Ieškant išskirtinio miesto visureigio, Hyundai Kona dažnai patraukia dėmesį savo neįprasta išvaizda. Kai kurie vairuotojai vertina automobilio išskirtinumą naujų automobilių rinkoje, tačiau naudotų automobilių pirkėjai į išvaizdą dažnai žiūri konservatyviau. Vis dėlto, Kona siūlo daugiau nei tik išraiškingą dizainą – po stilingu eksterjeru slypi praktiškas ir patikimas automobilis.
Apžvalga
Naudotas Hyundai Kona yra vertinamas kaip patikimas, kompaktiškas SUV, puikiai tinkantis tiek miestui, tiek užmiesčio kelionėms. 1,0 litro benzininis variklis pasižymi geru ekonomijos ir dinamiškumo balansu, valdyti šį automobilį malonu dėl tikslių reakcijų ir stabilumo kelyje. Kona taip pat išsiskiria puikia surinkimo kokybe ir ilgaamžiškumu.
- Galima rinktis iš ekonomiškų benzino ir dyzelio variklių
- Gausi standartinė įranga
- Patogus multimedijos valdymas
- Patikimumas – vienas geriausių klasėje
- Važiavimas gali būti kiek kietokas su 18 colių ratais
- Praktiškumo atžvilgiu kai kurie konkurentai lenkia Kona
- Automatinė avarinio stabdymo sistema montuojama tik brangesniuose modeliuose
Varikliai ir važiavimas
Hyundai Kona galima rinktis su keliais skirtingais varikliais. Populiarus 1,0 litro trijų cilindrų benzininis variklis (118 AG) pasižymi neblogu našumu ir kukliomis sąnaudomis. Norintiems didesnės galios ir visų varančiųjų ratų, tiks 1,6 litro (173 AG) benzininis variklis su septynių laipsnių automatine dėže. Dyzelinės 1,6 litro (113 AG bei 134 AG) versijos pasižymi ypač mažomis sąnaudomis, tačiau garsesniu darbu ir didesnėmis vibracijomis.
Mažesni ratai – 16 ar 17 colių – užtikrina komfortiškesnį važiavimą, tačiau 18 colių ratlankiai gali sukelti daugiau nepatogumo pravažiuojant nelygius kelius. Vairas – kiek sunkesnis nei kai kurių konkurentų, tačiau pakankamai lengvas manevruojant mieste, informatyvus ir tikslus. Važiuojant didesniu greičiu galima išgirsti daugiau vėjo ir kelio triukšmo nei kai kuriuose kitose šios klasės automobiliuose.
Interjeras ir atitiktis poreikiams
Vairuotoją pasitinka solidus, bet daugiausia iš kietojo plastiko pagamintas prietaisų skydelis. Norint modernesnio interjero, reikia rinktis aukštesnės komplektacijos modelius – čia galima rasti spalvotų apdailos detalių.
Vairuotojo ir priekinio keleivio vietų erdvė pakankama, sėdynės bei vairas reguliuojami ganėtinai plačiomis ribomis. Gale – vietos mažiau, ypač aukštesniems keleiviams, kuriems ilgose kelionėse gali būti nepatogu dėl kieto priekinės sėdynės atlošo. Bagažinės tūris mažesnis nei kai kurių konkurentų, tačiau keturios rankinio bagažo lagaminų telpa be didesnių problemų.
Komplektacijos ir įranga
Jau bazinėse Kona komplektacijose rasite daugybę įrangos – 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, kondicionierių, skaitmeninį radiją, kruizo kontrolę ir elektrinius langus. Aukštesnėse komplektacijose (nuo SE) gausite 7 colių jutiklinį ekraną su išmaniųjų telefonų integracija, galinio vaizdo kamerą ir parkavimo daviklius, o prabangesniuose modeliuose – ir šildomas sėdynes bei vairą, didesnį (8 colių) ekraną bei papildomas saugumo sistemas. Elektrinis juosmens atramos reguliavimas – malonus papildymas šioje klasėje, tačiau automatinė avarinio stabdymo sistema siūloma tik aukščiausio lygio modeliuose.
Sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
Kuro sąnaudos
Benzininis 1,0 litro variklis vidutiniškai naudoja apie 5,6 l/100 km. Galingesnis 1,6 litro benzininis variklis su visų varančiųjų ratų pavara vidutiniškai reikalauja apie 7 l/100 km. Dyzeliniai varikliai yra taupiausi – 113 AG mechaninė pavara leidžia pasiekti apie 4,2 l/100 km, o 134 AG automatinė – apie 4,4 l/100 km.
Kiti eksploataciniai kaštai
Automobilio draudimo įkainiai panašūs kaip šios klasės konkurentų. Hyundai gamintojas siūlo vieną ilgiausių standartinių garantijų rinkoje – net penkerius metus be ridos apribojimo. Techninės priežiūros kainos nesiskiria nuo kitų panašaus dydžio automobilių, tačiau kai kurios paslaugos gali būti brangesnės dėl aplinkai draugiškų technologijų, pavyzdžiui, naudojant naujos kartos freoną kondicionieriuje.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio pirmosios registracijos metų, degalų rūšies ir CO₂ emisijos. Dyzeliniai varikliai dažniausiai taikomi didesni mokesčiai, o modernūs, taupūs varikliai leidžia sutaupyti ilgalaikėje perspektyvoje.
Ką rinktis?
Varikliai
Optimalus pasirinkimas daugeliui vairuotojų – 1,0 litro benzininis 118 AG variklis. Nors triukšmingesnis nei kai kurie trijų cilindrų konkurentai, šis motoras siūlo pakankamai dinamikos ir ekonomiškumo. 1,6 litro benzininis variklis energingesnis, bet gerokai daugiau naudoja degalų, o dyzelinės versijos pasižymi puikiomis sąnaudomis, tačiau gali būti brangesnės ir rečiau randamos naudotų automobilių rinkoje.
Komplektacijos
SE versija siūlo visas svarbiausias funkcijas nerizikuojant permokėti už papildomus priedus. Brangesnėse PRemium, Premium SE ar Premium GT versijose rasite daugiau komforto ir saugumo sprendimų, tačiau dėl 18 colių ratų važiavimo komfortas prastėja. Prabangesni modeliai siūlo didesnį ekraną, papildomas saugos sistemas, šildomas sėdynes bei vairą.
Alternatyvos
Tarp miesto visureigių Hyundai Kona turi rimtų konkurentų. Verta atkreipti dėmesį į Seat Arona – erdvus bagažinė, puiki multimedijos sistema ir išmanus, ekonomiškas 1,0 litro variklis užtikrina smagų valdymą bei mažas sąnaudas.
Volkswagen T-Roc kainuoja daugiau, tačiau pasižymi geru valdymu, erdviu salonu ir solidžia komplektacija. Interjero kokybė galėtų būti aukštesnė, bet praktiškumas nenuvilia.
Ieškantiems ilgos garantijos verta pasvarstyti apie Kia Stonic – jis giminingas Kona, turi daug standartinės įrangos bei užtikrina komfortišką keliavimą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.