Jaguar XJ sedanas (2003–2009) – apžvalga

Jaguar XJ sedanas (2003–2009) – apžvalga

Jaguar XJ – tai automobilis, kuriame puikiai dera tradicinė prabanga ir modernūs sprendimai. Ne vieną dešimtmetį šis modelis lydėjo svarbias Lietuvos gyvenimo akimirkas – nuo verslo susitikimų iki vestuvių švenčių. 2003–2009 m. gaminta XJ karta (žinoma X350 kodu) buvo paskutinė su klasikine, senovę menančia XJ išvaizda. Tačiau tuo pat metu tai buvo ir pirmasis modelis, kurio kėbulas pagamintas iš lengvojo aliuminio ir siūlytas su dyzeliniu varikliu.

Bendra informacija

Automobilio išvaizda ištikimai seka tradicinių Jaguar linijų pėdsakais, bet techniškai jis išsiskiria pažangiu konstrukciniu sprendimu: čia gausu šiuolaikinių technologijų. Aliuminio kėbulas leido sumažinti svorį, o tai tiesiogiai pagerino ir degalų sąnaudas, ir valdymo dinamiką.

Pagrindiniai privalumai

  • Daugiau vietos salone, palyginti su ankstesnėmis XJ kartomis
  • Sklandus, komfortiškas važiavimas
  • Išraiškinga vairavimo dinamika

Pagrindiniai trūkumai

  • Kai kurios vidaus apdailos detalės gali atrodyti pigios
  • Nemažai automobilio dizaino elementų dvelkia senove
  • Gali pasitaikyti korozijos problema

Ekonomiškesnius dyzelinius modelius dažnai rinkosi tie, kam svarbu mažesnės degalų sąnaudos – nors išlieka pirkėjų, kurie vertina tik benzininius XJ. Geriausiu vairuotojo pasirinkimu tradiciškai laikomas galingasis, kompresoriumi pustuojamas XJR, tačiau ir bazinė XJ6 versija užtikrina itin malonų važiavimo tempą. Įspūdingos komforto savybės būdingos visiems komplektacijos lygiams – tam padeda reguliuojama pneumatinė pakaba, montuojama kaip standartinė įranga.

Nors Mercedes S klasės ar BMW 7 serijos modeliai gali pasiūlyti aukštesnę apdailos kokybę ir daugiau erdvės, Jaguar XJ turi savitą žavesį, kuris neretai tampa lemiamas tokio automobilio pasirinkime.

Išlaidos ir kainos

Naudoto XJ kaina

Panaudotų šių automobilių kainos Lietuvoje patrauklios dėl stipraus nuvertėjimo. Seniausi benzininiai XJ6 su dideliu rida kainuoja nuo 2 340 € – bet už geresnės būklės automobilį su tvarkinga aptarnavimo istorija teks sumokėti nuo 3 510 €. Dyzeliniai variantai laikomi paklausesniais dėl ekonomiškumo: už vidutinės būklės dyzelinį XJ reikia atseikėti mažiausiai 4 680 €, o norint patikimo ir geros būklės pavyzdžio – apie 7 020 €.

Norintiems patirti sportiškiausio XJR malonumus, teks išleisti apie 9 360 € už tvarkingą, su pilna istorija automobilį.

Eksploatacijos išlaidos

Prabangiam automobiliui, tokiam kaip XJ, priežiūros darbai reikalauja investicijų, ypač jei pasitikite tik oficialiu Jaguar atstovu. Tačiau Lietuvoje nestinga patyrusių specialistų, galinčių aptarnauti šį modelį kokybiškai ir pigiau.

Iš benzinių variklių ypač daug sunaudoja didesnio darbinio tūrio agregatai. Realios degalų sąnaudos svyruoja: dyzelis vargu ar įveiks mažiau nei 8 l/100 km, o XJR versija gali pasiekti net 12 L/100 km ir daugiau. Jei ekonomija jums svarbiausia, palyginimui verta pasidomėti didžiąja vokiškų alternatyvų pasiūla.

Kas svarbiausia renkantis XJ?

Dyzelis ar benzinas?

Dyzeliniai modeliai brangesni, dažnai ir aptarnavimas jų sudėtingesnis bei brangesnis. Jeigu per metus numatote nuvažiuoti mažiau nei 13 000 km, ekonomiškai gali labiau apsimokėti benzininė V6 versija, nes jos kaina yra kur kas patrauklesnė. Be to, tokio varianto variklis pasižymi maloniu veikimu ir tylesniu, „švelnesniu“ garsu. Galingesni V8 variantai dar smagesni, tačiau reikalauja ženkliai daugiau degalų.

Mūsų rekomendacija – 3.0 litro XJ6 SE, kuris suderina komfortą, kainą ir valdymą kasdienėse kelionėse.

Kokios yra alternatyvos?

Pagrindinė konkurencija vyksta su vokiškais limuzinais. Mercedes S klasė garsėja rafinuotumu ir erdvumu, bet dėl išlaikytos vertės antrinėje rinkoje už tą pačią sumą galite tikėtis šiek tiek senesnio arba prastesnės komplektacijos modelio nei XJ atveju. BMW 7 serija kiek pigesnė už S klasę, pasižymi moderniu, kokybišku interjeru, tačiau komfortas nėra toks išraiškingas kaip XJ.

Verta atkreipti dėmesį ir į Audi A8 bei Volkswagen Phaeton – dabar jų kainos panašios, o interjerai statomi pagal geriausias vokiškas tradicijas. Visgi pirmasis iš jų pasižymi kiek kietesne važiuokle, o Phaeton yra ne tik itin ištroškęs degalų, bet ir vizualiai kuklus.

Ieškantiems išskirtinumo verta žvilgtelėti į Lexus LS pasiūlą – tai tylus, gausiai sukomplektuotas automobilis, tačiau su 4.3 litro benzininiu varikliu, tad degalų sąnaudos čia bus aukštos.

Naudoto Jaguar XJ išlaikymas Lietuvoje

Lietuvoje XJ savininkams aktualus taršos mokestis – jo dydį lemia CO₂ emisija, kuro tipas ir pirmos registracijos metai. Dyzeliniai ir galingesni benziniai modeliai dažniausiai sumoka didesnius taršos mokesčius. Prieš sprendžiant dėl pirkimo, rekomenduojama įvertinti būsimus mokesčius kartu su degalų sąnaudomis ir techninės priežiūros kaštais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *