Hyundai i10 yra vienas labiausiai vertinamų mažųjų miesto automobilių tarp naudotų transporto priemonių Lietuvoje. Nuo pat pirmojo modelio pasirodymo 2008 metais, šis nedidelis hečbekas išsiskyrė patikimumu, ekonomiškumu bei praktiškumu. Tarp pirkėjų jis greitai išpopuliarėjo kaip konkurentas tokiems modeliams kaip Toyota Aygo, Kia Picanto ar Škoda Citigo.
Bendra apžvalga
Pagrindiniai Hyundai i10 privalumai – erdvus salonas, paprastas valdymas ir nedidelės eksploatacijos išlaidos. Kasdienėse situacijose šis automobilis stebina erdve tiek priekyje, tiek gale. Įlipti ir išlipti itin patogu dėl penkerių durelių, galinė sėdynė gali talpinti net tris keleivius trumpesnėms kelionėms, o bagažinė – didesnė nei daugelyje šios klasės modelių. Sulenkus galines sėdynes bagažo erdvė taps ypač naudinga kasdieniams poreikiams.
Važiuojant Hyundai i10, automobilis pasižymi maloniu, stabiliu valdymu ir pakankamai komfortiška važiuokle. Nors tai nėra sportiškas modelis, tačiau ilgose kelionėse nenusileidžia daugeliui didesnių automobilių.
Techninė dalis ir įranga
Hyundai i10 siūlomi trys benzininiai varikliai: taupus 1,0 l trijų cilindrų modelis bei 1,1 l ir 1,2 l keturių cilindrų varikliai. Net baziniuose modeliuose rasite oro kondicionierių, elektrinius priekinius langus, centrinį užraktą ir šešių garsiakalbių audio sistemą.
Vairavimo patirtis ir patikimumas
Automobilio valdymas mieste – ypač patogus. Nedidelis vairas, geras matomumas ir paprasta parkavimo sistema daro jį itin patrauklų ieškantiems manevringo transporto kasdienai. Nors dizainas kai kam gali pasirodyti gana paprastas, tačiau vidaus apdaila praktiška ir patvari.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Labai talpus interjeras
- Nedidelės pirkimo ir eksploatacijos išlaidos
- Draugiška bazinė įranga
- Gali būti silpni sankabos agregatai
- Verta vengti 1,1 l variklio
- Dizainas – be išskirtinių bruožų
Kaina ir išlaidos
Kiek kainuoja naudotas Hyundai i10?
Lietuvoje naudoto Hyundai i10 kaina dažniausiai priklauso nuo variklio, įrangos lygio, ridos ir automobilio būklės. Seniausius ir daug nuvažiavusius modelius galima įsigyti nuo maždaug 1 170 eurų. Jei skiriate didesnį biudžetą, pavyzdžiui, apie 1 750 eurų, tikėtina, kad pavyks surasti i10 su mažesne nei 160 934 km rida – tokia investicija racionalesnė ilgalaikei eksploatacijai.
Automobiliai su nedidele rida, pavyzdžiui, 2010 metų 1,2 l modeliai, kainuoja apie 2 925 eurų. Uždaro ciklo modeliai (po 2011 atnaujinimo), ypač su 1,2 l varikliu, gali kainuoti nuo 4 680 eurų už naujesnius, gerai prižiūrėtus, mažai eksploatuotus automobilius. 1,0 l Blue versijos kaina prasideda nuo maždaug 3 510 eurų už 2011 metų modelį.
Eksploatacijos išlaidos
Remonto ir techninės priežiūros kaštai Hyundai i10 savininkams paprastai nėra dideli. Pagrindinė techninė apžiūra kainuoja nuo 116 eurų, periodinė – apie 186 eurų, pilna – nuo 256 eurų. Tarp privalumų galima paminėti, kad net standartinė paslauga dažnai apima ir vienerių metų pagalbą kelyje.
Taršos mokestis
Lietuvoje Hyundai i10 eksploatacijos mokesčiai tiesiogiai priklauso nuo automobilio anglies dvideginio (CO₂) emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos datos. Mažesnės emisijos ir ekonomiški varikliai užtikrina mažesnius metinius mokesčius, o efektyviausi 1,0 l modeliai dažnai patenka į palankiausias tarifų klases.
Kuro sąnaudos
- Automatinė pavarų dėžė su 1,1 arba 1,2 l varikliais – didžiausios sąnaudos, apie 5,7–6 l/100 km.
- Mechaninė pavarų dėžė su 1,1 ir ankstyvaisiais 1,2 l modeliais – apie 5,0–5,5 l/100 km.
- Atnaujintas 1,2 l variklis – vidutiniškai 4,6 l/100 km.
- 1,0 l Blue modelis – tik 4,2 l/100 km.
Praktikoje mieste tikėtina kuro sąnaudas laikyti apie 6 l/100 km, priklausomai nuo vairavimo stiliaus.
Kuris Hyundai i10 geriausias?
Nors Hyundai i10 buvo siūlomas su įvairiu įrangos lygiu ir skirtingais varikliais, optimalus pasirinkimas dažniausiai būna 1,2 l variklis su po 2011 metų atnaujinta (facelift) išvaizda. Šis variklis mažai nusileidžia ekonomiškumu 1,0 l variantui, bet pasižymi didesne galia, todėl gerokai patogesnis važiuojant užmiestyje ar greitkelyje. Venkite 1,1 l variklio – nei ekonomiškumo, nei dinamikos jis žymiai neprideda.
Visų modelių bazinė įranga pakankamai turtinga: oro kondicionierius, priekinės ir šoninės oro pagalvės, tačiau Comfort apdailos lygis prideda lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius veidrodžius, priekinius rūko žibintus ir elektrinius galinius langus. Aukščiausias Style lygis visam šiam sąrašui dar prideda elektrinį stoglangį bei šildomas priekinės sėdynes. Po 2011 atnaujinimo Comfort buvo pervardintas į Active, tačiau įrangos rinkinys iš esmės nesikeitė.
Kokios alternatyvos?
Jei norite modelio su žinomesniu logotipu, verta pasidomėti Volkswagen Up, Seat Mii ar Škoda Citigo – jie pasižymi kokybiškesne apdaila ir malonesniu vairavimu, tačiau Hyundai i10 išlieka pigesnis ir ekonomiškesnis.
Toyota Aygo – ekonomiškas, bet turintis mažesnę bagažinę ir mažiau vietos galvai gale. Tuo tarpu Kia Picanto labai primena i10, bet siūlo ilgesnę gamintojo garantiją. Visgi, naudojamas Hyundai i10 dažniausiai patrauklesnis pirkėjui, ieškančiam balanso tarp kainos, patikimumo ir eksploatacijos kaštų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.