„Hyundai Ioniq 5“ (nuo 2021 m.): apžvalga

„Hyundai Ioniq 5“ (nuo 2021 m.): apžvalga

Pažvelgęs į Hyundai Ioniq 5 gali pagalvoti, kad žiūri į ateities koncepciją ar net fantastinėje visatoje važinėjantį automobilį. Tačiau iš tiesų tai – itin modernus elektrinis automobilis, kuris nestokoja nei išskirtinio dizaino, nei patrauklių technologijų. Nestebina, kad gatvėje šis elektromobilis išties atkreipia dėmesį – jo išorės linijos yra drąsios, ryškios, o automobilio dydis realybėje gerokai didesnis nei dažnai perteikia nuotraukos.

Bendras vaizdas

Hyundai Ioniq 5 – tai komfortiškas ir ypač erdvus elektromobilis, kuris siūlo ne tik įspūdingą keleivių erdvę, bet ir konkurencingą nuvažiuojamą atstumą. Antrinės rinkos kainos šiam modeliui tampa vis patrauklesnės, todėl jis vilioja ir ekonomiškai svarstančius pirkėjus.

  • Labai tylus ir komfortiškas važiuoti, ypač su 19 colių ratlankiais
  • Įspūdinga galinė sėdynių erdvė – keliai ir galva čia jausis laisvai net itin aukštiems keleiviams
  • Greitas krovimas – net ir didesnės talpos akumuliatoriams
  • Važiuoklės valdymas minkštas (ankstesniuose modeliuose prastesnis reagavimas į posūkius)
  • Salono medžiagos ne visada atrodo jaukiai ir tvirtai kaip išorė
  • Bagažinė gana sekloka, nors ir talpi kasdieniams poreikiams

Techniniai variantai – ką pasirinkti?

Pirkėjai gali rinktis keletą Ioniq 5 versijų. Pagrindinis modelis su 58 kWh akumuliatoriumi ir 125 kW (168 AG) galios elektriniu varikliu aprūpintas galiniais varomais ratais. Norintiems daugiau galios ir didesnio nuotolio siūlomas 73 kWh ar vėlesnis 77 kWh akumuliatorius su atitinkamai 160 kW (214 AG) ar 168 kW (225 AG) galios motoru.

Yra ir visų varomų ratų versijų – AWD 305 variantas turi tokį patį 73 kWh akumuliatorių, bet dėl papildomo priekinio motoro bendra galia šokteli iki 222 kW (301 AG). Nuo 2022 metų pavasario atsiradusi AWD 325 versija su 77 kWh akumuliatoriumi išvysto jau 236 kW (321 AG).

Nuvažiuojamu atstumu didesnes baterijas turinčios versijos ženkliai pralenkia bazines: su 58 kWh modeliu oficialiai pavyks nuvažiuoti apie 383 km, su 73 kWh – iki 479 km, o su 77 kWh – iki 507 km. Visų ratų pavaros modeliai dėl didesnės galios kiek kuklesni – jų atstumas sumažėja maždaug 24 km, palyginti su galinių varomų ratų versijomis.

Įrangos lygiai

Pagrindinė komplektacija „SE Connect“ siūlo oro kondicionierių, šildomus veidrodėlius bei navigaciją, bet gali pasirodyti kiek kukli ieškantiems prabangos. Daugiausia komforto suteikia „Premium“ ar „Ultimate“ komplektacijos, kuriose rasite elektrines ir ventiliuojamas sėdynes, odinį saloną, šildomą vairą bei galines sėdynes, atidaromą bagažinės dangtį ir pažangesnę garso sistemą.

Topinė „Namsan Edition“ aprūpinta išskirtiniais techniniais sprendimais, tokiais kaip visiškai skaitmeniniai šoniniai veidrodėliai, iššokančios durų rankenos ir masažuojamos, pilnai gulsčios priekinės sėdynės. Tačiau ši įranga gerokai išaugina galutinę automobilio kainą.

Važiavimo pojūtis ir valdymas

Minkšta pakaba užtikrina labai patogią kasdienę kelionę, ypač važiuojant ant 19 colių ratų. Didesni, 20 colių ratlankiai, montuojami brangesnėse versijose, sumažina komfortą – pravažiuojant nelygumus smūgiai tampa labiau jaučiami.

Valdymo aštrumo Ioniq 5 dažnai pritrūksta – į posūkio komandas automobilis reaguoja gana vangiai, o pakaba linkusi pasvirti. Tai kiek pagerinta po 2022 m. atnaujinimo, bet vairavimo džiaugsmo ieškantiems verta žinoti, kad artimiausi konkurentai, pavyzdžiui, Kia EV6, pasižymi dinamiškesniu valdymu. AWD versijos užtikrina daugiau stabilumo ir geresnę sukibimą, ypač esant slidžioms sąlygoms.

