Ieškantiems naudoto septynių vietų visureigio Lietuvoje, „Hyundai Santa Fe“ tampa vis dažnesniu pasirinkimu. Anksčiau rinkoje dominuodavo talpios, bet blankios išvaizdos minivenai, tačiau dabar tokie SUV kaip „Santa Fe“ siūlo daugiau laisvės pasirinkti erdvesnį ir universalesnį automobilį kasdienėms reikmėms.
Bendra apžvalga
Trečiosios kartos „Hyundai Santa Fe“ pasižymi moderniu dizainu, erdviu salonu bei tvirta surinkimo kokybe. Nauji šio modelio pirkėjai galėjo rinktis penkių arba septynių sėdimų vietų versijas, tačiau dažniausiai pasirenkamas buvo septynvietis variantas.
Salonas ir praktiškumas
Salonas – tikrai erdvus. Priekinių sėdynių keleiviai turi daug vietos, antroje sėdynių eilėje trys suaugusieji jaučiasi patogiai trumpoms kelionėms, o trečioje eilėje patogiai keliaus vaikai arba suaugusieji trumpiems atstumams. Kai nereikia papildomų vietų, antros ir trečios eilės sėdynės gali būti lengvai nulenktos beveik iki lygios grindų – tada bagažinė tampa itin talpi. Plati bagažinės anga leidžia paprastai prikrauti platesnius ar didesnius daiktus.
Prieščakinės sėdynės – patogios, o vairuotojo padėtis reguliuojama keliais lygiais, todėl nesunku rasti patogią sėdėseną. Prietaisų skydelis bei valdymo mygtukai aiškiai ir patogiai išdėstyti, daug dėmesio skirta vairuotojo patogumui.
Variklis, pavara ir efektyvumas
Visos šios kartos „Santa Fe“ komplektuojamos su vienu 2,2 litro 145 kW dyzeliniu varikliu – jis pasižymi pakankamu galingumu tiek įkalnei, tiek tempiant didesnius krovinius. Standartiškai visi modeliai turi keturių varančiųjų ratų sistemą ir šešių pavarų mechaninę dėžę. Tačiau populiariausia buvo automatinė pavarų dėžė – ji tiks daugeliui, norinčių komfortiškesnio vairavimo.
Naudinga žinoti, kad „Santa Fe“ vilkimo geba – iki 2500 kg su mechanine pavarų dėže ir iki 2000 kg su automatine.
Komplektacijos ir įranga
Net bazinės versijos turi gausią įrangą – 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, lietaus ir šviesos jutiklius, automatinį klimato valdymą, elektra reguliuojamą vairuotojo sėdynę, šildomas priekines sėdynes, kruizo kontrolę, galinius parkavimo jutiklius, išmaniąją multimedijos sistemą su navigacija. Septynvietės versijos išsiskiria papildomu galiniu klimato valdymu ir adaptyvia pakaba, o aukščiausios įrangos „Premium SE“ variantai siūlo tokius privalumus kaip 19 colių ratai, panoraminis stoglangis, ventiliuojamos sėdynės, šildomas vairas ir išmanios saugumo sistemos – aklosios zonos stebėjimą, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimą, „Xenon“ žibintus.
Eksploatacijos sąnaudos ir išlaikymas
2,2 litro dyzelinis variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6 litrų degalų šimtui kilometrų (6 L 100 km, pagal senesnius bandymus), CO₂ emisija – apie 159 g/km. Lietuvoje automobilio taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų – svarbu šias sąlygas įvertinti perkant naudotą automobilį.
„Santa Fe“ techninė apžiūra ir išlaikymas Lietuvoje įprastai atitinka vidutines SUV klasės automobilio eksploatacines išlaidas. Serviso planai leidžia paskirstyti periodinių aptarnavimų kainą per tam tikrą laiką, todėl išlaidos tampa prognozuojamos.
Kainos ir vertė rinkoje
2014 metų pirmojo leidimo modelį su didesne rida galima įsigyti nuo maždaug 9360 eurų, tačiau rekomenduojama rinktis modelius su vidutine rida ir kruopščiai pildyta serviso istorija – jų kainos svyruoja nuo 11 700 iki 14 040 eurų. Už 15 210–18 720 eurų jau galima ieškoti 2015–2018 metų modelių su mažesne rida ir gerai išlaikytų komplektacijų variantais.
Patikimumas
2013–2018 metų „Santa Fe“ patikimumas vertinamas nevienareikšmiškai. Dalis savininkų džiaugiasi nepriekaištingu eksploatavimu, tačiau pasitaiko pasikartojančių problemų, susijusių su kietųjų dalelių filtrais bei variklio elektronika, kurios gali brangiai kainuoti.
Patirtis Lietuvos servisuose gali skirtis – kartais klientai lieka patenkinti greitu ir profesionaliu aptarnavimu, tačiau pasitaiko ir atvejų, kai tenka ilgai laukti ar kelis kartus kartoti remontus.
Modelio pasirinkimas
Visuose šios kartos modeliuose montuojamas tas pats 2.2 dyzelinis variklis, tad renkantis automobilį verta daugiau dėmesio skirti komplektacijos lygiui ir būklei. Iš senesnių modelių siūlytume ieškoti SE komplektacijos, o naujesniems tiks „Premium“ bazinio lygio modelis – abiejuose jau yra dauguma kasdienybėje reikalingų privalumų.
Pagrindiniai konkurentai
- Kia Sorento – siūlo labai panašų patogumo bei praktiškumo lygį, taip pat montuojamas tas pats 2.2 dyzelinis variklis, tilps septyni keleiviai.
- Škoda Kodiaq – patrauklus pasirinkimas tiems, kas nori ekonomiškesnio varianto, be to, pasižymi kokybišku ir stilingu salonu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.