Automatinės pavarų dėžės turi keletą pavarų, kuriomis dauguma vairuotojų naudojasi kasdien, pavyzdžiui, važiavimui į priekį, atgal ar pastatymui. Tačiau šios dėžės siūlo ir daugiau funkcijų nei paprastas judėjimas pirmyn ir atgal ar transporto priemonės užrakinimas stovint. Be kai kurių paprastesnių nustatymų, kai kurios automatinės dėžės leidžia pasirinkti žemesnes pavaras ar reguliuoti pavarų perjungimą, o modernesni modeliai suteikia galimybę perjungti pavaras be sankabos, naudojant vadinamąją „manumatic“ sistemą. Visos automatinės pavarų dėžės, nesvarbu, ar tai būtų senoji konstrukcija, ar naujausios technologijos, turi vieną bendrą ir svarbią funkciją – „Neutral“ padėtį.
Kada naudoti „neutral“ padėtį automatinėje pavarų dėžėje
Įjungus „Neutral“ (laisvą pavarą), variklis atskiriamas nuo varomosios ašies. Paprastai ši padėtis yra tarp „Drive“ ir „Reverse“, veikianti kaip tarpinis saugiklis. Šis sprendimas apsaugo pavarų dėžę, nes negalima tiesiogiai perjungti iš važiavimo į priekį į važiavimą atgal važiuojant, nes toks veiksmas gali stipriai pažeisti transmisiją. Inžinieriai sąmoningai įtraukė „Neutral“ padėtį, kad sumažintų galimus nuostolius netyčia neteisingai perjungus pavaras.
Laisvos pavaros privalumai ir praktinis pritaikymas
„Neutral“ padėtis gali būti naudinga keliose specifinėse situacijose:
- Transporto priemonės stūmimas ar tempimas, kai ši negali judėti sava eiga, pavyzdžiui, užgesus varikliui ar išsikrovus akumuliatoriui.
- Nenumatytos avarinės situacijos – užstrigęs akseleratorius ar rimtas variklio gedimas važiuojant.
- Automatinės plovyklos, kur būtina, kad automobilis judėtų ratu be variklio darbo.
- Automobilio pastūmimas garaže ar aikštelėje, kai užvesti transporto priemonę nėra patogu ar būtina.
Situacijos, kai „neutral“ padėtį naudoti nerekomenduojama
- Leistis nuo kalno laisva pavara norint sutaupyti degalų yra klaidingas sprendimas. Toks veiksmas ne tik nepadeda taupyti, bet ir iš vairuotojo atima tiesioginį valdymą – prireikus greitai pagreitėti ar manevruoti iškilus netikėtai situacijai, automobilis nėra paruoštas reakcijai.
- Stovint prie šviesoforo trumpą laiką, jungti laisvą pavarą nėra būtina. Automobilį rekomenduojama palikti „Drive“ režime. Jeigu numatomas ilgesnis sustojimas, pavyzdžiui, laukiant keletą minučių, jau verta persijungti į „Park“ padėtį, kuri labiau tinkama tokiai situacijai.
Apibendrinant, laisva pavara automatinėje dėžėje skirta pagrinde tiems atvejams, kai automobilį reikia perstumti ar tempti, o pats automobilis negali judėti sava eiga. Taip pat ji gali būti naudinga kai kuriomis retomis avarinėmis aplinkybėmis. Daugiau atvejų, kai ja reikėtų naudotis įprasto važiavimo metu, paprastai nepasitaiko, todėl naudoti šią padėtį kasdieniame eisme rekomenduojama tik esant objektyviam poreikiui.




