Jaguar XJ (2010–2019 m.) apžvalga

Jaguar XJ (2010–2019 m.) apžvalga

Naudotas „Jaguar XJ“ tapo tikru iššūkiu įprastam britiško limuzino įvaizdžiui. 2010 metais pasirodęs modelis nutraukė ilgus dešimtmečius trukusią dizaino tradiciją ir iškart sulaukė kontrastingų vertinimų – vieniems jis pasirodė per daug šiuolaikiškas, kiti džiaugėsi galiausiai moderniu kėbulu, tinkančiu inovatyviai šio automobilio prigimčiai.

Bendras vaizdas

„Jaguar XJ“ dažnai žavi dinamiškai vairuojančius žmones. Jis išsiskiria puikiu valdymu, bet, vertinant surinkimo kokybę, erdvę ir išlaikymo kaštus, modelis šiek tiek nusileidžia kitiems didiesiems limuzinams. Galima pagirti patikimumą, tačiau detalių kainos gali būti didelės.

  • Puikios valdymo savybės
  • Galingi varikliai
  • Gausi standartinė įranga
  • Ribota galinė galvos erdvė
  • Vidutiniška apdailos kokybė
  • Dyzelinių versijų patikimumo iššūkiai
  • Brangios dalys remontui

Varikliai ir dinamika

Pagrindinis populiariausias modelis visada buvo 3.0 l V6 dyzelis – patikimas pasirinkimas tiems, kurie ieško išlaidų ir galios balanso. Vėliau būtent šis variklis liko vienintelis. Benzininių modelių asortimentas prasidėjo nuo 3.0 l V6 su turbokompresoriumi ir baigėsi galingu XJR, varomu 5.0 l V8 motoru su kompresoriumi.

Ant kelio 3.0 l V6 dyzelis pasižymi solidžia trauka – jo sukimo momentas garantuoja lengvą lenkimą ir komfortišką važiavimą Lietuvos keliuose, nesvarbu, ar tai miesto srautas, ar ilgas greitkelio maršrutas. Pagreitis – ne žaibiškas, bet daugiau, nei pakankamas kasdieniams poreikiams.

Pakaba išlieka gana kieta net ir komfortiškiausiu režimu, todėl išgirsite ir pajusite daugiau kelio nelygumų nei, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz S-Class“. Tai kainos už itin taiklų, gerai valdomą automobilį, kuris jaučiasi mažesnis nei yra iš tiesų – net ilgavaisis „Jaguar XJ“ stebina savo vikrumu, grakščiai keičia kryptį su minimalia kėbulo svyravimo apimtimi. Vairas – preciziškas, teikia nemažai informacijos ir pasitinka maloniu standumu posūkiuose.

Salonas ir patogumas

Vairuotojo vieta su 14 padėčių elektriniu reguliavimu leidžia rasti idealią poziciją, puikiai matyti į priekį ir šonus. Gale erdvės kojoms netrūks, tačiau dėl žemyn leidžiančios galinės dalies galvos vieta už nugaros – kukli aukštesniems keleiviams. Bagažinė talpina 479 litrus – mažiau nei pagrindiniai konkurentai, ji kiek negili, tačiau plačiai atveriama, tad patogiai sukrausite stambesnius daiktus.

Interjero išvaizda – moderni su 10 colių pagrindiniu multimedijos ekranu, „Bluetooth“, DAB radiju ir palydovine navigacija. Tiesa, sistema negali pasigirti ypatingai įspūdinga dinamika ar dizainu, o kai kurie mygtukai – per maži patogiam naudojimui. Įprasta įranga gausi, ypač „Luxury“ versijoje: šildomos odinės sėdynės priekyje ir gale, parkavimo jutikliai, keturių zonų klimato kontrolė. Aukštesni lygiai („Portfolio“, „Autobiography“) – dar daugiau komforto ir technologijų.

Rinkoje rasite tiek trumpai (SWB), tiek ilgai (LWB) ratų bazei skirtų modifikacijų.

Laikymo ir eksploatacijos kaštai

Naudotą „Jaguar XJ“ Lietuvoje galima rasti už apie 8190 eurų (~7000 GBP), dažniausiai su dyzeliniu varikliu ir daugiau nei 160 934 km (100 000 mylių) rida. Už 9380–14 040 eurų (~8000–12 000 GBP) gausite 2011–2012 metų modelį, o naujesnių automobilių kainos svyruoja iki 29 250 eurų (~25 000 GBP) už 2018–2019 metų automobilius, priklausomai nuo komplektacijos ir variklio.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

  • Paskutinio modelio 3.0 V6 dyzelis vidutiniškai sunaudoja apie 7,0 l/100 km (pagal ankstesnes oficialias metodikas), CO₂ emisija – 185 g/km.
  • Ankstesni šio variklio variantai deklaruodavo 5,7 l/100 km ir 149 g/km CO₂.
  • Galingas 5.0 l V8 su kompresoriumi – apie 9,8 l/100 km, o 3.0 l benzininiai variantai – apie 7,6 l/100 km.

Lietuvoje eksploatacinio mokesčio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Ypač didesnio pajėgumo benzininiams modeliams ši suma gali būti reikšmingai didesnė nei ekonomiškesnių dyzelinių versijų.

Draudimo įkainiai įprastai dideli – tai natūralu tokios klasės automobiliui. Pridėkime ir brangesnį nei vidutinį aptarnavimą, ypač jei automobilis nebedengiamas gamintojo serviso planu – detalių ir darbų kainos išlieka aukštos, todėl verta iš anksto tikrinti, ar svarstomas egzempliorius turi aptarnavimo istoriją.

Patikimumas

Ankstesniuose klientų tyrimuose benzininiai modeliai pelnė daugiau teigiamų atsiliepimų – juos savininkai apibūdino kaip patikimus ir ilgalaikius. Dyzeliniuose XJ dažniau pasitaikydavo problemų su įspėjamųjų lempučių užsidegimu, variklio sutrikimais ar dyzelino kietųjų dalelių filtro gedimais, kurie gali būti brangiai remontuojami.

Aptarnavimas priklauso nuo atskiro serviso profesionalumo: dalis klientų liko patenkinti, kiti susidūrė su ilgesnėmis taisymo procedūromis ar sunkia komunikacija.

Bendrai, „Jaguar XJ“ – tikrai prabangus limuzinas, kurio klasė neabejotina, tačiau ilgalaikė eksploatacija (ypač su dyzeliniais varikliais) ir nevienodas servisų lygis kai kuriuos savininkus gali nuvilti.

Geriausias pasirinkimas ir alternatyvos

Iš visų galimų versijų optimaliausiu sprendimu laikomas 3.0 l V6 dyzelinis „Luxury“ modelis. Tai užtikrina subalansuotą kainos ir turimos įrangos santykį.

Tarp pagrindinių alternatyvų verta išskirti „Mercedes-Benz S-Class“ – jis suderina našumą, komfortą, puikią apdailos kokybę ir santykinai žemas eksploatacines išlaidas (ypač pasirenkant dyzelinius variklius). Kitas stiprus varžovas – „Audi A8“, kuris garsėja tyliomis važiuoklės savybėmis ir aukštu komforto lygiu, nors valdymo savybės – kiek žemesnės už varžovų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *