2017–2022 metų laikotarpiu pagamintas Hyundai Ioniq ne visiems atrodo išskirtinis, tačiau tai yra vienas universaliausių rinkoje esančių naudotų automobilių. Šis modelis tapo pirmuoju rinkoje, siūlančiu pirkėjams net tris skirtingus elektrifikacijos sprendimus: hibridinę, įkraunamą (plug-in) hibridinę ir visiškai elektrinę versijas.
Bendras vaizdas
Hyundai Ioniq, pasiūlytas kaip hibridinis, įkraunamas hibridas ar elektromobilis, yra labai universali ir vertinga naudota transporto priemonė. Visi varantieji šių automobilių tipai užtikrina sklandų ir komfortišką važiavimą, neatsiliekantį nuo kitų ekonomiškų modelių. Tvirtas surinkimas, aukštos kokybės medžiagos ir gausi bazinė įranga daro šį automobilį patraukliu pasirinkimu ieškantiems patikimos ir taupios transporto priemonės. Prie to prisideda ir geresni patikimumo rodikliai, lyginant su daugybe konkurentų.
Važiavimas ir valdymas
Ioniq vairavimas iš esmės įtiks daugumai vairuotojų – automobilis stabilus, važiuoja tvirtai, bet komfortiškai net ir prastesnės kokybės keliais. Salone sklinda minimalus vėjo ar kelio triukšmas. Nors sportiškumo mėgėjų didelio susidomėjimo nesulauks, kasdieniame naudojime Ioniq yra malonus ir nesunkiai valdomas.
Varikliai ir dinamika
Ioniq pasirinkimų įvairovė leidžia išsirinkti optimalų variantą atsižvelgiant į poreikius. Hibridinės versijos, kuriose dirba benzininis variklis ir elektros variklis, yra kiek dinamiškesnės nei kai kurių konkurentų, o bendroji važiavimo kokybė – panaši į įprastų dyzelinių hečbekų. Šešių pavarų automatinė transmisija dirba lygiai ir leidžia pasirinkti rankinį pavarų perjungimą (kai kuriuose modeliuose) – tai naudinga važiuojant nuokalne ar norint geresnio stabdymo varikliu.
Pilnai elektrinis modelis pasižymi dar geresne dinamika startuojant, nes elektromotoras iš karto pateikia maksimalų sukimo momentą. Tačiau greičio didėjimas nuo maždaug 80 km/h tampa kiek vangus, nors miesto sąlygoms to visiškai pakanka.
Vietos ir praktiškumas
Salone vairuotojai ir keleiviai ras daug erdvės – čia dominuoja minkštos apdailos medžiagos, kurios suteikia kokybės pojūtį. Bagažinė pakankamai erdvi, nors elektromobilio versijoje ji kiek sumažėja dėl papildomos įrangos. Tik reikia atkreipti dėmesį į gana aukštą bagažinės pakrovimo slenkstį, kas gali apsunkinti sunkių daiktų kėlimą.
Įranga ir versijos
Net baziniai Ioniq modeliai turi gausią standartinę įrangą. Visiems automobiliams įtaisyta autonominė avarinio stabdymo sistema, eismo juostos palaikymo asistentas ir įkalnės pajudėjimo pagalba. Infotainment sistemos dažnai papildytos galinio vaizdo kamera, o aukštesni komplektacijos lygiai žavi didesniu komfortu ir technologijomis – pavyzdžiui, šildomomis sėdynėmis, odiniu vairu su šildymo funkcija ir pagerinta garso sistema.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis
Išlaikymo kaštai priklauso nuo pasirinktos versijos. Elektromobilis yra pigiausias eksploatuoti, jeigu gali jį reguliariai įkrauti nuo namų ar viešo įkrovimo stotelės. Įkraunamas hibridas tinka tiems, kurie kasdien įveikia apie 48 km be papildomo įkrovimo poreikio. Paprastas hibridas leidžia pasiekti vidutines ir aukštesnes degalų sąnaudas, dažniausiai neviršijančias 4,5–5,0 l/100 km priklausomai nuo naudojimo, o įkraunamas hibridas leidžia dar labiau sumažinti sąnaudas važiuojant elektra.
Lietuvoje galioja taršos mokestis, kuris skaičiuojamas pagal automobilio anglies dioksido (CO₂) emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Hyundai Ioniq hibridinių ir elektrinių modelių emisijos itin žemos, todėl šių automobilių taršos mokestis yra minimalus arba jo visai nėra.
Techninės priežiūros išlaidos dažniausiai nesiskiria nuo kitų panašios klasės automobilių, tačiau kai kurios paslaugos, pavyzdžiui, kondicionieriaus užpildymas draugiška aplinkai medžiaga, gali būti kiek brangesnės. Hyundai garantija – viena ilgiausių rinkoje: penkeri metai be ridos apribojimų, o baterijai taikoma net aštuonerių metų arba 201 168 km garantija.
Patikimumas
Hyundai Ioniq išsiskiria patikimumu ir ilgaamžiškumu. Dauguma savininkų džiaugiasi automobilio eksploatacija ir retai susiduria su rimtais mechaniniais gedimais. Visgi kai kurie elektromobilio savininkai susidūrė su elektronikos, ypač pramoginės įrangos ar baterijų valdymo sistemų, trikdžiais. Gamintojo atstovų aptarnavimo lygis vertinamas nevienareikšmiškai – vieni patenkinti operatyvumu, kitiems pasitaikė komunikacijos stygiaus ar kitų nesklandumų.
Kurį Ioniq rinktis?
Daugeliui šeimų ir miesto vairuotojų patraukliausia bus hibridinė Ioniq versija. Ji užtikrina tiek ekonomišką važiavimą, tiek galimybę trumpus atstumus važiuoti visiškai elektra – jei baterija pakankamai įkrauta. Ši versija pigesnė už įkraunamą hibridą ir nereikalauja papildomų rūpesčių dėl kasdienio įkrovimo. Šešių pavarų automatinė dėžė dirba sklandžiai, o vairavimo pojūčiai – labai geri.
Ieškantiems didesnio komforto verta apsvarstyti „Premium“ lygio įrangą – čia rasite šildomas sėdynes ir vairą, savaime tamsėjantį galinio vaizdo veidrodį, geresnę garso aparatūrą ir papildomus patogumus, vertus ilgesnių kelionių ar šaltų rytų.
Kiek kainuoja naudotas Hyundai Ioniq?
Naudoto Hyundai Ioniq elektromobiliai prasideda nuo maždaug 8 775 eurų, hibridinės versijos – nuo 10 530 eurų, o įkraunami hibridai – nuo 11 700 eurų. Už naujesnį 2020 ar 2021 metų modelį teks sumokėti tarp 11 700 ir 14 040 eurų. 2022 metų pabaigos modeliai gali kainuoti apie 17 550 eurų, tačiau šios kainos, lyginant su naujomis elektrinėmis transporto priemonėmis, išlieka palankios.
Alternatyvos
Jei svarstote ir kitus pasirinkimus be Hyundai Ioniq, viena populiariausių alternatyvų – Toyota Prius. Šis automobilis garsėja betarpiška hibridinės technologijos patirtimi, aukšta įranga ir geru vairavimo komfortu. Dar vienas artimas analogas – Kia Niro, kurį taip pat galima įsigyti kaip hibridą, įkraunamą hibridą arba elektromobilį. Kia Niro patrauklus talpesniu salonu ir universalumu, tačiau kainuoja šiek tiek daugiau už Hyundai Ioniq.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.