (1998–2001) apžvalga

Hyundai Atoz hečbeko (1998–2001) apžvalga

Hyundai Atoz – tai kompaktiškas hečbekas, kuris gali pasirodyti neįprastas savo dizainu, tačiau praktiškumas čia svarbesnis už stilių. Dažniausiai šį automobilį renkasi tie, kurie ieško ekonomiško sprendimo miestui ir nenori permokėti.

Kasdienio miesto važinėjimo draugas

Nors Hyundai Atoz savo išvaizda niekada nesivaikė madų, miesto sąlygomis jis puikiai atlieka savo vaidmenį: manevringas, su didele stiklo plotu, todėl matomumas – vienas iš jo privalumų. Dėl aukštos sėdėjimo padėties net nedidelio ūgio vairuotojai lengvai įvertins aplinką ir jausis saugiai.

Erdvė ir praktiškumas

Nors automobilis mažas iš išorės, viduje vietos pakanka tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Bagažinės dydis nėra didelis, bet kasdienėms reikmėms ir nedideliems pirkiniams to užteks. Atoz pirkimas dažnai kainuoja pigiau nei daugumos konkurentų, o šiandien net naujesnis naudotas modelis gali kainuoti labai nedaug.

Važiavimo savybės

Gerus įspūdžius mieste keičia kelionės užmiestyje. Čia Atoz pasirodo silpnai – važiuojant už miesto, ryškus kėbulo svyravimas posūkiuose ir mažas variklio galingumas neleidžia jaustis užtikrintai. Automagistralės ar ilgesni atstumai nėra šio automobilio stiprybė – aukštesni greičiai kelia nepatogumų, garsas salone tampa didesnis, o važiavimo kokybė – kieta ir nekomfortiška.

Dėl šių savybių Atoz sunkiai galėtų tapti pagrindiniu šeimos automobiliu. Tačiau kaip antras automobilis, skirtas kasdienėms kelionėms po miestą, jis pateisina savo paskirtį ir leidžia patogiai pasiekti parduotuvę ar darbus.

Eksploatacijos kaštai

Vienas iš stipriausių Atoz argumentų – pigūs išlaikymo kaštai. Dėl nedidelio 1,0 l benzinio variklio kuro sąnaudos siekia apie 6,3 l/100 km. Nors pagal dabartinius standartus tai nėra itin taupus variantas, palyginus su panašaus amžiaus mažais hečbekais – rodiklis vis dar geras.

Servisų intervalai kas 16 000 km. Visgi, lyginant su kitais mažais miesto automobiliais, aptarnavimas gali kainuoti šiek tiek daugiau – dalys pigios, tačiau darbai ne visada standartiniai.

Draudimas šiam automobiliui taip pat nesunkiai įperkamas, nes Atoz priskiriamas prie žemos rizikos modelių. Taršos mokestis Lietuvoje priklauso nuo automobilio variklio tūrio, CO₂ emisijų, naudojamo kuro ir pirmosios registracijos metų – Atoz šiuo atžvilgiu dažniausiai patenka į mažesnių mokesčių kategoriją.

Kokį Hyundai Atoz rinktis?

Visi Hyundai Atoz modeliai turi vieną 1,0 litro, 55 AG keturių cilindrų benzininį variklį – jis pakankamas miesto eismui, tačiau už miesto gali tekti spausti pedalą iki dugno, kad neprarastumėte greičio sraute. Tokiu režimu automobilis tampa triukšmingas, o dinaminės savybės išlieka kuklios.

Komplektacijos skirtumai

Pagrindinė modelio versija pasižymi itin kuklia įranga – yra vairo stiprintuvas, radijo kasetė, langų apiplovimas gale. Jei pavyks surasti Atoz Plus komplektaciją, verta rinktis ją, nes sąlyginai už mažą priemoką gausite daugiau patogumų: lieti ratlankiai, oro kondicionierius, centrinis užraktas, vairuotojo oro pagalvė ir elektriniai priekiniai langai. Po 1999 metų visi baziniai Atoz turi vairuotojo oro pagalvę kaip standartinę įrangą.

Kokius konkurentus verta apsvarstyti?

Nors Atoz yra pigus, paprastas ir praktiškas, pažvelgus plačiau į naudotų mažų miesto automobilių rinką, rasite ir kitų panašių pasirinkimų. Jeigu vertinate kiek geresnį važiavimą bei daugiau komforto, verta pasidomėti alternatyviais miesto hečbekais, kurie siūlo kiek komfortiškesnes medžiagas, talpesnį saloną ar geresnį valdymą užmiestyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *