Hyundai i20 (nuo 2020 m.) apžvalga

Hyundai i20 (nuo 2020 m.) apžvalga

Hyundai i20 – kompaktiškas hečbekas, kuris populiarus tarp vairuotojų, ieškančių taupumo, komforto ir patikimumo nedideliame automobilyje. Naujausia, trečioji i20 karta pasižymi šiuolaikišku dizainu ir praktiškais sprendimais, kurie patrauklūs tiek jaunoms šeimoms, tiek miestui pritaikyto transporto ieškantiems vairuotojams.

Bendra apžvalga

Šis automobilis vertinamas už žemą eksploatacijos kainą, patikimą techniką bei gerą įrangos lygį. Nors i20 kai kuriais aspektais ir nenustelbia stipriausių klasės konkurentų, jis išlieka vienu iš racionaliausių mažų automobilų pasirinkimų.

  • Gera bazinė įranga
  • Erdvios galinės sėdynės
  • Stabilus ir manevringas valdymas
  • Kai kuriose vietose naudojamos kietos plastmasės
  • Konkuruojantys modeliai gali pasiūlyti geresnį komfortą ar sportiškumą

Varikliai ir dinamika

Hyundai i20 komplektuojamas su 1,0 l trijų cilindrų benzininiais varikliais, kurių galia – 73 kW (99 AG) arba 87 kW (118 AG). Abu varikliai gali turėti lengvojo hibrido technologiją: ji padeda optimizuoti degalų sąnaudas ir gerina reakciją į akceleratoriaus paspaudimą, tačiau važiuoti vien elektra – nepavyks.

Pagreitėjimas vidutiniškas – su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. i20 įsibėgėja per šiek tiek daugiau nei 10 sekundžių, o automatinė greičių dėžė šiek tiek lėtesnė. Ieškantiems daugiau sportiškumo – buvo siūloma i20N versija, pasižyminti galingesniu varikliu ir dar aštresniu valdymu, tačiau ji verta atskiro aptarimo.

Važiavimas ir valdymas

Važiuojant i20 jaučiasi standokai, todėl nelygiame kelyje automobilis gali atrodyti kiek aktyvus. Šiuo požiūriu konkurentai, kaip Skoda Fabia ar VW Polo, siūlo švelnesnes pakabas. Tačiau tvirtesnė važiuoklė užtikrina stabilumą posūkiuose, i20 pasižymi geru sukibimu ir aštriu vairo atsaku.

Visgi, lyginant su Fiesta, i20 trūksta šiek tiek žaismės ir puikiai subalansuoto valdymo pojūčio – vairo jautrumas kai kuriose situacijose atrodo pernelyg didelis, ypač važiuojant sparčiau užmiestyje.

Salonas ir praktiškumas

SE Connect versijoje montuojamas 8 colių lietimui jautrus ekranas, DAB radijo imtuvas, „Bluetooth“ bei išmaniųjų funkcijų („Android Auto“ ir „Apple CarPlay“) palaikymas. Aukštesnės įrangos Premium atveju ekranas išauga iki 10,3 colių ir gauna integruotą navigaciją.

Nors daug kur salone dominuoja kieti plastikai, dizaino detalės – reljefinis prietaisų skydelis, dviejų atspalvių apdaila ar malonūs liesti mygtukai – suteikia modernumo. Priekinės sėdynės erdvios tiek galvai, tiek kojoms, o galinėje dalyje patogiai įsitaisys du aukšti keleiviai. Trečiam keleiviui – vietos užteks nebent trumpoms kelionėms.

Bagažinės tūris siekia 326 litrus, pagal miesto automobilių standartus tai – gana daug. Jos dydis lenkia Fiesta modelį ir beveik prilygsta Polo. Aukščio reguliuojamas dugnas leidžia bagažo erdvę išnaudoti lanksčiau bei sumažina kraunamo krovinio slenkstį.

Įrangos lygiai

Jau bazinė SE Connect komplektacija aprūpinta oro kondicionieriumi, odine vairo ir pavarų svirties apdaila, automatiniais žibintais ir valytuvais, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdyne, elektra valdomais langais bei veidrodėliais, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais.

Premium lygyje rasite didesnius 17 colių ratlankius, šildomas priekines sėdynes, tamsintus langus, elektra susilankstančius veidrodėlius, automatiškai užtemstantį galinio vaizdo veidrodėlį ir automatinę klimato kontrolę. Ultimate ir N-Line lygiai siūlo papildomų stiliaus ir komforto akcentų – nuo beraktės užvedimo iki sportiškos apdailos ar našesnio variklio.

Visos versijos standartinėje komplektacijoje turi galinius parkavimo jutiklius ir atbulinės eigos kamerą. Premium ir aukštesnės versijos išsiskiria pilnais LED žibintais.

Išlaidos ir eksploatacija

Kiek kainuoja naudotas Hyundai i20?

Naudoto Hyundai i20 kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 9360 eurų už 2020–2021 metų SE Connect su apie 80 467 km rida. Premium versijos paprastai kainuoja nuo 12 870 eurų, o ieškantiems N-Line teks išleisti apie 16 380 eurų.

Naujesni, 2022 metų automobiliai dažniausiai bus brangesni maždaug 1 170 eurų, o 2023 metų modeliams – dar papildomai apie 1 170 eurų. Beveik naujas, 2024 metų automobilis kainuos nuo 17 550 eurų.

Eksploatacijos sąnaudos

  • Degalų sąnaudos: 99 AG variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,1 l/100 km, o 118 AG versija – apie 5,3 l/100 km.
  • Taršos mokestis: Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Naujesnioms bei mažesnes emisijas generuojančioms i20 versijoms šios išlaidos yra nedidelės.
  • Draudimas ir techninė priežiūra: Hyundai i20 nestipriai kerta per draudimo kainą. Reguliarus servisas dažniausiai kainuoja apie 187 eurus už trečių metų aptarnavimą, iš anksto galima pasirinkti ir ilgalaikes servisų programas.

Patikimumas

Remiantis naudotojų apklausomis, Hyundai i20 pasižymi gerais patikimumo rodikliais. Dažniausiai savininkai išsiskiria pagyromis dėl variklio patvarumo ir sklandaus darbo. Nedidelių problemų pasitaiko su multimedijos sistema ar sensoriais, tačiau jos dažniausiai išsprendžiamos greitai ir nesudėtingai.

Retkarčiais pasitaiko sudėtingesnių bėdų – pavyzdžiui, nesklandus variklio darbas ar netikėtos įspėjamosios lemputės. Tokiais atvejais automobilis reikalauja apsilankymo servise, kurio patirtys – labai įvairios, tačiau daugeliu atveju gamintojo garantija padeda sumažinti remonto išlaidas.

Kurį Hyundai i20 rinktis?

Ieškantiems praktiškumo puikus sprendimas – 99 AG SE Connect versija. Premium lygio modeliai siūlo papildomų komforto ir pramogų sprendimų, tačiau kainos ir pridėtinės vertės santykis nėra visada patraukliausias. N-Line modeliai išsiskiria galingesniu 118 AG varikliu ir sportiška apdaila, visgi už tai teks sumokėti daugiau.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių konkurentų minimi Ford Fiesta, VW Polo ir Seat Ibiza. Pastarasis neretai siūlo tiek vairavimo malonumą, tiek panašų įrangos bei kainos santykį. Ieškantiems hibrido ir dar didesnio praktiškumo, verta pagalvoti apie Honda Jazz – šiame segmente ji išsiskiria universalumu ir taupumu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *