Ieškantiems talpaus, septynvietės SUV su subalansuota kaina, Hyundai Santa Fe yra vienas patraukliausių pasirinkimų naudotų automobilių rinkoje. Šis ketvirtosios kartos modelis pasižymi erdviu salonu, solidžiu įvaizdžiu ir atnaujintomis moderniomis technologijomis, palyginti su ankstesnės kartos versijomis.
Praktika ir komfortas
Santa Fe suvokia erdvumo ir funkcionalumo sąvokas iš naujo. Priekinėje dalyje – daug vietos bei gausybė dėtuvių smulkiems daiktams. Stumdoma ir atlošiama antroji sėdynių eilė leidžia lengvai pritaikyti saloną prie kiekvieno keleivio poreikių: net trys suaugusieji be vargo ras vietos važiuodami šioje eilėje.
Trečioji sėdynių eilė pritaikyta trumpesnėms išvykoms vidutinio ūgio keleiviams ar vyresniems vaikams. Sulanksčius galines sėdynes bagažinė tampa milžiniška – joje tilptų net pačios didžiausios kelioninės komplektacijos daiktai.
Matomumas iš vairuotojo vietos puikus į priekį ir į šonus, o parkavimą palengvina visose versijose montuojama galinio vaizdo kamera ir parkavimo davikliai.
Kuo pasižymi įranga?
Net bazinė įranga Santa Fe modelyje nenuvilia: standartinėje komplektacijoje – 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, 7 colių lietimui jautrus ekranas, automatiniai žibintai ir lietaus jutiklis, dviejų zonų klimato kontrolė bei pastovaus greičio palaikymo sistema. Aukštesnių komplektacijų modeliuose rasite 8 colių ekraną su navigacija, šildomas priekinės ir galinės sėdynes, šildomą vairą bei odinį saloną. Topinis variantas siūlo ventiliuojamas priekines sėdynes ir panoraminį stogą.
Varikliai ir važiavimas
Nuo 2018 metų Santa Fe buvo siūlomas tik su vienu varikliu – 2,2 litro keturių cilindrų dyzeliniu (197 AG). Šis agregatas tapo dar efektyvesnis lyginant su ankstesniais modeliais. Pirkėjai galėjo rinktis priekiniais arba visais varomais ratais varomas versijas su šešių pavarų mechanine arba aštuonių pavarų automatine pavarų dėže.
Nuo 2021 m. automobilis atsinaujino ne tik išore, bet ir siūlomais varikliais – atsirado ir savaime įkraunama (HEV), ir įkraunama iš tinklo (PHEV) hibridinė versija, abi su 1.6 litro benzininiu varikliu. HEV gali išvystyti 227 AG, o PHEV – 261 AG.
Važiavimo savybės
Kelyje Santa Fe išlieka solidus ir valdomas, nors automobilio masė jaučiama dėl didelio dydžio. Didelis dyzelinio variklio sukimo momentas leidžia užtikrintai judėti užmiestyje, tačiau kartais važiuojant gali sutrikdyti vėlavimas tarp akseleratoriaus paspaudimo ir reakcijos – ypač aktyvavus „start/stop“ funkciją. Posūkiuose automobilis laikosi užtikrintai, tačiau sportinių ambicijų neturi. Vairas – kiek sunkus, bet santykinai tiksli valdymo reakcija patiks vairuotojui.
Miestuose paaiškėja, kad važiavimas gali būti šiurkštokas – nelygumų ir didesnių duobių permušimai bus juntami. Tačiau įsibėgėjus automobilis tampa komfortiškesnis.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
Santa Fe su visų varančiųjų ratų pavara bei mechanine transmisija sunaudoja apie 6,8 l/100 km pagal WLTP standartą. Automatinė pavarų dėžė kiek padidina šį rodiklį iki 7,1 l/100 km, o didesnius ratai (kaip Premium SE versijoje) – iki 7,3 l/100 km.
HEV modelių vidutinės sąnaudos – apie 6,4 l/100 km, o PHEV deklaruojamos labai žemos (1,6 l/100 km), nors realybėje šis rodiklis paprastai būna aukštesnis. Nepaisant to, įkraunama hibridinė versija džiugins mažomis eksploatacijos išlaidomis tiems, kurie dažniau važiuoja trumpus atstumus elektra.
Taršos mokestis ir kitos išlaidos
Lietuvoje Hyundai Santa Fe eksploataciniai mokesčiai priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai varikliai paprastai pelno didesnį mokestį nei benzininiai ar hibridiniai modeliai. Hibridai ir PHEV, pasižymintys mažesne tarša, yra palankesni pagal mokesčius.
Automobilio draudimo ir aptarnavimo kaštai išlieka gana vidutiniai, o ilgesniam laikui galima sudaryti periodinio aptarnavimo planus, kurie padeda numatyti bei paskirstyti remonto ar priežiūros išlaidas.
Patikimumas
Santa Fe vertinamas kaip vienas patikimiausių klasės SUV, o hibridinių ir plug-in hibridinių modelių savininkai dažniausiai džiaugiasi užtikrinta eksploatacija bei minimaliomis neplanuotomis kelionėmis į servisą. Serviso darbuotojai dažniausiai įvardijami kaip paslaugūs ir operatyviai sprendžiantys smulkius gedimus, dažniausiai garantiniu laikotarpiu. Kartais pasitaiko ilgesnių laukimų dėl detalių, tačiau bendrai vertinant – patikimumas aukštas.
Kainų intervalai naudotų Santa Fe
Norint įsigyti 2018 ar ankstyvo 2019 metų Santa Fe su nedidele rida ir „Premium“ arba panašaus lygio komplektacija, prireiks apie 23 400 eurų. Sumokėjus kiek daugiau, apie 28 100 eurų, tikėtina rasite 2019 metų Premium SE versiją ar 2020 metų modelį su didesne rida. 2021 metų naujesni hibridiniai modeliai paprastai kainuoja nuo 29 300 eurų. Įkraunami hibridai – nuo 30 400 eurų. Norint pačių naujausių versijų, kaip 2024 metų, prireiks daugiau nei 41 000 eurų.
Kurį Santa Fe rinktis?
Jei biudžetas leidžia, verta žvalgytis į hibridinius (HEV arba PHEV) variantus dėl jų taupumo ir mažesnių mokesčių. Vis tik, daugiausia pasiūlymų naudotų automobilių rinkoje rasite su 2,2 litro dyzeliniu varikliu – jie pigesni ir platesnės pasiūlos.
Iš komplektacijų verta rinktis vidutinio lygio Premium: čia gausite didesnį ekraną, integruotą navigaciją ir daugiau komforto įrangos, o kainų skirtumas nuo paties bazinio lygio nėra didelis.
Alternatyvos
Tarp septynviečių konkurentų išskirtinai verti dėmesio Kia Sorento, pasižymintis ta pačia 2,2 litro dyzelio technologija, erdviu salonu ir patogia važiuokle. Skoda Kodiaq taip pat stebina talpiu salonu, kokybišku interjeru ir konkurencinga eksploatacijos kaina.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.