AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių sportas

Keisčiausia Vokietijos lenktynių trasa: dvi 10 km tiesiosios, sujungtos beprotiškais posūkiais

Mantas Želvys Paskelbė Mantas Želvys
2025 10 gruodžio
Kategorija Automobilių sportas
0 0
0

Per dvidešimtąjį amžių automobilių sportas sparčiai vystėsi, o unikalūs trasų sprendimai tapo svarbia šio progreso dalimi. Vienas įsimintiniausių ir neįprastiausių pavyzdžių buvo AVUS lenktynių trasa, pasižymėjusi išskirtine konfigūracija – dviem beveik 10 kilometrų tiesiosiomis, kurias jungė itin stati šiaurinė posūkio įkalnė ir pietinis aštrus vingis.

Trasa, pastatyta greičiui

XX amžiaus pradžioje automobiliais domėtasi vis daugiau, o gamintojai siekė tobulinti techniką bei bandyti ją ekstremaliomis sąlygomis. Viešosiose gatvėse tokiems bandymams nebebuvo pakankamai saugu, todėl 1907 metais pradėta statyti Automobilių eismo ir treniruočių trasa (vok. Automobil-Verkehrs und Übungsstraße, AVUS). Dėl vėluojančios statybos ir finansinių kliūčių, trasa veiklą pradėjo tik 1921 metais.

AVUS ilgas ir lygus kelio ruožas savo išdėstymu priminė valstybinį kelią, tačiau šiauriniame gale buvo įrengtas išskirtinis, itin staigus posūkis su plytiniais šlaitais, o pietinėje dalyje – paprastas grįžtamasis vingis. Ši konfigūracija sudarė apie 19,5 km ilgio ratą ir tapo pagrindiniu vokiečių automobilių sporto centru tarpukariu.

Greičio rekordų ir inovacijų aikštelė

AVUS greičio juosta ne kartą tapo vieta naujiems rekordams ir bandymams. 1928 metais Fritzas von Opel AVUS trasoje pasiekė 238 km/val. greičio rekordą savo raketiniu automobiliu, o 1937 metais lenktynėse Hermannas Langas užfiksavo 275 km/val. vidutinį ratų greitį. Siekiant tokių greičių, šiaurinis AVUS posūkis 1936 metais buvo perstatytas – jo posūkio nuolydis padidintas nuo 10 iki net 43 laipsnių, žymiai daugiau nei kitose tuo metu egzistavusiose trasose.

  • Trasa pasižymėjo dviem ilgomis tiesiosiomis, sudarančiomis daugiau nei 19 kilometrų ilgį.
  • Šiaurinis posūkis buvo itin status – net 43 laipsnių šlaitas, leidęs išsaugoti didelius greičius.
  • AVUS tapo vokiečių automobilių sporto bendruomenės centru ir bandymų poligonu.

Didžiausio populiarumo metai

Prieš Antrąjį pasaulinį karą AVUS traukė tūkstančius žiūrovų – kai kuriais metais renginius stebėjo daugiau nei 300 000 žmonių. Tačiau nuo 1938 iki 1951 metų automobiliai čia nebesivaržė, pirmiausia dėl skaudžios Berndo Rosemeyerio žūties, o vėliau dėl karo įvykių. Po karo trasos ilgis buvo gerokai sutrumpintas – taip buvo siekiama pagerinti saugumą ir sumažinti greičius, nors įspūdingasis statinis posūkis ir toliau buvo naudojamas.

Su lenktynėmis susiję reikšmingi faktai

1959 metais AVUS surengė Formulės 1 pasaulio čempionato etapą, kuris tapo greičiausiomis šių varžybų lenktynėmis savo laikotarpiu – vidutinis greitis siekė 230,6 km/val. Trasa per daugelį metų priėmė įvairius čempionatus – čia vyko Grand Prix, pasaulio sportinių automobilių, DTM, „Porsche Carrera Cup“ bei kitos varžybos. Bėgant laikui trasa vis trumpėjo – paskutiniame dešimtmetyje ilgis tesiekė 2,7 km, o bankuotosios dalies galiausiai buvo atsisakyta.

  • Per penkis dešimtmečius AVUS buvo daugybės greičio rekordų ir žymių lenktynių vieta.
  • Trasa ypač garsėjo dėl ekstremaliai stačių posūkių ir iki tol neregėtų greičių.
  • 1999 metais lenktynių trasa galutinai nustojo veikti – jos vietoje šiuo metu yra šalies automagistralės dalis.

Ši lenktynių trasa išliko automobilių sporto istorijoje kaip vienas drąsiausių ir išskirtiniausių inžinerinių projektų. Jos atmintis liudija laikus, kai greičio, technologijų ir žmogaus drąsos ribos buvo nuolat peržengiamos.

Ankstesnis įrašas

Sukčius klientas automobilių pardavėjus leidžiasi į skrandį susukusias beprotiško greičio keliones dėl populiarumo „Instagram“

Kitas įrašas

Apie kokią su transportu susijusią temą galėtumėte papasakoti dešimties minučių pranešimą?

Mantas Želvys

Mantas Želvys

Autoservisų ir autodetalių srities ekspertas, daugiau nei 15 metų dirbęs tiek meistru, tiek techniniu konsultantu. Rašo apie automobilių priežiūrą, diagnostiką, padangas, variklių problemas ir serviso praktiką. Jo straipsniai populiarūs dėl paprastai paaiškintų sudėtingų techninių dalykų ir realių patarimų automobilio savininkams.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Radau rumunišką automobilį, apie kurį net nebuvau girdėjęs

2025 12 gruodžio
Automobilių apžvalga

2025 metų „Cadillac Optiq“ – patrauklus pasirinkimas jaunimui

2025 9 gruodžio
Automobilių apžvalga

Aptikau prasčiausią „Tesla Cybertruck“

2025 9 gruodžio
Automobilių apžvalga

Automobiliai, kuriuos keliautojai labiausiai mėgsta rinktis „Uber“ ir „Bolt“ platformose

2025 8 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025