Salonas ir praktiškumas

12,3 colių lietimui jautrus ekranas išlaiko aiškią, ryškią grafiką, o papildomi fiziniai mygtukai padeda nesiblaškyti ieškant dažniausiai naudojamų funkcijų. Vairuotojo ir priekyje sėdinčių komfortas išskirtinis – vietos galvai, kojoms ir pečiams tikrai nestinga.

Galinės sėdynės sureguliuotos taip, kad net aukščiausias keleivis gali laisvai išsitiesti už aukšto vairuotojo. Jos atlenkiamos 60/40 santykiu ir gali slankioti ar būti nulenktos, tačiau tokia schema nėra pati praktiškiausia pagal universalumo principą.

Bagažinėje vietos pakanka septyniems rankiniams lagaminams paslėpti po uždangalu, tačiau gylio trūksta – aukštesni daiktai gali netilpti. Mažas papildomas skyrius yra priekyje po kapotu, tačiau keturių varomų ratų modeliuose jis sumažėja. Daug vietos kroviniui po grindimis nėra, bet įkrovimo laidui užteks.

Nuosavybės išlaidos ir eksploatacija

Lietuvoje eksploatuojant Hyundai Ioniq 5 elektromobilį, gyventojai taikomi taršos mokesčiai nepriklauso ir papildomų išlaidų už CO₂ emisiją nėra, nes automobilis visiškai neteršia aplinkos išmetamosiomis dujomis. Registracijos ir eksploatacijos sąnaudos priklauso nuo pirmos registracijos metų bei baterijos talpos.

  • Greito įkrovimo stotelėse (naudojant didesnes baterijas) galima pasiekti 10–80% įkrovimo lygį vos per 18 minučių.
  • Kraunant namuose su 7 kW galingumo privačiu įkrovikliu pilnai įkrauti didžiausią bateriją užtruks apie 12 valandų, o mažesnę – apie 9 valandas.

Draudimo įmokų dydžiai svyruoja priklausomai nuo modelio ir įrangos, dažniausiai patenka tarp vidutinio klasės elektromobilių grupių. Garantijos sąlygos paprastai galioja 5 metus be ridos apribojimų, o akumuliatoriui – 8 metus arba iki 160 934 km, priklausomai kas sueina anksčiau.

Patikimumas ir savininkų patirtis

Naujausi savininkų atsiliepimai rodo, kad Hyundai Ioniq 5 dažniausiai nekelia rimtų mechaninių problemų. Kartais pasitaiko programinės įrangos nesklandumų – nesklandus multimedijos veikimas ar ne visada tinkamai veikiantis įkrovimas. Tačiau dažniausiai šie trūkumai gana operatyviai šalinami servisuose.

Dauguma klientų aptarnavimą vertina palankiai, išskirdami sklandų bendravimą ir greitai atliekamus remonto darbus. Tačiau dalis savininkų pažymėjo, kad gali pasitaikyti vėlavimų dėl dalių trūkumo arba eilės servise.

Kurią Hyundai Ioniq 5 versiją rinktis?

Norintiems optimalios kainos ir kokybės santykio rekomenduojama žiūrėti į „Premium“ įrangos 73 kWh galinių varomų ratų (RWD 217) variantą – jis dažnai pigesnis už naujesnius modelius, bet siūlo gerokai daugiau galios ir komforto nei bazinė komplektacija. Šiuo metu naujesnių (RWD 225) modelių kainos dar pernelyg aukštos, tad pirkėjams verta rinktis kiek senesnę, bet išlaikančią vertę versiją.

Kainos ir alternatyvos

Lietuvoje naudotų Ioniq 5 rinkos kainos prasideda nuo maždaug 24 570 Eur, už didesnės talpos „Premium“ modelį teks mokėti kiek daugiau – apie 25 740 Eur. 2022 gamybos metų automobiliai siūlomi už 25 740–32 760 Eur, o naujausių (2023–2024 m.) modelių kainos prasideda nuo 32 760 Eur.

Renkantis alternatyvas, verta atkreipti dėmesį į Kia EV6, kuris gaminamas ant tos pačios platformos ir pasižymi dar įmantresniu salonu bei dinamiškesniu valdymu. Tiesa, už tokį automobilį teks sumokėti bent 8 190 Eur daugiau. Panašaus dydžio elektromobilių segmente dar rasite ir Jaguar I-Pace, kuris išsiskiria komfortiška važiavimo patirtimi ir prabangiu interjeru, tačiau jo patikimumas yra prasčiau vertinamas, o eksploatacinės išlaidos kiek didesnės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *