Jaguar XJ sedanas (1997–2003 m.) apžvalga

Jaguar XJ sedanas (1997–2003 m.) apžvalga

Jaguar XJ sedanas – vienas iš tų automobilių, kurie patraukia dėmesį ne tik išvaizda, bet ir važiavimo komfortu. Jo interjeras kruopščiai išpildytas medžio, odos ir chromo apdailos elementais, o gausi įranga net bazinėje versijoje užtikrina išskirtinį jausmą salone. Tiesa, kai kurie jungikliai bei valdymo mygtukai atrodo paprastesni nei prabangių vokiškų konkurentų modeliuose.

Komfortas ir važiavimo ypatybės

Vienas svarbiausių XJ bruožų – visiškai iš aliuminio pagamintas kėbulas, kuris lemia ne tik santykinai nedidelį svorį, bet ir puikų stabilumą kelyje. Pneumatinė pakaba užtikrina išskirtinai švelnų važiavimą net ir prastesnės kokybės keliais. Automobilio vairavimas išlieka tikslus, o ilgose kelionėse nepavargsta nei vairuotojas, nei keleiviai.

Salonas dvelkia prabangos atmosfera ir tradicinėmis britiškomis detalėmis – čia gausu natūralios odos, medžio apdailos ir chromuotų detalių. Vėlesnėse komplektacijose rasite ir tokias funkcijas kaip lietimui jautrus navigacijos ekranas, pastovaus greičio palaikymo sistema bei elektrinės atminties funkciją turinčios priekinės sėdynės.

Vieta salone ir patogumas

Ankstyvųjų XJ modelių galinė sėdynė gali atrodyti kiek ankšta, tačiau gamintojas šią problemą išsprendė nuo 2000 metų, kai pristatė ilgąją važiuoklės bazę – papildomi 10 cm užtikrina kur kas daugiau vietos galiniams keleiviams.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

Rinktis tokį automobilį verta tik apsvarsčius ilgalaikes išlaidas. Nors šie sedano modeliai jau pasiekė kainos dugną ir už panašią sumą būtų sunku rasti tokio lygio prabangą, eksploatacinės išlaidos išlieka didelės.

  • Mažiausias 3,2 litro V8 variklis sunaudoja apie 11,7 l/100 km (atitinka 24 mpg), tačiau realiomis sąlygomis, ypač mieste, šis rodiklis gali priartėti prie 14 l/100 km (17 mpg).
  • Galingesnis 4,0 litro V8 ne tik pasižymi dar didesne trauka, bet ir ryškiai didina kuro apetito poreikį.
  • Sportinė XJR versija, su 370 AG bei 0-100 km/val. per vos 5 sekundes, reikalauja dar daugiau kuro bei dažnesnės stabdžių priežiūros.

Svarbu įvertinti ir kitus aspektus, pavyzdžiui, techninės priežiūros kaštus. Jaguar automobiliai, pagal patikimumo statistiką, dažniausiai veikia be didesnių problemų, tačiau remonto darbai priklauso brangiausių gamintojų grupei.

Taršos mokestis Lietuvoje

Automobilio išlaikymo kaštus didina ir Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Didelio variklio galingumo XJ modeliai dažniausiai pasižymi aukštesniu CO₂ kiekiu, todėl numatyti papildomas išlaidas būtina.

Kokią Jaguar XJ versiją rinktis?

Senesnės XJ versijos dažnai stokoja vietos gale ir nedžiugina bagažinės talpa, todėl geriau rinktis nuo 2000 metų gamintus ilgos bazės modelius. Bazinis 3,2 l V8 variklis (240 AG, 0-100 km/val. – 7,8 sekundės) puikiai tiks daugumai vairuotojų, o galingesnė 4,0 l modifikacija paliks įspūdį mėgstantiems dinamišką važiavimą. XJR rekomenduojama tik labai išskirtinio sportiškumo ieškantiems – kasdienai ji gali būti pernelyg nepatogi dėl didelių eksploatacijos sąnaudų.

Pagrindiniai konkurentai

Rinkdamiesi naudotą Jaguar XJ, verta atkreipti dėmesį ir į kitų gamintojų siūlomus prabangius sedanus – pavyzdžiui, iš vokiečių ar švedų gamintojų. Dažniausiai jie išsiskiria modernesniu interjero dizainu ir šiek tiek patikimesne elektronika, tačiau retai gali pasiūlyti tokią išskirtinę klasiką, kokią suteikia XJ.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *