Automobilių išmetamųjų sistemų dizainas jau ilgą laiką domina automobilių entuziastus dėl įvairių inovatyvių ir išskirtinių sprendimų, kuriuos pristato gamintojai. Pastaruoju metu, pasklidus žiniai apie naują „Tourbillon“ modelį su aštuoniais apvaliais išmetimo antgaliais, šis aspektas vėl išryškėjo. Surinkome įdomiausius, keisčiausius ir originaliausius standartinių automobilių išmetimo sistemos dizainus, į kuriuos dėmesį atkreipė automobilininkų bendruomenė. Susipažinkite su jų pasirinkimais.
Išskirtiniai ir nestandartiniai išmetimo sistemos sprendimai
Modernių ir retų automobilių gamintojai ne kartą nustebino savo išmetimo sistemų novatoriškais sprendimais. Štai keletas įdomiausių jų pavyzdžių:
- Porsche 918 Spyder – šio modelio išmetimo vamzdžiai išvesti virš variklio dangčio, o vizualus efektas sustiprinamas išsiveržiančiomis liepsnomis.
- Dodge Viper – pirmosios kartos modelyje išmetimo sistema įrengta šonuose ties durelėmis, todėl įlipant ar išlipant reikėjo būti itin atsargiems dėl karščio.
- Dodge Li’l Red Express – septintojo dešimtmečio pikapas, kuris iš gamyklos išriedėdavo su išmetamaisiais „vamzdžiais–kaminėliais“, puikiai derančiais su medinėmis apdailos detalėmis ir išskirtinėmis lipdėmis.
- Lamborghini Sesto Elemento – šiame riboto leidimo automobilyje išmetimo sistema originaliai perkelta į galinį sparną ir tapo neatsiejama dizaino dalimi.
- Koenigsegg Regera – išmetimo vamzdis čia integruotas į difuzoriaus centrinę dalį, kartu su karšto oro šalinimu nuo elektrinės pavaros mazgų.
- TVR Sagaris – šio modelio išmetimo sistema įrengta šonuose, o automobilio dizainas laikomas vienu įspūdingiausių šiuolaikinių automobilių srityje.
Klasikiniai dizaino sprendimai
- Pontiac GTO (2004) – čia naudota santūri, neišraiškinga išmetimo sistemos konstrukcija, puikiai deranti sportinio automobilio charakteriui.
- Ferrari F40 – šio modelio sprendimas paprastas ir aiškus: vidurinis vamzdis šalinimui atlieka atskiro išmetimo vožtuvo funkciją.
- Ford GT90 Concept – išskirtinis koncepcinis automobilis, kurio išmetimo sistema sulaukė daug dėmesio dėl savo įspūdingo ir netradicinio įrengimo.
- C1 Chevrolet Corvette – originaliuose modeliuose išmetimo vamzdžiai išvesti per kėbulą, o ne žemiau, kas yra išskirtinė detalė klasikinių automobilių dizaine.
- Mercedes-Benz 300SLR Uhlenhaut Coupe – tarp istoriškai svarbių automobilių šio kupė išmetimo sistema ryškiai išsiskiria tarp kitų senų sportinių modelių.
Kiti pastebimi gamykliniai variantai
- Honda Civic Type R – šio modelio tris išmetimo vamzdžius turinti sistema stebina, nes dauguma keturių cilindrų variklių paprastai turi dvi ar keturias atšakas; čia pasirinktas sprendimas ne tik išskirtinis, bet ir funkcionalus dėl garso valdymo.
- Maserati GranTurismo MC Stradale – šios versijos išmetimo angų pozicija ir integracija į galinį bamperį pabrėžia bendrą automobilio estetiką ir suteikia modeliui atpažįstamumo.
- Ram 1500 – dvigubos išmetimo angos gražiai įkomponuotos į galinį pikapo buferį, nors dažniausiai šio tipo transporto priemonėse išmetimo sistemos neakcentuojamos.
- Lamborghini Miura – unikalus gamyklinis sprendimas – dekoratyviniai išmetimo vamzdžiai, kurie tik imituoja funkciją.
Daugelis gamintojų siekia konkuruoti ne tik variklio ar technologijų srityje, bet ir siūlo išskirtinius estetinius bei techninius išmetimo sistemos sprendimus. Kiekvienas iš išvardintų pavyzdžių turi savo istoriją ir palieka stiprų įspūdį autoentuziastams, vertinantiems tiek formą, tiek funkcionalumą.




