„Kia Forte Koup“ lenktyninis automobilis

„Kia Forte Koup“ lenktyninis automobilis

Ar kada teko girdėti žodžius „Kia“ ir „lenktynės“ minint tame pačiame sakinyje? Toks derinys daugeliui vis dar atrodo gana netikėtas. Tačiau šis Pietų Korėjos automobilių gamintojas jau antrus metus savo jėgas išbando lenktynių trasoje. Visas nuotykis prasidėjo nuo Forte Koup – pirmojo markės kupė automobilio, kuriam ypatingo žavesio suteikė išskirtinis dizainas. Norėdama, kad šį modelį imtų vertinti ne tik dėl išvaizdos, įmonė nusprendė žengti į automobilių sporto pasaulį ir pravėrė duris į Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge Street Tuner klasę.

Kelias į trasą: iššūkiai ir galimybės

Automobilių sporte dalyvauti nusprendusiai įmonei didžiausias iššūkis buvo įtikinti vadovybę – juk iki tol automobilių lenktynės šioje bendrovėje buvo tik tolima svajonė. Pagrindinis tikslas – pakeisti entuziastų požiūrį į prekės ženklą, parodyti, kad jis gali būti kur kas daugiau nei kasdienis šeimos automobilis.

Laimėti lenktynes gali padėti žinios, laikas ir, be abejo, finansai – pastarasis aspektas lenktynių pasaulyje dažnai tampa lemiamas. Norint kurti tikrai konkurencingą automobilį, buvo nuspręsta pasitikėti profesionalų komanda „Kinetic Motorsports“. Ši dirbtuvė įsikūrusi vos už kelių valandų kelio nuo vienos iš bendrovės gamyklų.

Lenktynių automobilio transformacija

Kinetic specialistai gavo gatvės eksploatacijai paruoštus modelius – įprastus, pilnai komplektuotus automobilius. Tokie baziniai variantai nėra dažnas pasirinkimas gamykloms, remiančioms sporto komandas – paprastai darbai prasideda su pliku kėbulu. Todėl pirmiausia automobiliai buvo visiškai išardyti, paliekant tik pagrindą. Tuomet kėbului buvo suteiktas papildomas tvirtumas suvirinant siūles ir sumontuojant saugos lankus – tokie patobulinimai itin sustiprino konstrukciją.

Pakabos ir važiuoklės modifikacijos

Pagal varžybų taisykles pagrindinė pakabos geometrija privalo būti kaip serijinių modelių, tačiau leistina modifikuoti kai kurias dalis. Kinetic įrengė reguliuojamus Koni amortizatorius, sustiprino spyruokles, o automobilio prošvaisa sumažinta net 9 cm. Tokie pakeitimai užtikrina mažesnį svorio centrą ir tvirtesnį kontaktą su kelio danga.

Galingesnis ir patikimesnis variklis

Lenktynių automobilio širdis privalo turėti sąsają su serijiniais varikliais – taip reikalauja taisyklės. Standartiniame modelyje montuojami 2,0 arba 2,4 litro keturių cilindrų varikliai. Sportinių automobilių variklių modifikavimo specialistai čia panaudojo tiek vieno, tiek kito variklio dalis, kad sukurtų patikimą ir galingą jėgainę. Sumontuoti lengvesni stūmokliai, padidintas suspaudimo laipsnis ir išplėsta cilindrų darbinė talpa. Tokie sprendimai leido pasiekti apie 240 AG ir 200 svarų pėdų sukimo momentą. Maksimalios apsukos dabar siekia apie 7500 per minutę – gerokai daugiau nei standartiniuose automobiliuose.

Visa ši energija perduodama per šešių pavarų rankinę greičių dėžę su riboto praslydimo diferencialu, kuriam buvo įdiegti tvirtesni pavarų perjungimo trosai ir trumpesnis galinis perdavimo santykis. Toks patobulinimas leidžia greičiau įsibėgėti ir palaikyti aukštesnį tempą trasoje.

Stabdžių sistemos pranašumai

Kinetic komanda ypač didžiavosi tuo, ką pavyko pasiekti stabdžių srityje. Priekyje buvo sumontuoti specialūs, ventiliuojami stabdžių diskai, o aplink visus ratus – aukščiausios kokybės stabdžių kaladėlės. Standartinis pagrindinis stabdžių cilindras ir ABS sistema išliko, tačiau priekinė ašis buvo suteikta daugiau galios efektyviai sustabdyti automobilį. Ypač daug dėmesio teko stabdžių aušinimui, nes ilgų distancijų lenktynėse sistemai tenka didžiulės apkrovos.

Pirmieji bandymai trasoje

Prieš sezono pradžią komanda rinkosi į bandymus „Barber Motorsports Park“. Tai trasa, išsiskirianti aklomis posūkių viršūnėmis ir 15 skirtingų posūkių, išdėstytų daugiau nei 3,8 kilometro ilgio atkarpoje. Čia ir buvo bandoma, kaip automobilis elgiasi realioje situacijoje, kai kiekviena detalė jau paruošta kovai.

Jau po pirmųjų ratų paaiškėjo du esminiai patobulinto automobilio bruožai. Vienas jų – daug geresnė pusiausvyra, lyginant su įprasta versija, tačiau akivaizdus likęs polinkis į nepakankamą pasukamumą. Nors riboto praslydimo diferencialas ir specialios lenktyninės padangos leidžia dar labiau išnaudoti automobilio potencialą, didėjant greičiui posūkiuose išryškėja tendencija nenoriai įvažiuoti į posūkį. Kitas pastebimas bruožas – įspūdinga stabdžių sistema. Net ir ilgai važiuojant aukštu tempu, stabdžiai veikia be priekaištų – pedalų jautrumas ir galios perdavimas suteikia daug pasitikėjimo.

Lenktynių debiutas ir pirmosios pergalės

Bandymai trasoje greitai virto lenktyniniais iššūkiais. Vienos pirmųjų pergalių atkeliavo netikėtai – lenktynininkų duetas iš 16 pozicijos finišo liniją kirto pirmi savo klasėje. Tai buvo ne tik naujas puslapis prekės ženklo istorijoje, bet ir pademonstravo, kad su kruopščiai pasiruošusiu automobiliu galima konkuruoti su žymiai galingesniais varžovais.

Jau pirmame sezone komanda sugebėjo keletą kartų patekti tarp dešimties geriausiųjų, o vėliau pelnyta vieta ant podiumo tik patvirtino, jog pasirinktas kelias — teisingas. Pirmoji pergalė lenktynėse buvo reikšminga ne tik komandai, bet ir visai gamyklai, kurios darbuotojai tapo tokio istorinio momento liudininkais. Dabar šio prekės ženklo dalyvavimas lenktynėse nebėra laikomas neįmanomu projektu – tai tapo dalimi platesnės vizijos, kurioje svarbiausia – įkvėpti naujos emocijos ir pasitikėjimo ne tik vairuotojams, bet ir automobilių entuziastams visame pasaulyje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *