Kaip „McLaren“ aušina padangas?

Kaip „McLaren“ aušina padangas?

Šį sezoną net keturis iš penkių pagrindinių lenktynių etapų laimėjo „McLaren“ ekipos pilotas. Sėkmingus „papaya“ atspalvio bolidų pasirodymus lemia beveik idealiai veikiantis padangų eksploatavimas. Nė vienam kitam automobiliui trasoje nepavyksta taip greitai padangas pasiekti darbui tinkamą temperatūrą ir išlaikyti ją optimalią visos distancijos metu – nesvarbu, kokios sąlygos asfaltui ar trasos ypatybės.

Ši savybė ypač pasitarnauja „McLaren“ sportininkams tiek kvalifikacinio rato metu, tiek per pačias lenktynes. Padangos visame rate nuo pirmos iki paskutinės atkarpos išlaiko vienodą sukibimą. Tai aiškiai parodė ir sektorių laikai Majamio trasoje. Pirmajame sektoriuje „McLaren“ lėčiausią apvažiavo nuo Maxo Verstappeno tik dešimtąja sekundės dalimi, tačiau antrame ir trečiame Lando Norrisas ir Oscaras Piastri jau buvo priekyje.

Lenktynių metu šis pranašumas atsiskleidžia dar ryškiau. Jeigu „McLaren“ pavyksta išsiveržti į priekį, jų sustabdyti praktiškai neįmanoma. Oscaras Piastri dažnai kontroliuodavo tempą ir leido persekiotojams nepamesti motyvacijos, tačiau nuolat prisitaikydavo prie jų greičio. Džedoje greičiausias savo ratas australas nuvažiavo pačioje finišo pabaigoje, norėdamas parodyti visišką situacijos valdymą.

Ar „McLaren“ turi kokių nors išskirtinių sprendimų stabdžių aušinimo sistemoje?

Daugiausia mėlyna, mažai oranžinės ir raudonos

Nuo pat sezono pradžios kitos komandos bando suprasti, kaip „McLaren“ sugeba taip preciziškai reguliuoti padangų temperatūrą sudėtingomis sąlygomis. Didžiausias dėmesys šiai temai skiriamas iš „Red Bull“ stovyklos. Jie naudoja termovizorius techninio aptarnavimo metu, stengdamiesi išmatuoti stabdžių aušinimo sistemos angų temperatūrą, per kurias galima netiesiogiai paveikti padangų įkaitimą.

Pagrindinis dėmesys skiriamas galinėms padangoms, kurios įkaista greičiau nei priekinės. Karštų varžybų, kaip Bahreine ir Džedoje, metu atlikti termovizoriniai vaizdai atskleidė, kad „McLaren“ stabdžių būgnų srityje dominavo mėlyna spalva, priešingai nei kitų komandų automobiliuose, kur vyrauja oranžinė ar raudona. Ekspertai mano, kad tik oru taip efektyviai aušinti padangų praktiškai neįmanoma.

Vaizdas prie „Red Bull“ galinio rato išryškina, kiek daug engineeriai skiria dėmesio šiai sričiai, nes tai daro įtaką automobilio elgsenai trasoje.

McLaren atsako į konkurentų įtarimus

Neseniai vėl pasigirdo senas įtarimas, esą „McLaren“ naudoja vandenį padangų aušinimui. Komandos vadovas Zak Brownas šią spėlionę vadina neturinčia pagrindo – net pajuokaudamas ant valdymo pulto prilipino butelio etiketę „Padangų vanduo“.

Pati komanda paaiškina, kad MCL39 modelio efektyvumą lemia didelė prispaudžiamoji galia, tiksli automobilio pusiausvyra ir inovatyvūs techniniai sprendimai. Tai gali reikšti pažangų oro srautų valdymą stabdžių gaubte, specialių medžiagų naudojimą, padedantį laikyti tam tikrą temperatūros intervalą, arba kitus sumanius vėsinimo būdus.

Varžovai dažnai kreipiasi į techninės priežiūros specialistus, siekdami išsiaiškinti bei paneigti įtariamas nereguliarias praktikas. Tai ypač aktyviai daro „Red Bull“ ir susijusi komanda „Toro Rosso“. Kad ir kokią sistemą pasitelkia „McLaren“, kol kas ji laikoma atitinkančia taisykles. Dėl intensyvios konkurentų veiklos techninio reglamento priežiūra dabar vykdoma itin griežtai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *