„Hyundai i20“ (2015–2020) apžvalga

„Hyundai i20“ (2015–2020) apžvalga

Hyundai i20 hečbekas – populiarus pasirinkimas ieškantiems kompaktiško, bet kokybiško automobilio. Šio modelio antrosios kartos i20 buvo gaminamas nuo 2015 iki 2020 metų. Nors mažų miesto automobilių klasė perpildyta konkurentų, šis „Hyundai“ išsiskiria patikimumu, ilgomis gamintojo garantijomis bei praktiškumu.

Modelio apžvalga

Ši karta pasižymi erdviu salonu, gausia standartine įranga bei dideliu bagažo skyriumi, kuris patenka tarp didžiausių klasėje. Galima rinktis ir bazinį trijų, ir praktiškesnį penkių durų kėbulą. Ieškantiems išvaizdesnio varianto – buvo siūloma ir i20 Active, primenanti visureigį. Populiariausi Lietuvoje – penkių durų modeliai dėl didesnio universalumo.

Platus variklių pasirinkimas

Pirkėjams buvo siūlomas platus variklių asortimentas: keturi benzininiai ir du dyzeliniai variantai. Benzininių galia svyruoja nuo 1,2 litro (74 arba 83 AG) iki trijų cilindrų 1,0 litro turbininio (99 arba 118 AG). Penkių pavarų mechanines dėžes papildė šešių pavarų versija ir automatinė pavarų dėžė, pasiūlyta 99 AG 1,4 litro motoro modelyje. Dyzelinių versijų pasiūla mažesnė – 1,1 litro (74 AG) ir keturių cilindrų 1,4 litro (89 AG).

Komfortas ir vairavimo pojūtis

i20 pasižymi komfortišku vairuotojo krėslu ir puikiu matomumu – priekinėje dalyje erdvės netruks net aukštesnio ūgio žmonėms. Gale sėdintiems taip pat yra daug erdvės kojoms, o bagažinė – viena didžiausių tarp konkurentų. Salono apdaila – kokybiška, vyrauja minkšta plastika, o aukštesnės komplektacijos modeliuose įmontuotas jautrus 7 colių lietimui jautrus ekranas.

Automobilio važiavimas dažniausiai komfortiškas, tačiau aštresni kelio nelygumai gali būti juntami, ypač važiuojant miesto gatvėmis. Vairas – kiek sunkesnis, o valdyt automobilį nesudėtinga, nes jis pasižymi gera stabilumu ir patikimu sukibimu. Turbininis 1,0 litro benzininis variklis – ekonomiškiausias ir maloniausias vairuoti, o baziniai 1,2 bei 1,4 motoriai – šiek tiek lėtesni. Dyzeliniai modeliai – ekonomiški, nors jų veikimas gali būti triukšmingesnis, o pajudant – truputį vangūs.

Kainos ir eksploataciniai kaštai

Naudoto Hyundai i20 įperkamumas

2015–2020 metų Hyundai i20 Lietuvoje galima rasti už 4 100–5 850 eurų, jei netrukdo didesnė rida. Už 7 600 eurų jau verta ieškoti ekonomiško 1,0 litro varianto su mažiau pravažiuotų kilometrų, o atsinaujinti po 2018 metų gamintus modelius dažnai kainuoja nuo 9 950 eurų. Dyzelinių versijų rinka ribota – už tokią sumą verta nusiteikti investuoti mažiausiai 7 000 eurų. 2017–2018 metų tvarkingi pavyzdžiai kainuoja 9 350–11 700 eurų. Paskutiniai 2019–2020 metų modeliai – 11 700–16 400 eurų.

Eksploatavimo išlaidos

  • 1,1 litro dyzelinis variklis užmiestyje sunaudoja apie 4,0 l/100 km, o 1,4 litro – 4,1 l/100 km.
  • Baziniai 1,2 litro benzininiai agregatai sąnaudas kelia iki 4,7 l/100 km (74 AG) ar 5,1 l/100 km (83 AG).
  • Turbininis 1,0 litro benzininis variklis – apie 4,5 l/100 km (99 AG) arba 5,0 l/100 km (118 AG).
  • Galingiausias 1,4 litro benzininis variklis vidutiniškai sunaudoja 5,5 l/100 km.

Visų modelių draudimo įmokos nesunkiai prieinamos, nes priklauso paprastai žemoms draudimo grupėms, o techninė priežiūra išlieka prieinama ir iš garantijos išėjusiam automobiliui. Įprastai techninė priežiūra skirstoma į tris lygmenis: bazinė, tarpinė ir pilna. Dažniausiai dalys pigios, o ilgos garantijos laikotarpiu galima išvengti didesnių remonto išlaidų.

Taršos mokestis ir CO₂ emisija

Lietuvoje i20 taršos mokestis skaičiuojamas pagal variklio kuro tipą, CO₂ emisiją ir pirmosios registracijos metus. Dyzelinių modelių emisijos svyruoja nuo 103 iki 106 g/km, o benzino – nuo 104 iki 127 g/km. Tai priskiria i20 prie mažiau teršiančių ir eksploataciniu požiūriu ekonomiškų miesto hečbekų.

Kurio modelio verta ieškoti?

Variklio pasirinkimas

Rekomenduojama rinktis trijų cilindrų 1,0 litro turbininį variklį (ypač 118 AG), kuris garantuoja tiek pakankamą dinamiškumą, tiek ekonomiškumą. Šis motoras pasižymi sklandžiu darbu ir žemomis sąnaudomis.

Komplektacijos lygis

Optimaliausia ieškoti SE komplektacijos, nes pagrindinis „S“ variantas yra pernelyg kuklus. SE paprastai siūlo lengvo lydinio ratlankius ir parkavimo jutiklius. Žemesni lygiai dažnai neturi oro kondicionieriaus ar Bluetooth, o aukščiausių įrangos versijų naudoti automobiliai būna brangesni.

Mūsų mėgstamas variantas – 1.0T GDI 120 SE – puikus balansas tarp ekonomijos, dinamikos ir įrangos. Jei norite daugiau komforto, verta dairytis Premium SE modelių.

Pagrindiniai konkurentai

  • Ford Fiesta. Ilgus metus išliko viena populiariausių mažų automobilių klasių lyderių. Tai subalansuotas, patikimas ir smagiai valdomas hečbekas su komfortiška pakaba.
  • Škoda Fabia. Modelis išsiskiria dideliu erdvumu (tiek salone, tiek bagažinėje) bei puikiomis multimedijos sistemomis. Rinkoje naudoti pavyzdžiai dažnai kainuoja dar patraukliau nei nauji.

Apibendrinant, Hyundai i20 yra praktiškas, patikimas bei ekonomiškas pasirinkimas ieškantiems miesto hečbeko. Erdvus salonas, lengvai suvokiamas valdymas ir mažos eksploatacijos išlaidos – pagrindinės stiprybės šioje klasėje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *