Kia Magentis – šeimos automobilis, kuris Lietuvos rinkoje dažnai lieka už konkurentų šešėlyje. Dabartinis šio modelio variantas atrodo modernesnis nei jo pirmtakas, tačiau vis dar išlaiko gan tradicinį, neišsiskiriantį dizainą. Vis dėlto Magentis turi stiprių savybių, kurios aktualios tiems, kurie ieško patikimo, nebrangaus automobilio šeimai.
Erdvė ir patogumas
Viena didžiausių Magentis stiprybių – salono ir bagažinės talpa. Čia nesunkiai telpa didesnės šeimos daiktai ar savaitgalio kelionės lagaminai. Jei prireikia papildomos vietos, galinė sėdynė gali būti dalinai nulenkiama, todėl galimybių vežti bagažą netrūks.
Kainos ir išlaikymo kaštai
Magentis pasižymi itin patrauklia įsigijimo kaina, ypač jei orientuojatės į naudotus automobilius. Nors naujesni variantai rinkoje stipriai nuvertėja, būtent dėl to antrinėje rinkoje galite rasti gerą pasiūlymą. Apie nuvertėjimą verta pagalvoti prieš perkant, tačiau kasdienė eksploatacija paprastai nesudaro didelių išlaidų.
Techninės priežiūros kainos šiek tiek aukštesnės nei kai kurių kitų šios klasės modelių, tačiau pigesnės už dalį konkurentų. Išaugusios remonto išlaidos po garantijos laikotarpio galimos, tačiau, remiantis patikimumo duomenimis, dažniausiai jos išlieka vidutinės.
Degalų sąnaudos ir taršos mokestis
Priklausomai nuo variklio, degalų sąnaudos skiriasi. Su 2,0 l benzininiu varikliu vidutinės sąnaudos siekia apie 8,0 l/100 km, su 2,7 l V6 – apie 9,4 l/100 km, o 2,0 l dyzelinis variklis gali tilpti į 6,0 l/100 km. Lietuvoje šiam automobiliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos lygio, kuro rūšies ir pirmosios registracijos metų. Dyzeliniai ir senesni benzininiai modeliai paprastai turi didesnį mokestį.
Vairavimo įspūdžiai
Kelyje Magentis labiau tinka tiems, kuriems prioritetas – ramios kelionės. Visi trys varikliai (2,0 l benzinas, 2,7 l V6 ir 2,0 l dyzelis) važiuojant lygia danga veikia pakankamai tyliai, tačiau spaudžiant stipriau, akivaizdžiai jaučiamas triukšmas. Pakaba komforto atžvilgiu atitinka kainą – posūkiuose automobilis linkęs siūbuoti, o nelygūs keliai sukelia dar daugiau nepatogumų. Transmisija ir valdymo savybės taip pat nekelia didelių emocijų, tad sportiškos dinamikos čia nerasti.
Salonas ir įranga
Automobilio viduje rasite pagrindinę įrangą, kurios gali prireikti kasdien – net ir bazinės komplektacijos modeliai turi šešias oro pagalves, aktyvias galvos atramas nuo kaklo traumų, signalizaciją bei imobilizatorių, lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, visų langų elektrinį valdymą bei CD grotuvą. Vidutinės komplektacijos modeliai pasižymi papildomais patogumais, pavyzdžiui, odiniu salonu ar didesniais ratlankiais. Labiausiai galingi automobiliai turi automatinę pavarų dėžę ir pastovaus greičio palaikymo sistemą.
Nors įrangos daug, pats interjeras pagal išvaizdą ir pojūtį nusileidžia daugelio europietiškų konkurentų kokybei. Tačiau viskas suplanuota funkcionaliai, o valdymo mygtukai – aiškūs ir patogūs.
Kokią Magentis versiją rinktis?
Norintiems sutaupyti labiausiai tiks su 2,0 l benzininiu varikliu – šis variantas pakankamai taupus mieste ir užmiestyje, nors dinaminės savybės nėra stiprios. Dyzelinė 2,0 l versija patiks ieškantiems efektyvumo tolimesnėms kelionėms, tačiau jos privalumai atsiskleidžia tik platesniame revų diapazone. 2,7 l V6 benzininiam modeliui reikia skirti daugiau biudžeto, tačiau jis siūlo malonesnį važiavimą ir didesnę trauką.
Alternatyvos ir pasirinkimo argumentai
Renkantis naudotą sedano tipo automobilį, verta apsvarstyti ir kitus šios klasės modelius. Jei aktualu patikimumas, salono kokybė bei didesnė išliekamoji vertė, galima pažiūrėti į europietiškus konkurentus. Tačiau Magentis išlaiko pranašumą kainos ir įrangos santykiu – už palyginti mažą sumą gaunate talpią, universalią transporto priemonę visai šeimai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.