Automobilių valdymo kokybė yra viena iš sričių, kur techniniai sprendimai dažnai gimsta ne bandymų laboratorijose, o ant tikrų trasų. Šiuo tikslu inžinieriai visame pasaulyje renkasi ypatingas, sudėtingas lenktynių trasas. Būtent ten patikrinamos svarbiausios automobilių charakteristikos: kaip automobilis valdo posūkiuose, kaip stabdo sudėtingose situacijose, kaip veikia pakaba nelygiuose ruožuose ir kokie yra galimi techniniai apribojimai.
Įprastai tokių bandymų vietos yra toli nuo pagrindinių gamybos ar inžinerijos centrų, todėl kelionės užima nemažai laiko bei pareikalauja papildomų lėšų. Siekdama taupyti laiką ir pinigus bei užtikrinti reguliarų testavimą, viena iš didžiausių automobilių kompanijų pastatė savo specializuotą bandymų trasą netoli pagrindinės tyrimų bazės. Moderni 2,9 mylios ilgio trasa, įkurta daugiau nei 1600 hektarų komplekse, yra ne tik greita, bet ir kupina vairuotojui iššūkių, prilygstančių sudėtingiausioms žinomoms trasoms pasaulyje.
Unikali bandymų aplinka – nuo kalvotų slalomo iki ekstremalių stabdymų
Ši naujoji bandymų trasa buvo sukurta taip, kad inžinieriai galėtų įvertinti daugybę automobilio savybių. Kiekvienas trasos segmentas atspindi tam tikrą realaus naudojimo situaciją: yra ilgų tiesiųjų, leidžiančių pasiekti maksimalų greitį, netikėtų posūkių, stiprių stabdymų zonų ir net kelio dangos nelygumų ar staigių pakilimų. Tai padeda išsiaiškinti, kaip automobilio pakaba, stabdžiai ar variklis reaguoja į intensyvius ir tuo pat metu natūralius iššūkius.
Nuo žiedinių posūkių iki siaurų vingių
- Trasa prasideda ilgu tiesiu ruožu, kur testavimo metu automobiliai įsibėgėja iki labai didelio greičio, leidžiančio patikrinti greitėjimo ir stabdymo galimybes.
- Po tiesiosios laukia staigus posūkis – puiki proga įvertinti automobilio stabilumo kontrolę bei stabdymo efektyvumą.
- Sudėtingi, kalvoti posūkiai kelia ne tik iššūkių vairuotojui, bet ir supažindina inžinierius su automobilio elgsena veikiant kelioms jėgoms vienu metu – kylant į kalną, leidžiantis žemyn ar keičiant važiavimo kryptį.
- Ruožai su stipriu posūkio nuolydžiu (iki 25 laipsnių) leidžia stebėti pakabos darbą ir rato ryšį su kėbulu maksimaliai apkrautose situacijose.
Šios skirtingos trasos atkarpos leidžia nuosekliai stebėti, kas vyksta automobiliui pasiekus ribines fizines būsenas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad trasoje integruoti įvairūs sudėtingi posūkiai, leidžiantys įvertinti ne tik dinaminę pusiausvyrą, bet ir variklio tepimo efektyvumą esant stipriems šoniniams apkrovimams.
Skirta ne tik automobiliams, bet ir inžinieriams
Bandymų trasa sukurta taip, kad įgūdžiai augtų ne tik automobiliams, bet ir žmonėms, jas bandantiems. Norint perprasti visą trasą bei ją išnaudoti pilnu tempu, reikia nemažai praktikos. Tik profesionaliai parengti specialistai gali valdyti automobilį maksimaliu greičiu, stebėti elgseną ir tuo pat metu tiksliai fiksuoti kiekvieno bandymo informaciją. Siekiant užtikrinti aukštą testuotojų lygį, įmonėje taikoma speciali mokymo ir sertifikavimo programa, skirta inžinieriams, kurie turi tiesiogiai dalyvauti bandymų procese.
Patirtis ir įspūdžiai trasoje
Mašinos bandymai šioje trasoje neapsiriboja keliomis ramiomis valandomis – čia galima patirti visą spektrą pojūčių, nuo ekstremaliausios dinamiko iki staigaus manevrų keitimo. Daug pastelio verčiančių posūkių, nuokalnių ir staigių pakilimų ne vienam naujokui suteikia iššūkių. Net ir patyrusiam vairuotojui reikia nemažai bandymų, kad būtų drąsu paspausti gazą maksimaliai ir imtis pačių sudėtingiausių manevrų. Tik nuolat besimokydamas ir tobulėdamas, inžinierius gali objektyviai vertinti automobilio karštąsias savybes.
Bandymų nauda – geresni automobiliai ir tobulesni vairuotojai
Nors kompanijos inžinieriai ir toliau naudoja žymiąsias užsienio trasas, kad palygintų rezultatus, naujoji vidaus bandymų trasa užtikrina nuoseklumą ir leidžia lengvai kartoti bei analizuoti kiekvieną bandymą. Sprendimai, kurie atsiranda tokių bandymų metu, ne tik pagerina būsimų automobilių valdymą, bet taip pat išugdo aukščiausios klasės testuotojus – žmones, kurių įgūdžiai praverčia tiek trasoje, tiek kuriant kitus modelius.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.