Jaguar XF Sportbrake universalas iškart patraukia akį nepriekaištingu dizainu ir solidžiomis vairavimo savybėmis. Nors gali pasirodyti, kad didesnis šeimos automobilis tampa mažiau dinamiškas, tačiau XF universalas išlaiko sportišką charakterį ir patogumą, būdingą sedano versijai. Sportiško dizaino ir praktiškumo derinys, padidėjusi bagažinė ir šeimai pritaikyta erdvė leidžia šiam modeliui išsiskirti iš kitų vidutinės klasės universalių automobilių.
Valdymas ir komfortas
Važiuojant Jaguar XF Sportbrake įspūdis – tarsi sėdėtum už sportinio sedano vairo. Pakaba puikiai sugėria kelio nelygumus, o vairavimas – tikslus ir suteikiantis pasitikėjimo. Automobilis neskamba visiškai tyliai, ypač su dyzeliniais varikliais, bet komforto pojūtis kasdienėje eksploatacijoje išlieka aukštas. Svarbu paminėti, jog tai nėra didžiausias universalas klasėje – kai kurie konkurentai gali pasiūlyti daugiau vietos bagažui.
Salono erdvė ir medžiagos
Prieš salone – šiuolaikiškai apšviestas, stilingas prietaisų skydelis, o užvedant variklį – elegantiškai atsidarantys oro jųsmai ir išsikelianti pavarų svirtis. Priekinėje dalyje vietos užtenka patogiai sėdėti dviem keleiviams, o galinėje – daugiau erdvės nei sedane, tad ilgesnėse kelionėse galiniams keleiviams važiuoti maloniau. Universalui būdingas 550 litrų bagažinės tūris su pakeltomis sėdynėmis leis sutalpinti kelis lagaminus ar sporto inventorių, o nuleidus galines sėdynes erdvė išauga dar labiau.
Pagrindinės įrangos versijos
Iš pradžių buvo siūlomos penkios įrangos versijos: SE, Luxury, Portfolio, Premium Luxury ir Sport, o vėliau atsirado ir S apdaila. Pradinės SE versijos nenusileidžia įrangos gausa – jos standartinėje komplektacijoje yra dviejų zonų klimato kontrolė, lietaus jutikliai, elektra reguliuojamos sėdynės, Bluetooth ryšys, automatinė žibintų įjungimo funkcija ir galinio vaizdo parkavimo pagalba. Aukštesnių komplektacijų modeliai gali pasiūlyti daugiau prabangių detalių ir modernaus komforto funkcijų.
Techniniai sprendimai ir patikimumas
Visi dyzeliniai keturių cilindrų ir V6 varikliai XF universalui perimti iš sedano, suporuoti su sklandžiai veikiančia aštuonių pavarų automatine transmisija. Populiariausi buvo 2,2 litro darbinio tūrio varikliai: 118 kW (161 AG) bei 132 kW (180 AG) variantai. Anglų gamintojas deklaruoja vidutines sąnaudas – apie 5,1 l/100 km, atitinkančias 135 g/km CO₂ emisiją. Svarbu žinoti, kad realiose sąlygose, priklausomai nuo eksploatacijos, kuro sąnaudos dažniausiai siekia 8,0–9,0 l/100 km, kas tokio dydžio automobiliui vis dar priimtina. 3,0 litro V6 dyzeliniai varikliai pasiūlys daugiau galios, tačiau bus apetitingesni kuro atžvilgiu.
Eksploatacijos ir taršos mokestis
Lietuvoje dyzeliniams universalams iš esmės taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, degalų rūšies bei automobilio pirmos registracijos metų. XF Sportbrake modeliai su vidutine arba aukštesne tarša dažnai patenka į didesnio mokesčio zoną, todėl prieš perkant verta atsižvelgti į automobilio techninius duomenis ir suskaičiuoti metines išlaidas.
Serviso intervalai ir priežiūra
XF universalui gamintojas numato techninės priežiūros intervalus kas dvejus metus arba kas 33 800 km (pagal tai, kas įvyksta anksčiau). Galima pasirinkti fiksuotos kainos priežiūros planus, kurie padeda kontroliuoti ilgalaikes aptarnavimo išlaidas. Rekomenduojama pasirinkti naudotą automobilį su pilnai pildyta serviso knygele ir aiškia istorija.
Ką verta rinktis?
Ieškantiems optimalaus varianto kasdienai, verta pasidairyti 2,2 litro dyzelinių versijų – tiek mažesnės, tiek didesnės galios. Silpnesnis 118 kW motoras tiks ramesniems vairuotojams, bet dinamiškesniems vertėtų rinktis didesnės galios 132 kW variantą. Jei norite išskirtinės galios ir komforto, tuomet verta dairytis 3,0 litro V6 variklio, nors jo išlaikymas bus brangesnis. Standartinė SE apdaila dažniausiai atrodo racionaliausias pasirinkimas dėl gausios įrangos.
Konkuruojantys modeliai
Tarp pagrindinių konkurentų verta paminėti BMW 5 serijos Touring – kurio interjeras erdvus, su patogumu ir puikiomis valdymo savybėmis. Tobulesnis pritaikymas keliams su reguliuojama pakaba prideda dar daugiau komforto. Mercedes-Benz E klasės universalas siūlo dar talpesnę bagažinę, puikų interjerą ir švelnią važiavimo charakteristiką, tačiau dinamika šiek tiek nusileidžia BMW ir Jaguar modeliams.
Apibendrinimas
Jaguar XF Sportbrake universalas – tai automobilių entuziastų vertinamas pasirinkimas dėl dinamiško valdymo, komforto ir stilingos išvaizdos. Tarp šeimos automobilių jis išsiskiria sportiškumu, o jei atidžiai išsirinksite konkrečią versiją, galėsite mėgautis komfortu ir praktiškumu, užtikrindami skaidrias eksploatacijos sąnaudas bei prisitaikę prie Lietuvos taršos mokesčio reikalavimų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.