Ieškote naudoto „Jaguar XF Sportbrake“? Ši universalo versija vilioja elegantiška išvaizda, praktiškumu ir gera įranga. Antrosios kartos modelis, gaminamas nuo 2016 metų, pasižymi ne tik dar patrauklesniu dizainu, bet ir pagerintomis važiavimo savybėmis. Dabar šį modelį galima rasti už itin patrauklias kainas rinkoje. Apžvelkime, kuo šis automobilis išsiskiria ir į ką atkreipti dėmesį renkantis naudotą egzempliorių.
Bendra apžvalga
„Jaguar XF Sportbrake“ universalas vertinamas dėl malonaus valdymo ir patrauklios kainos, nors patikimumo klausimai išlieka silpnąja puse. Modelis pasižymi itin tiksliai veikiančiu vairavimu ir stabilumu net prie didesnio greičio, todėl yra puikus pasirinkimas ieškantiems komfortiško, tačiau sportiško universalo kasdienai.
- Laikomas vienu geriausiai valdomų savo klasėje
- Komplektuojamas su gausia saugos įranga
- Talpus bagažinės skyrius
- Vidinė apdaila galėtų būti kokybiškesnė
- Yra greičtesnių konkurentų
- Informacinė multimedijos sistema ne visada patogi
- Patikimumas kelia abejonių
Varikliai ir komplektacijos
Po „XF Sportbrake“ variklio dangčiu – platus variklių pasirinkimas, dominuoja dyzeliniai motorai. Benzininiai modeliai komplektuojami su 2,0 l 247 AG ir 298 AG keturių cilindrų varikliais. Dyzelinių pasiūloje – 2,0 l 161 AG ir 178 AG versijos, be to, yra galingesnis (2,0 l, 237 AG) dviaukštės turbinos variantas. „Top“ modelis – 3,0 l V6 dviem turbokompresoriais, pasižymintis ypatingu sklandumu.
Pasirinkus komplektaciją, ankstesniems modeliams siūlomi „Prestige“, „Portfolio“, „R-Sport“, „S“ ir „First Edition“ lygiai. Pagrindinė įranga apima odinius šildomus sėdynių apmušalus, 17″ lengvojo lydinio ratlankius, galinių parkavimo jutiklius ir 8 colių liečiamą multimedijos ekraną su navigacija. Aukštesnėse versijose gausu papildomų patogumų: didesni ratai, „Meridian“ garso sistema, raktas be užvedimo, sportiškos detalės.”
Nuo 2019 m. pasiūla supaprastinta: rinktis galima tik 2,0 l benzininius bei dyzelinius variklius. 2020 m. interjeras stipriai atnaujintas – erdvinis dizainas, didesnis (11,4 colių) multimedijos ekranas, galimi mild-hybrid varikliai ir racionalizuota komplektacijų pasiūla.
Svarbiausios naujesnių modelių savybės
- Reguliuojamos (12 arba 16 krypčių) elektrinės odinės sėdynės
- Tempomatas ir pažangūs LED žibintai
- Automatiniai valytuvai
- Elektrinis bagažinės atidarymas
- Priekiniai ir galiniai parkavimo jutikliai
- Moderni 11,4 colių „Pivi Pro“ informacinė sistema
- Aukščiausioje „R-Dynamic HSE“ įrangoje – 20” ratlankiai, sportinės sėdynės su „Windsor“ oda, 400W „Meridian“ garso sistema ir adaptyvinė pastovaus greičio palaikymo sistema su vairavimo pagalba
Važiavimas ir komfortas
„XF Sportbrake“ standartinėje įrangoje turi galinę savaime reguliuojamą pneumatinę pakabą. Tai užtikrina puikų komforto ir valdymo balanso derinį – automobilis stabilus net nelygiame kelyje ir smagiai valdomas posūkiuose. Pakaba veiksmingai sugeria didesnes kelio nelygumų bangas, o kėbulas lieka puikiai kontroliuojamas per duobes ar nelygumus.
Salonas ir praktiškumas
Vairuotojo vieta – žema, bet pakankamai ergonomiška, matomumas geras. Salone iš karto atpažįstamas tipiškas „Jaguar“ stilius su kylančia pavarų svirtimi ir pasisukančiais oro ventiliatoriais. Priekyje ir gale vietos užtenka net ilgesnio ūgio keleiviams, o bagažinė savo dydžiu nenusileidžia pagrindiniams konkurentams. Krovinių skyrius plokščias ir patogus – patogu pakrauti net didelius daiktus. Infotainment sistema standartiškai turi 8 colių lietimui jautrų ekraną su navigacija, tačiau rekomenduotinas didesnis, pažangesnis 10,2 colių ekranas.
Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis Lietuvoje
Eksploatacijos kaina
Rinkoje šiuos „XF Sportbrake“ galima įsigyti už labai skirtingas sumas, priklausomai nuo modelio metų ir komplektacijos. Senesni, vidutinės ridos egzemplioriai kainuos apie 14 000 eurų. Už 16 400–21 000 eurų galima rasti 2017–2018 metų modelius, 2019–2020 metų kainos siekia 17 550–25 740 eurų, o naujausi, 2021 metų ir naujesni, gali kainuoti daugiau nei 29 250 eurų.
Kuro sąnaudos
- Ekonomiškiausias variantas – 2.0D 160 AG, kurio vidutinės sąnaudos siekia apie 5,2 l/100 km
- 2.0D 180 AG – 5,4 l/100 km
- Galingesnis 2.0D 240 AG (su visais varančiais ratais) – 6,1 l/100 km
- 3.0 l modeliai – apie 6,2 l/100 km
- Benzininiai 2.0i 250 ir 300 – atitinkamai 7,5 ir 7,6 l/100 km
- D200 (vėlyvesnis dyzelinas) – 5,4 l/100 km pagal WLTP metodiką
Taršos mokestis Lietuvoje
Lietuvoje už šį modelį taikomas taršos mokestis. Jo dydis priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir nuo pirmosios registracijos metų. Renkantis naudotą „XF Sportbrake”, rekomenduojama pasitikrinti konkretų automobilio taršos klasę ir atitinkamą kasmetinį mokestį, nes sumos gali skirtis priklausomai nuo šių parametrų.
Priežiūros ir draudimo išlaidos
Techninės priežiūros kaštai yra kiek didesni nei kai kurių konkurentų, nors gamintojas siūlo fiksuotos kainos aptarnavimo programas vyresniems nei trejų metų automobiliams. Draudimo kainos priklauso nuo pasirinkto varianto – ekonomiškesnis 2.0 l dyzelinis modelis patenka į sąlyginai žemą draudimo grupę, tuo tarpu galingesni benzininiai ar 3.0 l variantai – į aukštesnes.
Kurį modelį rinktis?
Varikliai
Ankstyvesnėse versijose bazinis dyzelinis motoras gali pasirodyti silpnokas, tad verta rinktis 2.0D 180 AG variantą – jis užtikrina optimalų našumo ir ekonomiškumo derinį. Vėlesniuose modeliuose itin rekomenduojamas D200 variklis.
Įrangos lygiai
Iš komplektacijų verta ieškoti „Prestige“ lygio (senesniems modeliams) arba SE (naujesniems). Šios versijos siūlo platų standartinės įrangos komplektą, išlaikant patrauklią kainą.
- Rekomendacija: 2.0D 180 Prestige
Pagrindiniai konkurentai
- BMW 5 serijos Touring. Erdvus, patogus ir išties gerai valdomas universalas. Dar stipresnį komfortą užtikrina adaptyvinė važiuoklė, jei tokia įranga yra.
- Mercedes-Benz E-klasės universalas. Turi bene didžiausią bagažinę segmente, erdvų ir ištaigingą saloną. Taip pat pasižymi puikiomis važiavimo savybėmis ir subalansuotu komfortu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.